Afleveret forlængelse - og nu fået svar!
-
cheshirecat
- Geografisk sted: Tårnby
@MBS: Jeg håber at det er ok hvis jeg svarer på engelsk:
That's why I get confused. I don't know what's the difference that some people get it fast and some people get it slow? I mean extension is something that should be easy if there's no change under the condition that the permit was given.
In my case, there are changes, but only for the better. We got a bigger apartment, I finished Danish course and so on (you know the drill) therefore I think it's highly unfair that the Udlændingeservice keep postponing my case and give lame reason such as they have so much case in spring months and they're still reviewing mine.
That's why I get confused. I don't know what's the difference that some people get it fast and some people get it slow? I mean extension is something that should be easy if there's no change under the condition that the permit was given.
In my case, there are changes, but only for the better. We got a bigger apartment, I finished Danish course and so on (you know the drill) therefore I think it's highly unfair that the Udlændingeservice keep postponing my case and give lame reason such as they have so much case in spring months and they're still reviewing mine.
I totally agree - it doesn't make any sense. The way they handle the cases seems random. It would be nice to get some insight on the procedures.
Good luck concerning the renewal - I hope you will receive the answer soon.
And btw. good luck finishing your master degree - DTU is a good choice
I finished my master there as well.
Good luck concerning the renewal - I hope you will receive the answer soon.
And btw. good luck finishing your master degree - DTU is a good choice
Forlængelse
Hej Anne,
Min mand har også for nylig fået forlænget sin OT. Fra ansøgningen var dateret til vi fik fra US gik der under 2 uger.
Men OT var mærkelig nok kun udstedt for 1 år og 3 måneder, selv om min mands pas gælder til 2012. Vi troede, det skyldtes, at mit særbarn fylder 18 år i løbet af perioden, men en frisk politimand insisterede på, at det var en fejl, og ringede til US og bad dem ændre min mands OT til 2 år. Det gjorde US så
Og nu har min mand OT til sommer 2010. Hurraaa!
Mange hilsner
Sillotte
Min mand har også for nylig fået forlænget sin OT. Fra ansøgningen var dateret til vi fik fra US gik der under 2 uger.
Men OT var mærkelig nok kun udstedt for 1 år og 3 måneder, selv om min mands pas gælder til 2012. Vi troede, det skyldtes, at mit særbarn fylder 18 år i løbet af perioden, men en frisk politimand insisterede på, at det var en fejl, og ringede til US og bad dem ændre min mands OT til 2 år. Det gjorde US så
Mange hilsner
Sillotte
-
ABJ78
Hej Silotte og tak for dit indlæg!
Ja vi var vist nogenlunde samtidig om at søge FS tilbage i 2006. Alletiders service hos politiet hvor du bor!
Jeg ringede jo selv ind til US og spurgte hvorfor min mand ikke fik 2 fulde år og fik lidt af en søforklaring. Prøvede så at ringe ind, da jeg har erfaring med at få forskellige forklaringer fra forskellige US-medarbejdere, og hende nr. 2 sagde, at det kunne hun ikke svare på, men jeg kunne jo sende en mail og spørge. Det har jeg så gjort for et par uger siden og venter stadig på svar. Jeg ved ikke om det kan betale sig at stå fast og få det ændret...?! Men man bliver også lidt stædig ikke?Måske var det fordi det var en autoritet som en embedsmand der ringede ind for jer. Pinligt at de kender reglerne bedre end US selv!
God sommer til jer
Ja vi var vist nogenlunde samtidig om at søge FS tilbage i 2006. Alletiders service hos politiet hvor du bor!
Jeg ringede jo selv ind til US og spurgte hvorfor min mand ikke fik 2 fulde år og fik lidt af en søforklaring. Prøvede så at ringe ind, da jeg har erfaring med at få forskellige forklaringer fra forskellige US-medarbejdere, og hende nr. 2 sagde, at det kunne hun ikke svare på, men jeg kunne jo sende en mail og spørge. Det har jeg så gjort for et par uger siden og venter stadig på svar. Jeg ved ikke om det kan betale sig at stå fast og få det ændret...?! Men man bliver også lidt stædig ikke?Måske var det fordi det var en autoritet som en embedsmand der ringede ind for jer. Pinligt at de kender reglerne bedre end US selv!
God sommer til jer
-
ABJ78
Jeg skrev som sagt en mail til US den 16. juni for at spørge, hvorfor min mand kun fik 1 år og 8 måneders forlængelse.
Vi fik så i går et brev fra US ind ad brevsprækken, hvori der stod følgende forklaring:
Så har jeg vist heller ikke mere at tilføje til min tråd
God weekend til alle.
Vi fik så i går et brev fra US ind ad brevsprækken, hvori der stod følgende forklaring:
Vi indgav netop ansøgningen d. 6. februar 2006 og har så fået forlænget indtil 6. feb. 2010. Det er jo egentlig en god og logisk forklaring, som jeg bare skulle have haft første gang jeg ringede ing. Og det vil vel sige, at vi kan søge permanent OT allerede fra d. 6. februar 2013? Det stiller os faktisk bedre end jeg havde troet, da jeg troede det fulgte den dato, hvor første OT er bevilliget...Beregningen af varigheden af opholdstilladelser foretages med udgangspunkt i datoen for ansøgers første indgivelse af annsøgning om OT i Danmark, forudsat at ansøgningen er indgivet i DK og imødekommes. Varigheden af din opholdstilladelsevil blive beregnet som hhv. 2+2+3 år fra indgivelse af første ansøgning om OT. Udgangspunktet om 2 år beregnes således ikke fra den dato ansøgningen om forlængelse indgives eller behandles, men fra indgivelsesdato af første ansøgning om OT i DK.
Så har jeg vist heller ikke mere at tilføje til min tråd
God weekend til alle.
Ansøgning om familiesammenføring
ABJ78
Hvis du stadig orker gider du så hjælpe mig med at udfylde ansøgning har udfyldt , men skal lige være helt sikker på om det hele er rigtige inden jeg sender den afsted til US. Jeg håber jeg kan kontakte dig pr. tlf hvis det er muligt.