Fast Ejendom
-
Morten & Natalia
Fast Ejendom
Hej
Min kone og jeg står foran at købe hus, men er så lige pludselig kommet til at høre at hun ikke må eje fast ejendom før efter 5 år i DK. Er der nogen der ved noget om dette..?? Jeg har hørt at man kan få en speciel tilladelse fra justitsministeriet og så kan det godt lade sig gøre. Hvem har noget input til dette..??
Min kone og jeg står foran at købe hus, men er så lige pludselig kommet til at høre at hun ikke må eje fast ejendom før efter 5 år i DK. Er der nogen der ved noget om dette..?? Jeg har hørt at man kan få en speciel tilladelse fra justitsministeriet og så kan det godt lade sig gøre. Hvem har noget input til dette..??
Mvh
Natalia & Morten
Natalia & Morten
-
Morten & Natalia
Til interesserede.
Har nu selv undersøgt det nærmere. Det var faktisk rigtigt, som jeg troede. men efter en snak med justitsministeriet har jeg fundet ud af
at hu gerne må købe helårsbolig, men vi skal stadig søge om det. Det
bliver dog ikke et problem, da man altid vil godkende denne ansøgning,
sålænge det er helårsbolig og hun kan fremvise en opholdstilladelse.
Det var bare lige til info, for dem som måtte komme i samme situation
engang.
Har nu selv undersøgt det nærmere. Det var faktisk rigtigt, som jeg troede. men efter en snak med justitsministeriet har jeg fundet ud af
at hu gerne må købe helårsbolig, men vi skal stadig søge om det. Det
bliver dog ikke et problem, da man altid vil godkende denne ansøgning,
sålænge det er helårsbolig og hun kan fremvise en opholdstilladelse.
Det var bare lige til info, for dem som måtte komme i samme situation
engang.
Mvh
Natalia & Morten
Natalia & Morten
-
ABJ78
-
Morten & Natalia
Altså.. vi har hafy en jurist til at kigge på det for os. og det er hende der har snakket med dem derinde. Hun siger at det bare er en formsag at få tilladelse igennem, når man skal købe helårs bolig. Men prøv da at snakke med dem derinde. Jeg sender dig lige en PM med damens navn derinde. Så kan du selv lige snakke det igennem med dem.
Mvh
Natalia & Morten
Natalia & Morten
-
Morten & Natalia
Justitsministeriet kan oplyse, at Deres ægtefælle skal søge Justitsministeriet om tilladelse til erhvervelse af fast ejendom til helårsbeboelse, hvis han ikke har boet 5 år i Danmark.
Til brug for sagens behandling bedes De indsende en kopi af hans opholdstilladelse og en kopi af købsaftalen, når I ved hvilken ejendom, I ønsker at købe.
Tilladelse til helårsbolig vil blive givet, hvis han har en gyldig opholdstilladelse.
Til brug for sagens behandling bedes De indsende en kopi af hans opholdstilladelse og en kopi af købsaftalen, når I ved hvilken ejendom, I ønsker at købe.
Tilladelse til helårsbolig vil blive givet, hvis han har en gyldig opholdstilladelse.