Jeg har ringet og skrevet til udlændingstyrelsen og kan ikke få dem til at sende mig et skriftligt svar på nedenstående. Desuden svarer de afhængig af hvem jeg taler med, både det ene og det andet.
Min kone besøgte mig i november og fik sin opholdstilladelse i december 2012 men var inden da taget tilbage til sit hjemland pga sit arbejde.
Jeg modtager et brev fra udlændingstyrelsen i marts om at hun skal bestå dansk prøven inden d 1 september 2013, da hun har fået opholdstiladelsen inden 1 marts 2013.
Der står på deres side, at prøven som udgangspunkt skal bestås senest 6 mdr efter man er tilmeldt folkeregistret. Da hun først er kommet til Danmark d 6 april og tilmeldt folkeregistret den dag, står vi helt uforstående over det ?.
Hvad er den rigtige dato.. Er det 6 mdr fra hun blev tilmeldt folkeregistret eller kan de virkelig forlange at hun skal gå op inden d 1 september ?.
Normalt ville 5 mdr være mere end rigeligt men pga skolen konstant holder lukket og snart lukker i sommerferien, så kommer jeg i tvivl.
Håber i kan give mig et svar..
Dansk prøve
Re: Dansk prøve
Det er 6 mdr efter man er registreret i folkeregistret. Så der har I da helt sikkert retten på jeres side, vil jeg mene.