Nogle spørgsmål . Hjælp
Nogle spørgsmål . Hjælp
Hej , der er nogle ting jeg tvivler over:) min mand fik opholdstilladelse efter i eu regler for ikke så længe siden. 1. Vi bor stadig i Sverige , jeg regner med at blive her til vi for tilbudt en bolig i dk, vi må blive her i 6 måneder ikke? 2. Hvornår bliver min mands opholdskort sendt? 3. Min mand fil opholdskort fordi jeg var arbejdstager, men stoppede med arbejdet efter vi havde søgt på us. ville der evt opstå problemer, fordi jeg ikke arbejder mere ( har Intet job nu)? 4. Hvad er vores rettigheder, eftersom vi har fået opholdstilladelse som arbejdstager ? 5. Må min mand stadig arbejde i Sverige , til vi flytter? Håber i vil hjælpe:) tak
Re: Nogle spørgsmål . Hjælp
tænkte lige jeg ville svare på det jeg i hvertfald ved
1: jo i har 6 måneder til at flytte til dk. 2:din mands opholdskort bliver først sendt når i har registreret jer på en adresse og meldt tilflytning til dk i den kommune i skal flytte til, derefter vil cpr og opholdskort blive tilsendt. 3 : det ved jeg desværre ikke, da jeg selv har sægt som pers m. tilstrækkelige midler. 4:samme, ved ikke så meget om rettighederne i forhold til at du har været arbejdstager. 5: hvis han har arbejdstilladelse i sverige kan han blive ved med at arbejde i sverige til i flytter til dk.
Re: Nogle spørgsmål . Hjælp
Tak for svarene aida1