Ansøgning
Ansøgning
Jeg plejer at ringe til u.s for at høre om vores ansøgning er kommet i behandling, og de siger altid nej . Idag ringer jeg så, og hun siger at den er i behandling? Vil dette sige at de kigger og behandler vores sag nu ? Sys godt nok det er tarveligt at andre som har søgt efter os allerede har fået svar? det er så irriterende at de ikke tager ansøgerningerne og behandler dem efter dato(eller i rækkefølge) og at de springer over, i bunken. Det giver overhovedet ikke mening at de lader os vente og at de bare giver dem de har lyst svar på 2 uger. Sagde det faktisk til dem, at man faktisk bliver lidt bekymret over andre for deres svar på så kort tid, "de havde fået så mange sager, og nogle gange går det bare stærkt, blablabla "!!!
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ansøgning
Nogle ansøgninger kan ordnes meget hurtigt, fx når det er åbenlyst at der må gives afslag. Skulle de så vente i bunken, eller er det bedre at få skibet det afslag + begrundelsen afsted?
Jeg synes det er fornuftigt nok at der screenes for om sagen er kompliceret eller ej, og så overlade de komplicerede sager til (forhåbentlig) de mest øvede sagsbehandlere, mens de lette sager kan ordnes af 'nybegynderne'.
Jeg synes det er fornuftigt nok at der screenes for om sagen er kompliceret eller ej, og så overlade de komplicerede sager til (forhåbentlig) de mest øvede sagsbehandlere, mens de lette sager kan ordnes af 'nybegynderne'.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Okey kan godt se det! Nu har jeg ventet lidt over to måneder og der må meget gerne ske noget
for kan simpelthen ikke vente mere:( er så bange for at det kommer til at tage mere end de 3 måneders behandlingstid! jeg kendte en som havde ventet i 5 måneder på svar . Lang ventetid men de fik så opholdstilladelsen
Hej D_e_m
prøv at tænke på hvor meget i allerede har ventet, virker en måned så ikke relativt overskueligt? Det er ihvertfald det jeg prøver at tænke.. Vi afleverede for halvanden måned siden og vores sag blev meget hurtigt åbnet og ligger nu til afgørelse, jeg er skide bange for at det er fordi der evt er et klart afslag
Min søde mand og jeg snakkede om hvad der nu ville ske hvis vi fik afslag, pg et eller andet sted er det ikke så frygteligt at få afslag når man søger hjem til dk. Det er noget andet hvis man får afslag når man søger i EU i Sverige og så får afslag.. Han skal i det mindst ikke sendes hjem
Prøv at tænk positivt og se om du ikke kan slå kold vand i blodet her de sidste dage, selvom at det er frygteligt bare at sidde i sådan en vente position.
Min søde mand og jeg snakkede om hvad der nu ville ske hvis vi fik afslag, pg et eller andet sted er det ikke så frygteligt at få afslag når man søger hjem til dk. Det er noget andet hvis man får afslag når man søger i EU i Sverige og så får afslag.. Han skal i det mindst ikke sendes hjem
Prøv at tænk positivt og se om du ikke kan slå kold vand i blodet her de sidste dage, selvom at det er frygteligt bare at sidde i sådan en vente position.
Du har 100% ret sarad!:) men det er rigtig hårdt
jeg er begyndt at få hovedepine hverdag pga alt det her stress! Mit liv det står på standby lige nu, kan hverken gå den ene vej eller den anden vej! håber i får et positivt svar
hvordan kan du se , at din ansøgning er klar til afgørelse ?
Ja, jeg ved godt at det er frygteligt at man bare ikke kan gøre noget som helst! Inde på nyidanmark kan man følge sin sag:)
Okey
men skriv lige når jeres afgørelse bliver sendt
krydser fingre .
Jeg ringede til u.s igår og de sagde at der stod oplyst på vores sag, spurgte hvad det ville sige , så sagde hun at det vil sige at de har fået de dokumenter de har brug for
"men det er ikke ensbetydende med at den bliver godkendt" sagde hun
det skal hun jo sige
tror jeg !!!!! Men er blevet lidt mere rolig
)
Sagde de noget om hvor lang tid den sidste proces her tager? Vores sag har nemlig været fuld oplyst i over 2 uger..
Nej, de sagde bare at nok ville svare inden d. 8 juni? Håber da det bliver lidt før!
Fra den dato hvor sagen er fuldt oplyst , er service målet på fs de danske regler 3 måneder på på eu reglerne 6 måneder