Visum og ægteskab
Re: Visum og ægteskab
Du kan godt fremleje din ejerlejlighed i en periode. Hvis du skal pendle med færgen, skal du naturligvis sørge for at gemme din dokumentation, altså at du har betalt for færgebillet med betalingskort i eget navn, at du regelmæssigt køber ind i Göteborg, har svensk indboforsikring, tv-licens, betaler for brug af elektricitet, osv.
Selve processen med at blive folkeregistreret og få et svensk personnr., kan let tage 2-3 uger, hvorefter din kæreste så kan søge om en svensk opholdstilladelse.
Selve processen med at blive folkeregistreret og få et svensk personnr., kan let tage 2-3 uger, hvorefter din kæreste så kan søge om en svensk opholdstilladelse.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
MEN husk nu lige: selv om du godt kan få fs med din KÆRESTE i Sverige efter svenske regler, så skal I bo sammen i Sverige i 1 1/2 år, før I kan flytte til DK ved hjælp af EU-reglerne som kærester.
Hvis planen alligevel er ægteskab og I gifter jer i Sverige, så kan I derimod flytte tilbage så snart du kan dokumentere et 'reelt ophold'. Man kan søge om at få forhåndsgodkendelse mens man er i Sverige, og får så 6 mdr. til at flytte til DK.
Hvis planen alligevel er ægteskab og I gifter jer i Sverige, så kan I derimod flytte tilbage så snart du kan dokumentere et 'reelt ophold'. Man kan søge om at få forhåndsgodkendelse mens man er i Sverige, og får så 6 mdr. til at flytte til DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Okay.
I de 7 måneder der går inden min kæreste bliver godkendt til at komme til Sverige, må jeg så tage på ferie? fx til Malaysia eller andre steder, hvor spiller det overens med det med at jeg skal være i sverige 4 nætter om ugen.
I de 7 måneder der går inden min kæreste bliver godkendt til at komme til Sverige, må jeg så tage på ferie? fx til Malaysia eller andre steder, hvor spiller det overens med det med at jeg skal være i sverige 4 nætter om ugen.
-
mh1
- Kontakt:
Jada, det må du gerne. Bare du ikke er i DK det meste af tiden. Dog skal du nok sørge for at have nogen til at tjekke din post mens du er væk, hvis Migrationsverket skriver til dig og kræver nogle oplysninger.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hey alle sammen.
Skrev for noget tid til udlæninge styrelsen omkring min sag, og fik svaret.
Skrev for noget tid til udlæninge styrelsen omkring min sag, og fik svaret.
Det er ambassaderne, der i første omgang tager stilling til, om der i en given sag kan meddeles visum. Ambassaderne er ikke bundet af Visumpraksisnotatet, som du henviser til, og dermed heller ikke af landegruppeinddelingen.
Kun hvis sagen bliver oversendt til afgørelse i Udlændingestyrelsen i Danmark, skal vi følge landegruppeinddelingen, der indebærer, at det er vanskeligt at få visum for ansøgere, hvis nationalitet placerer dem i asyllandegruppen.
-
mh1
- Kontakt:
Øhm, hvor vil du hen med det? Regner du med at ambassaden vil vælge at give visum til din kæreste, selv om hun hører til i asyllandegruppen?
Du skal langt snarere læse det som om ambassaderne vil vælge at undlade at udstede visum og sende sagen videre til US, hvis der er noget, som er på vippen. Fx vil de kunne vælge at sende en sag videre, selv om ansøger hører til i immigrationslandegruppen, og ambassaden KUNNE vælge at give visum.
At der KAN gives visum betyder nemlig at der også kan UNDLADES at give det. Visum er ikke noget, man har ret til (med undtagelse af EU-borgeres ægtefæller i bestemte tilfælde), det er noget man kan spørge pænt om man må få lov at få.
Du skal langt snarere læse det som om ambassaderne vil vælge at undlade at udstede visum og sende sagen videre til US, hvis der er noget, som er på vippen. Fx vil de kunne vælge at sende en sag videre, selv om ansøger hører til i immigrationslandegruppen, og ambassaden KUNNE vælge at give visum.
At der KAN gives visum betyder nemlig at der også kan UNDLADES at give det. Visum er ikke noget, man har ret til (med undtagelse af EU-borgeres ægtefæller i bestemte tilfælde), det er noget man kan spørge pænt om man må få lov at få.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja det er klart. Ville bare lige høre fordi jeg havde fået opfattelse af sagen blev behandlet efter det notat om landegrupper der tidligere var blevet nævnt.
I så fald var der jo ingen chance for at hun ville blive godkendt, hvor efter ambassadens behandling kunne der jo være (for all I know) en teoretisk chance for at hun ville få lov til at få et invitations visum. Så derfor ville jeg bare lige nævne det. Men kan godt se at det måske ikke er værd at forsøge.
I så fald var der jo ingen chance for at hun ville blive godkendt, hvor efter ambassadens behandling kunne der jo være (for all I know) en teoretisk chance for at hun ville få lov til at få et invitations visum. Så derfor ville jeg bare lige nævne det. Men kan godt se at det måske ikke er værd at forsøge.
Håber at hvis der er nogen derude som læser dette og kender et sted hvor det er nemt at blive gift, samt at komme ind som Irakisk statsborger, at de vil skrive til mig.
Lige nu kigger jeg på cook islands, der lukker alle ind, og ikke virker til at kræve et certificate-of-non marriage, hvilket ikke er muligt at anskaffe pga. familiens forbindelser til bl.a. den irakiske ambassade (og hun ville aldrig tage tilbage til irak, efter at have blevet fanget der under krigen). Virker dog besværligt at komme dertil.
Lige nu kigger jeg på cook islands, der lukker alle ind, og ikke virker til at kræve et certificate-of-non marriage, hvilket ikke er muligt at anskaffe pga. familiens forbindelser til bl.a. den irakiske ambassade (og hun ville aldrig tage tilbage til irak, efter at have blevet fanget der under krigen). Virker dog besværligt at komme dertil.
Der er vist noget du har fået helt galt i halsen der tror du ikke?Temzen skrev:Lige nu kigger jeg på cook islands, der lukker alle ind, og ikke virker til at kræve et certificate-of-non marriage, hvilket ikke er muligt at anskaffe pga. familiens forbindelser til bl.a. den irakiske ambassade (og hun ville aldrig tage tilbage til irak, efter at have blevet fanget der under krigen). Virker dog besværligt at komme dertil.
Pt udsteder Cook Islands slet ikke visa til nogle, og man kan kun rejse dertil hvis man rejser fra Australien, Fransk Polynesien, New Zealand, eller USA, og man skal i så fald have et gyldigt visa til et af disse lande.
http://www.mfai.gov.ck/index.php/immigr ... itors.html
Hvis man ikke skal bevise/sandsynliggøre overfor myndighederne i Cook island, as man lovligt kan gifte sig (at man ikke er gift i forvejen), så kan jeg godt tvivle på at et ægteskab indgået der vil blive anset som gyldigt andre steder i verden.
Tjek lige med us om et ægteskab indgået under der omstændigheder som du beskriver der, overhovedet vil blive accepteret i Danmark.
Jeg tror ikke at der er nogle steder hvor det er specielt meget lettere at blive gift end andre steder. Der er steder hvor det kan være mere besværligt, men hvis man har sine basic dokumenter i orden (pas og no marriage certificate), så kan man forholdsvis let blive gift i de fleste lande. Uden et no marriage certificate kan man vel næsten kun blive gift i lande der accepterer flerkoneri, men de fleste af disse accepterer jo så heller ikke at kvinder har flere mænd, så det vil ikke løse jeres problem.Temzen skrev:Håber at hvis der er nogen derude som læser dette og kender et sted hvor det er nemt at blive gift, samt at komme ind som Irakisk statsborger, at de vil skrive til mig.
Hey mange tak fordi du gider eftertjekke mine informationer.
Jeg havde kigget på:
http://www.cook-islands.gov.ck/faq.php
Hvor der står:
Men jeg gik også væk derfra fordi det var besværligt. Har kigget på Seychelles i stedet, der skulle ikke være visum krav jf:
http://www.seychelles.travel/en/plan_yo ... lities.php
Desuden har jeg skrevet til dem og de har svaret (hvilket også står på hjemmesiden), at man kan underskrive en affidavit og sværge at man ikke er gift i forvejen ved tilfælde hvor det ikke er muligt at skaffe et certificate of non-marriage. Det er nok en god idé at spørge US.
Problemet med Seychelles er så også at der ikke er en dansk ambassade hvor vi kan indgive en ansøgning om invitations visum til hende efter at vi er blevet gift.
Ifølge Cyberns ambassade i DC kan certificate of non-marriage vist også undgås der?
Men det er vel usandsynligt hun kan få turist visum der?
Jeg havde kigget på:
http://www.cook-islands.gov.ck/faq.php
Hvor der står:
Synes også at der står på det link du gav mig at:What are the entry requirements for visiting the Cook Islands?
A:
A bona-fide visitor (any person who enters the Cook Islands solely for recreation or vacation/holiday), does not require an entry permit, provided he/she possesses proof of onward passage (booked and paid) for stays of not more than 31 days.
Men kan være jeg misforstår det, og som du også nævner er det svært at komme dertil.VISITORS & ENTRY PERMIT EXEMPTION
An entry permit is not required by persons who are entering the Cook Islands as bona-fide visitors.
A bona-fide visitor refers to any person who enters the Cook Islands for recreation or vacation/holiday and is exempted from requiring an entry permit for a stay of not more than 31 days. It also applies to any person who enters the Cook Islands for the purpose of exploring investment opportunities.
Men jeg gik også væk derfra fordi det var besværligt. Har kigget på Seychelles i stedet, der skulle ikke være visum krav jf:
Desuden har jeg skrevet til dem og de har svaret (hvilket også står på hjemmesiden), at man kan underskrive en affidavit og sværge at man ikke er gift i forvejen ved tilfælde hvor det ikke er muligt at skaffe et certificate of non-marriage. Det er nok en god idé at spørge US.
Problemet med Seychelles er så også at der ikke er en dansk ambassade hvor vi kan indgive en ansøgning om invitations visum til hende efter at vi er blevet gift.
Ifølge Cyberns ambassade i DC kan certificate of non-marriage vist også undgås der?
Kilde: http://www.cyprusembassy.net/home/index ... e&cid=1045(c) The interested persons should also furnish an official certificate indicating that they are not married. If however the Marriage Officer has any doubt about the accuracy or genuineness of the certificate furnished by the interested persons, or if the interested persons are unable to produce such an official document (like British citizens) they will be called upon to make a sworn declaration before the Registrar of a District Court that they are single and have never been married before.
Men det er vel usandsynligt hun kan få turist visum der?
Senest rettet af Temzen 14.05.2013 13:41:25, rettet i alt 1 gang.
Hun har forresten også et ID-kort fra Malaysia hvor der står at hun er ugift på.
Ja jeres næste problem efter a i er blevet gift, er jo at din kone kun kan få lov til at indlevere en ansøgning på en ambasade i et land hvor hun har lovligt ophold.Temzen skrev:Men jeg gik også væk derfra fordi det var besværligt at komme dertil. Har kigget på Seychelles , der skulle ikke være visum krav jf:
Og det problem kan hurtigt vise sig at blive væsentligt større end hvilket land i kan blive gift i.
Det de skriver om der er lande hvor man ikke kan fremskaffe et sådanne dokument. Der er jo ikke tilfælde for din kone, men som du selv skriver, så vil i under alle omstændigheder nok næppe få visa til Cybern alligevel.Temzen skrev:Ifølge Cyberns ambassade i DC kan certificate of non-marriage vist også undgås der?(c) The interested persons should also furnish an official certificate indicating that they are not married. If however the Marriage Officer has any doubt about the accuracy or genuineness of the certificate furnished by the interested persons, or if the interested persons are unable to produce such an official document (like British citizens) they will be called upon to make a sworn declaration before the Registrar of a District Court that they are single and have never been married before.
Lovligt ophold gælder også turist visum's ophold? De anbefaler at man aflevere en ansøgning i Kenya hvis man bliver gift på Seychellerne.