hej
jeg har forstået sådan, at man fra 14 januar 2013 godt kan søge om visum selvom man har fs underbehandling, men jeg forstår ikke hvorfor en af min veninder har fået afslag på forlængelse af deres visum? selvom de har fs underbehandling. ?
jeg vil høre lidt om, hvornår er det man kan få indrejseforbud/visumkarantæne ?
fs underbehanling og at søge om visum
Re: fs underbehanling og at søge om visum
Man kan få indrejseforbud, hvis man laver et såkaldt "overstay", altså hvis man bliver, efter at ens visum er udløbet. For så opholder man sig illegalt i landet. Søger man om en opholdstilladelse, inden visum er udløbet, kan man normalt godt få "processuelt ophold", men får man så afslag på ansøgningen om opholdstilladelse, ja så har man jo opholdt sig illegalt i landet.
hvad vil det sige - "processuelt ophold", ?
min veninde har søgt fs og de har stadig fs underbehandling, de har forlænget deres visum men har fået afslag og konen skal forlad dk om en uge
det fatter jeg ikke... for så vidt jeg har læst mig frem her på jeres side, ser sådan ud at man kan godt blive i Dk mens man har fs underbehandling.
og har et andet spørgsmål`. er det ikke sandt at man kan søge visum selvom man har fs underbehandling? ny regel som er trådt i kraft 14.jan 2013.. har i erfaringer men nogen som har prøvet det og det lykkedes dem.. ??????????????
tak
min veninde har søgt fs og de har stadig fs underbehandling, de har forlænget deres visum men har fået afslag og konen skal forlad dk om en uge
det fatter jeg ikke... for så vidt jeg har læst mig frem her på jeres side, ser sådan ud at man kan godt blive i Dk mens man har fs underbehandling.
og har et andet spørgsmål`. er det ikke sandt at man kan søge visum selvom man har fs underbehandling? ny regel som er trådt i kraft 14.jan 2013.. har i erfaringer men nogen som har prøvet det og det lykkedes dem.. ??????????????
tak
Processuelt ophold betyder, at man får lov at blive, indtil der er truffet en afgørelse. Men hvis afgørelsen er negativ, og man ikke får opholdstilladelse, så har man hele tiden opholdt sig ulovligt i landet, så man skal med andre ord ikke blive, medmindre man er 100 procent sikker på sin sag.
ok
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jo, hanasa, og det hjælper ikke på at kunne læse dit spørgsmål at du sætter mange spørgsmålstegn.
I har misforstået reglen. Den betyder IKKE at man kan søge om visum/forlængelse af visum, hvis man allerede er i DK.
Den betyder, at hvis en person har indleveret sin ansøgning om familiesammenføring i sit hjemland, for at vente der indtil han/hun får svar, så kan man NU godt søge om at få et besøgsvisum, mens fs-sagen bliver behandlet.
Førhen kunne man IKKE få besøgsvisum, mens en fs-sag var under behandling.
Hvis man allerede ER i DK, så kan man nærmest ALDRIG få forlænget et besøgsvisum. Det kan man kun, hvis der er meget tungtvejende grunde, såsom alvorlig sygdom eller hvis der udbryder krig i ens hjemland, eller sker en voldsom naturkatastrofe i det område, man bor i.
I har misforstået reglen. Den betyder IKKE at man kan søge om visum/forlængelse af visum, hvis man allerede er i DK.
Den betyder, at hvis en person har indleveret sin ansøgning om familiesammenføring i sit hjemland, for at vente der indtil han/hun får svar, så kan man NU godt søge om at få et besøgsvisum, mens fs-sagen bliver behandlet.
Førhen kunne man IKKE få besøgsvisum, mens en fs-sag var under behandling.
Hvis man allerede ER i DK, så kan man nærmest ALDRIG få forlænget et besøgsvisum. Det kan man kun, hvis der er meget tungtvejende grunde, såsom alvorlig sygdom eller hvis der udbryder krig i ens hjemland, eller sker en voldsom naturkatastrofe i det område, man bor i.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG