Haaber der er nogen her der kan give et forvirret par nogle gode raad og fif med paa vejen
Jeg er dansk statsborger er pt paa filippinerne for at vaere sammen med min filippinske kaereste. Vi er nu traette af at rejse frem og tilbage for at vaere sammen og har i sinde at soege om familie sammenfoering i Sverige..
Vi har en oenske plan, som er at vi ansoeger om et turristvisum til dk. Det giver os 3 maaneder til at jeg kan finde et job og et vaerelse el. lejlighed i Sverige og derfra saa ansoege om Fs efter svenske national regler.
Tror i det er muligt? og maa vi godt ansoege om familiesammenfoering efter svenske national regler naar min kaereste er i dk paa turristvisum?
Eller vil det vaere bedre at endnu engang skilles og jeg selv tager hjem og finder job og lejlighed og derefter soege om fs og saa kan min kaereste komme? - det er selvfoelgelig den loesning vi rigtig gerne vil undgaa..
Det skal lige siges at vi ogsaa overvejer at blive gift i dk inden vi soeger sverigeloesningen. Vi vil gerne giftes, men vil helst vente til at vores familie har mulighed for at vaere der. Men det er ikke muligt at ansoege om sverigeloesningen uden er det?
Hvis vi ikke kan nå og blive gift, kan vi søge FS i Sverige mens han er på turistvisum i DK og han bliver i DK indtil sagen er afgjort?
Eller kan vi tage til den svenske ambassade i dk og søge om visum i sverige til ham?
Mvh. De forvirrede