Hjælp! Engelsk kæreste uden opholdstilladelse nu gravid

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SOEF

Hjælp! Engelsk kæreste uden opholdstilladelse nu gravid

Indlæg af SOEF » 05.05.2013 14:12:35

Hej jeg er ny herinde, jeg skriver på baggrund af at det hele virker utrolig håbløst og i utrolig svært at få en opholdstilladelse så man kan få et sygesikring(lægehjælp) undervisning i dansk osv. og vi begynder snart at opgive og tænker om at flytte til andet land så nu spørger jeg her i håb om i kan hjælpe.
Jeg har en kæreste som kom her for ca snart 6 måneder siden hun er englænder hun kom hertil for at arbejde og mødte mig 1 måned inde i hendes arbejdsperiode og blev forelsket og besluttede sig for at blive her istedet for at tage tilbage. men inden vi fik nået at få ringet og snakket med statforvaltningen blev hun fyret og nu står hun uden arbejde jeg arbejder selv for det offentlige (forsvaret) som konstabel vores problemstilling er gået hen at blive at vi har prøvet at søge arbejde på det vilde selvom det er mega svært. så nu er hun også gået hen og blevet gravid imellemtiden og lægerne nægter at røre ved hende med en ildtang omkring dette selvom vi fortæller at vi gerne betaler da hun skal have vandrejournal osv. men det kræver egen læge hvilket hun ikke kan få da hun stadig ikke har opholdstilladelsen så vi er havnet ude på dybt vand og aner ikke hvordan og hvad vi kan gøre for at vi kan få den nødvendige hjælp og vi har snakket om at blive gift selvom ingen af os har lyst til det da vi helst gerne ville gøre det specielt og ordenligt første gang og har enda kigget på det og selv det skriver de at de vil have en slags opholdstilladelse selvom hun er fra eu så jeg håber i har nogle svar eller tanker om hvad vi kan gøre vi er parat for alt og vil jo allerhelst blive i danmark.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjælp! Engelsk kæreste uden opholdstilladelse nu gravid

Indlæg af mh1 » 05.05.2013 16:33:01

Der ER ikke så langt til England, og vielser foretages også der. Det vil helt sikkert være den enkleste løsning på problemet.

Læs under 'Foreign nationals' her: https://www.gov.uk/marriages-civil-part ... s/overview

Nok engang vil jeg fortælle, at mine forældre blev viet i huj og hast for at forhindre at min mor blev deporteret. Ingen brudekjole, ingen far tilstede til at føre bruden op, ingen bryllupsfest, kun en middag hos mine farforældre. De er stadig gift, på tre-og-tredssindstyvende år (63.)
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar