Lille ? til boligkravet.
Lille ? til boligkravet.
Hej.
Kan nogen hjælpe mig med følgende spg. til boligkravet. Jeg bor i en lejlighed på 62 kvm med min mand og søn. Kan nogen svare på om vi, hvis vi ønsker et barn mere, så ikke opfylder boligkravet mere? Vores lejlighed er en 2værelses, men indrettet så vi godt kunne lave et børneværelse (ca.10 kvm) til vores søn, hvis vi fik nr. 2 (så der var 3 værelser ialt). Men jeg kan ikke finde ud af, om hvis vi gjorde dette, om vi så stadig ikke ville opfylde boligkravet.
Kan nogen hjælpe mig med, hvad der gælder?
På forhånd tak.
Kan nogen hjælpe mig med følgende spg. til boligkravet. Jeg bor i en lejlighed på 62 kvm med min mand og søn. Kan nogen svare på om vi, hvis vi ønsker et barn mere, så ikke opfylder boligkravet mere? Vores lejlighed er en 2værelses, men indrettet så vi godt kunne lave et børneværelse (ca.10 kvm) til vores søn, hvis vi fik nr. 2 (så der var 3 værelser ialt). Men jeg kan ikke finde ud af, om hvis vi gjorde dette, om vi så stadig ikke ville opfylde boligkravet.
Kan nogen hjælpe mig med, hvad der gælder?
På forhånd tak.
Re: Lille ? til boligkravet.
Man kan opfylde boligkravet på to forskellige måder:
Enten;
Målt ved km2, hvor der min. skal være 20km2 pr. person, dvs ved 4 personer skal lejligheden være på min. 80 km2 (dette opfylder i så ikke hvis I får et barn mere),
eller;
Ved antal personer, hvor der max. må bo 2 personer pr. beboelsesrum, dvs ved 4 personer skal lejligheden min. have 2 værelser.
I opfylder derfor stadig boligkravet i en 2-vær. lejlighed selvom I får et barn mere.
Husk, at derudover skal lejekontrakten være på min. 3 år!
Se evt. dette link;
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... igkrav.htm
Mvh
Samiya
Enten;
Målt ved km2, hvor der min. skal være 20km2 pr. person, dvs ved 4 personer skal lejligheden være på min. 80 km2 (dette opfylder i så ikke hvis I får et barn mere),
eller;
Ved antal personer, hvor der max. må bo 2 personer pr. beboelsesrum, dvs ved 4 personer skal lejligheden min. have 2 værelser.
I opfylder derfor stadig boligkravet i en 2-vær. lejlighed selvom I får et barn mere.
Husk, at derudover skal lejekontrakten være på min. 3 år!
Se evt. dette link;
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... igkrav.htm
Mvh
Samiya
Tak
Hvis vi så lavede værelse til vores søn, så der er 3 værelser i lejligheden...kan vi så principielt bo 6 mennesker i lejligheden uden at bryde reglerne? (Ikke da det var noget vi havde lyst til at efterprøve i praksis)
Undrer mig bare over den del af boligkravet.
Hvis vi så lavede værelse til vores søn, så der er 3 værelser i lejligheden...kan vi så principielt bo 6 mennesker i lejligheden uden at bryde reglerne? (Ikke da det var noget vi havde lyst til at efterprøve i praksis)
Nej...alene at sætte en falsk skillevæg op ændrer jo ikke på hvad lejligheden er registreret som. Men hvis du fik registreret lejligheden som en 3 værelses lejlighed, så jamirtris skrev:Tak![]()
Hvis vi så lavede værelse til vores søn, så der er 3 værelser i lejligheden...kan vi så principielt bo 6 mennesker i lejligheden uden at bryde reglerne? (Ikke da det var noget vi havde lyst til at efterprøve i praksis)Undrer mig bare over den del af boligkravet.
Men hvis vi skulle lege tanken, så er reglen jo lavet for at HVIS din lejlighed nu var en af de new york'er tag lejligheder hvor hele lejligheden egentligt er eet stort rum som så er på 200 m2, så giver det jo ikke mening at man kun kan bo 2 personer i den. Derfor reglen om 20 m2 per person. Man kan så mene at det vil blive trangt at lave de 200 m2 om til 8 rum a 10 m2, og så en løbegang i midten, men det vil ikke være ulovligt, og de resterende 40m2 vil fint kunne bruges til gangen (da det jo ikke er et krav at der er køkken og toilet i lejemålet).
På den måde vil lejligheden ifølge us regler kunne rumme 16 personer.
Så reglerne er på den måde fordi at alle lejligheder jo ikke er bygget op på samme logiske måde med f.eks seperat soveværelse og stue.
Men ja det er ikke verdens mest logiske regel, men den giver heldigvis en hel del frihed, og det er jo faktisk en de mere lempelige regler som us har(jeg ville f.eks nok betakke mig for at bo 4 voksne personer i en 2 værelses lejlighed på 40 m2 uden køkken og toilet, men det ville være ok for us)
Hejsa.
Vi skal søge om forlængelse af opholdstilladelse imorgen.
Vi bor i en lejlighed på 45 kvadretmeter og vi har fået 1 barn så vi bor 3 i lejligheden nu.
Opfylder vi så ikke boligkravet mere,tror i min mand vil få afslag på sin ansøgning om forlængelse ??
Vi skal søge om forlængelse af opholdstilladelse imorgen.
Vi bor i en lejlighed på 45 kvadretmeter og vi har fået 1 barn så vi bor 3 i lejligheden nu.
Opfylder vi så ikke boligkravet mere,tror i min mand vil få afslag på sin ansøgning om forlængelse ??
Det kommer an på hvor mange værelser lejligheden er på.
Ja det er ikke ret mange værelse. Sådan en som vores lejlighed kalder de for 1,5 lejlighed,altså en stue og en lille værelse
Sorry. Jeg mente 1,5 værelses lejlighed
Det må så være 2 værelser (der findes ikke et ½ værelse) 
I så fald er det jo ok. Maks 2 personer per værelse, og i er 3.
I så fald er det jo ok. Maks 2 personer per værelse, og i er 3.
Ok men sådan hedder den på min lejekontrakt 
Hvordan ser et halvt værelse ud, i forhold til hvordan det andet værelse ser ud i en 2 værelses lejlighed?
Er det ikke bare ligemeget,tak for dit svar.