Registreing i SIS

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rosa

Registreing i SIS

Indlæg af rosa » 19.04.2013 20:46:33

Hej, som jeg har været inde på før har min mand indrejseforbud i Schengen, og det er nu ved at være fem år siden registreingen.

Er der nogen herinde der ved om man skal henvende sig et sted for at få det fjernet eller går det virkelig bare væk af sig selv?

Findes der muligvis et sted hvor man kan få oplyst den præcise dato, da der er lidt tvivl omkring denne?

Normalt ville det være naturligt at kontakte det sted som lavede forbud, men da det blev givet i Grækenland er det ingen mulighed som tingene fungere dernede.

Mhv Rosa

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Registreing i SIS

Indlæg af Kim P. Nyberg » 19.04.2013 22:37:38

Idet han er registreret for 5 år, og der ikke inden er blevet søgt om ophævelse af registreringen, udløber den automatisk når de 5 år er gået.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

rosa

Re: Registreing i SIS

Indlæg af rosa » 21.04.2013 20:38:37

Okay det var da altid noget, mange tak for svar :)

En anden ting jeg har tænkt på, er om min mand gerne må forlade og komme tilbage til Sverige imens ansøgning om familiesammenføring er igang (søgt efter de svenske regler) ?

Altså han er jo sådan set visumfri med sit albanske pas men hvad er reglerne på dette område?

Besvar