ægtefælle /visum - Storbritannien/Spanien?

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Bounty

ægtefælle /visum - Storbritannien/Spanien?

Indlæg af Bounty » 17.04.2013 15:31:44

Hej

Jeg skriver angående, fordi jeg skal søge visum her til september til min kommende mand.

Jeg vil gerne undersøge hvilke krav Storbritannien har til disse FS, og hvilke krav Spanien har til Fs...?

Jeg har ingen arbejdserfaring, og derudover bliver jeg færdig med HF til sommer 2013.
hvad vil være lettest at få en familie sammenføring med ham - I Spanien eller i England?

Såvidt jeg ved er der noget med at man skal være 21 år i Storbritannien og man skal derudover også dokumentere at man har et arbejde og penge nok til at forsørge sig selv og sin mand ? Er der noget andet ved Storbritannien man skal være opmærksom på ?

Ellers er der nogen der har erfaring med Spanien fs..?

På forhånd mange tak...

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: ægtefælle /visum - Storbritannien/Spanien?

Indlæg af mh1 » 18.04.2013 16:55:51

Det lyder, som om du tænker på om du/I kan bruge EU-reglerne til en familiesammenføring?

Hvis det er det, du mener, er der ingen som helst forskel på regelsættet og derfor heller ikke på, hvilke krav der skal opfyldes.

Du kan derfor gå op og klikke på RÅDGIVNING, og så på FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND og læse vejledningen der, og så blot sætte England eller Spanien ind i stedet (på nær selvfølgelig i afsnittet Specielt om Sverige).

Du kan også læse på linket, der er i vejledningen: viewtopic.php?f=7&t=3705
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar