visum fillipinsk kæreste

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Elton

visum fillipinsk kæreste

Indlæg af Elton » 16.04.2013 10:52:08

hej

Til maj skal skal jeg til fillipinerne og besøge min kæreste, behøver jeg at sige jeg glæder
mig helt vildt, skype er en super opfindelse, men det bliver altså trættende i længden.

vi planlægger at blive gift senere på året i oktober/november, hvad der kræves her har jeg ved at få styr på, men er godt nok forvirret med hensyn til visa for hende til danmark.

Vi håber det muligt at få et turist visum til hende, så vi kan tage samme fly hjem til danmark
hvor vi vil søge om familie sammenføring, men her kommer mit/vores dillema.

ved visa ansøgning skal man skal oplyse om hun har arbejde, hvilket hun har, men man skal også vedlægge en erklæring fra arbejdsgiver om hun har fri, og her bliver det svært da hun ikke kan få fri, planen er hun vil sige op og tage med mig hjem.

hvis vi undlader at skrive hun har arbejde, kan jeg se der vil blive spurgt til det i forbindelse
med interviewet på ambassaden, og hvad siger man så, er det nok for hende at sige hun er forsørget af hendes forældre feks.

skulle man sige hun har arbejde og vedligge lønsedler osv, men så lige "glemme" at få approved leave of absence med.

vi kunne selvfølgelig vente med at søge om turist visum til vi er gift, men det ville altså være
rart at starte et liv sammen umiddelbart efter.

håber på nogle gode råd

soreng

Re: visum fillipinsk kæreste

Indlæg af soreng » 16.04.2013 11:16:16

I kunne også blive gift på fillipinerne. Så løser det jo mange af problemerne. ;-)

Elton

Indlæg af Elton » 16.04.2013 14:00:27

vi skal giftes på fillipinerne, men vil gerne undvære at skulle vente 3-7 måneder på at kunne være sammen, hvis vi søger familie sammenføring fra fillipinerne.

soreng

Indlæg af soreng » 16.04.2013 14:18:59

Så søger i om fs fra Fillipinerne af, og din kone søger så om visum til at komme til Danmark, for at vente på udfaldet med dig.
Så har jeg svært ved at se hvorfor der vil skulle vises beviser på at man har et arbejde. Så er det vel meget naturligt at man har sagt sit arbejde op.

Det er jo nu muligt at få et visum selvom at man har en ansøgning om fs liggende hos us, så man kan komme til Danmark og afvente afgørelsen.

Elton

Indlæg af Elton » 16.04.2013 15:01:47

jeg var ikke klar over man kunne søge om turist visum, når der var samtidig en ansøgning
om fs

soreng

Indlæg af soreng » 16.04.2013 15:12:06

Det er også "rimeligt" nyt (15. januar).
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/nyheder/ ... raksis.htm

Men det kan man godt...Så måske i kan udnytte det. dokumentationskravet for arbejde og tilbagevending for personer der har en ansøgning om opholdstilladelse liggende under behandling, må alt andet være mindre end for andre. ;-)
Men det kræver at i lige giver us lidt tid til at kigge på jeres sag. Man kan ikke bare søge om fs den ene dag, og så komme dagen efter og søge om visum og så have sagt sig job op.
Læs evt i PDf der er linket til om jeres situation
http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/7 ... 012013.pdf

11:3 side 51
Dog kan der meddeles visum, hvis ansøgningen om opholdstilladelse vedrører ægtefællesammenføring, og Udlændingestyrelsen efter en gennemgang af sagen konkret vurderer, at
det vil være ubetænkeligt at meddele visum, mens sagen om ægtefællesammenføring verserer. Det vil i den forbindelse være en forudsætning, at behandlingen af ægtefællesammenføringssagen er så fremskreden, at Udlændingestyrelsen har et reelt grundlag for at
vurdere, om det vil være ubetænkeligt at meddele visum. Ægtefællesammenføringssagen
må som minimum være så fremskreden, at det kan udelukkes, at visumansøgningen er indgivet med henblik på at omgå reglerne for opholdstilladelse, ligesom det må kunne udelukkes, at der er tale om et tvangs- eller proforma-ægteskab.

Elton

Indlæg af Elton » 16.04.2013 15:26:51

tak soreng du gider at tage tid til svare..tak

Elton

Indlæg af Elton » 16.04.2013 16:00:43

jeg værdsætter alle råd, jeg har fået til nu fra soreng.

havde håbet der var en vej, så vi kunne være sammen før,men ikke så enkelt endda

Besvar