Danskprøve...?

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JayP
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark

Danskprøve...?

Indlæg af JayP » 10.04.2013 19:28:18

Hej!

Min marokkanske kone er nu godt i gang med hendes danskundervisning og har bestået modul 1, og er i fuld gang med modul 2.
Nu har nogle af hendes studiekammerater så bestået en ekstra prøve, den såkaldte Dansk A1 eksamen, som man betaler for, og som man ifølge reglerne SKAL bestå for at blive i Danmark... Nu kommer vores problem:

Når jeg kigger på "brochuren" på Nyidanmark.dk står der, at man modtager er brev sammen med opholdstilladelsen fra US, der fortæller om man skal bestå denne prøve eller ej. Jeg har IGEN læst min kones brev fra US i forbindelse med opholdstilladelsen igennem, og der er denne prøve ikke nævnt overhovedet?

I brochuren står der også at man skal have dette brev med, som bevis for at man skal tage denne eksamen... Er det et "fysisk" separat brev, eller er det en del af de paragraffer mv. der står sidst i brevet om opholdstilladelse?

Hvis vi skal følge de samme regler som alle andre, så har min kone nu små 3 måneder til at bestå denne eksamen, og hun er endnu ikke tilmeldt, så jeg håber der er nogle af jer derude der ved om det er et krav for alle at bestå denne prøve, eller om der er forskel fra sag til sag.. Jeg har nemlig et særbarn her i Danmark, og derfor er nogle krav frafaldet i min kones opholdstilladelse, så jeg ved ikke om det kan spille ind i denne sag også?

Håber en af jer kvikke hoveder derude, som sædvanlig, kan hjælpe os videre!

MVH
Jesper

closed1

Re: Danskprøve...?

Indlæg af closed1 » 10.04.2013 19:51:55

Sprogprøven er fraviget pga dit særbarn .

Besvar