Indrejse til EU

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
tfnielsen

Indrejse til EU

Indlæg af tfnielsen » 08.04.2013 17:51:15

Hej, min kæreste kommer snart til DK fra Brasilien, men hun er bange for at blive sendt retur, hvordan kan jeg berolige hende?? Hun har besøgt mig før, men var til en lang afhøring i Frankfurt, hvor hun lander først. De ringede mig op, og jeg måtte sende en mail hvor jeg lovede at betale hendes ophold. Når hun kommer, er det planen at vi skal giftes, derfor har hun ingen retur billet. Nu har hun fået af vide fra en ven at hun vil blive sendt retur når hun ingen returbillet har. Men har de ret til det?? Jeg har betalt billet, og betaler selvfølgelig hendes ophold. Hun medbringer billeder af os sammen, en kopi af mit pas, og en mail hvori jeg har skrevet at jeg garanterer for hendes ophold. Hun skal ikke have visum når hun er fra Brasilien, er alt sikret??

closed1

Re: Indrejse til EU

Indlæg af closed1 » 08.04.2013 17:54:18

Ved indrejse i schengen skal man kunne fremvise en returbillet på forlangende , da man skal kunne bevise at man forlader området igen . Så der er ingen udvej uden , men at den så måske ikke bliver brugt eller måske refunderet senere , er en anden sag .

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 08.04.2013 18:38:53

Billetten ud af Schengen kan være en billig billet til England eller Tyrkiet, det behøver ikke være en til Brasilien, hvis det er væsentligt dyrere at købe en retur end en enkelt.
mh
Rådgiver for ÆUG

DBS

Indlæg af DBS » 08.04.2013 19:10:19

Og din kæreste har jo været i schengen en gang, og rejst ud igen :wink:

Det kan også ses som noget positivt :wink:

mvh DBS

soreng

Indlæg af soreng » 09.04.2013 08:39:37

tfnielsen skrev:Hej, min kæreste kommer snart til DK fra Brasilien, men hun er bange for at blive sendt retur, hvordan kan jeg berolige hende?? Hun har besøgt mig før, men var til en lang afhøring i Frankfurt, hvor hun lander først. De ringede mig op, og jeg måtte sende en mail hvor jeg lovede at betale hendes ophold. Når hun kommer, er det planen at vi skal giftes, derfor har hun ingen retur billet. Nu har hun fået af vide fra en ven at hun vil blive sendt retur når hun ingen returbillet har. Men har de ret til det?? Jeg har betalt billet, og betaler selvfølgelig hendes ophold. Hun medbringer billeder af os sammen, en kopi af mit pas, og en mail hvori jeg har skrevet at jeg garanterer for hendes ophold. Hun skal ikke have visum når hun er fra Brasilien, er alt sikret??
Skriv en invitation, print den ud, underskriv den, og scan den, og send den til hende. Den kan hun tage med og vise i paskontrollen.
Det har jeg og min kone gjort mange gange uden problemer i flere år, og det har fået både småsøstre, hendes mor, nevø osv ind i Schengen uden nogen problemer overhovedet.

Det kan lyde noget ala.
Invitatation Letter

[Dit navn]
Adress: [Din adresse]

To whom it may concern
I, [Dit navn], invite my girlfriend [Din kærestes fulde navn], to come to Denmark to visit me.
I hereby inform that [Din kærestes fulde navn] will be living in my residence at [Din adresse], for the entire period of his stay in Denmark. Therefore, i will be responsible for her while she stay in this country.
You are welcome to contact me on the following phone number for further information.
T: +45 xx xx xx xx

Thank you

[Dit navn]

tfnielsen

Indlæg af tfnielsen » 09.04.2013 19:27:39

Tak for svarene. Jeg vil scanne en invitation, og finde den billigste returbillet til hende.

Madam M

Indlæg af Madam M » 05.06.2013 20:22:19

Da min mand i sin tid rejste fra Marokko og til Danmark for at bo her, rejste han med en svensk single-entry visum. Han SKULLE have en returbillet, hvilket var fuldstændig åndssvagt, eftersom han samtidig også havde et brev, hvori der stod at han havde opholdstilladelse! Men det var jo hverken et opholdskort eller en sticker..

Besvar