udfylde skema til fs..

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Clotte

udfylde skema til fs..

Indlæg af Clotte » 01.04.2013 11:21:10

Hej,
håber i kan hjælpe mig - tror jeg i alt det der skal udfyldes er blevet lidt i tvivl om den del jeg skal udfylde omkring tilknytning til danmark.
Jeg er dansk statsborger, født og opvokset i dk men kun 25 år og jeg har ikke job omfattet positiv listen.
syntes bare spørgsmålene der skal udfyldes relatere mere til hvis man ikke kommer fra dk. ville bare høre om jeg gør det rigtigt nok i at udfylde alt.mht. hvor jeg er født/opvokset i= dk.. hvornår kom du til dk første gang? Har jo altid boet her..
Har boet i dk siden du kom hertil første gang - ja?
Og så skal alt udfyldes om min familie?

Et andet spørgsmål er de vil have vedlagt vores vielsesattest naturligvis - vi blev gift på rådhuset for nyligt, og der får man en vielsesattest som er fler-sproget bla. engelsk og dansk, er det nok med den når de skriver at den skal være med autoriseret oversættelse?? :-)

Pkt. 9 står der noget om der er andre ting efter alt det med handicap noget om US skal være
opmærkso
m på, er det da nogen fordel at notere.man er gravid??

Tror det var det :-)
Håber i kan hjælpe mig med at få afklaret lidt. på forhånd taaaaak :-)

jesperK

Re: udfylde skema til fs..

Indlæg af jesperK » 01.04.2013 12:14:36

Hvis du er gift i denmark, så vedlægge du en kopi af den dansk vielsesattest.

Tilknytningskravet opfylder du, da du er født og opvokset i Denmark. Så ikke nødvendige for dig at udfyld felterne 7.A - 7.B. og du opfylder 24 år reglen.

At du er gravid vil ikke giv dig fordel. :-) det er jo ikke en sygdom.

Pkt. 9 som de skriv, hvis man lider af alvorlig sygdom eller handicap kan du vedlægge dokumentation for det. Men om de vil tag hensyn for det, bestemmer de.

Clotte

Indlæg af Clotte » 01.04.2013 13:11:42

Tak Jesper.
Så fattede jeg bare ikke den der mht. deres forklaring til Pkt. 7 A/B.
Sådan som jeg forstod sku jeg besvare alt. Skal jeg så slet ikke sætte kryds i noget??
Måske dumt spørgsmål, men bare fordi der står man skal besvare alt..

Og mange tak for hurtigt svar :-)

Clotte

Indlæg af Clotte » 02.04.2013 16:45:47

Det forvirrer mig bare når jeg læser man skal have haft dansk statsborgerskab i 26 år, før at tilknytningskravet forsvinder, men er det kun gældende for personer der ikke er født og opvokset i danmark???
Arhg.... vil bare være helt sikker så de ikke afviser vores ansøgning pga. det..
For opfylder som skrevet 24 års reglen og er født og opvokset i dk.

Tak...til den der svarer :-)

soreng

Indlæg af soreng » 03.04.2013 12:23:27

Clotte skrev:Det forvirrer mig bare når jeg læser man skal have haft dansk statsborgerskab i 26 år, før at tilknytningskravet forsvinder, men er det kun gældende for personer der ikke er født og opvokset i danmark???
Nej...Du skal bare have haft statsborgerskab i 26 år.

Man kan sige at det tager 26 år at opfylde tilknytningskravet. Hvis du er født dansk statsborger, starter uret når du bliver født, ligegyldigt hvor du bor. Er du ikke født dansk statsborger, starter uret fra du bosætter dig i Danmark.

jesperK

Indlæg af jesperK » 03.04.2013 12:54:13

Kan godt forstå man kan bliver forvirret. :-) 2 forskellige formuleringer. Hvilken er den rigtig. :shock: Ved bare der er stor forskelle imellem om man brug og eller Eller i en sætning.

Som de skriv på Nyidenmark. under

Krav til ægtefællerne

Ægtefællernes samlede tilknytning til Danmark skal være større end deres samlede tilknytning til et andet land; det såkaldte tilknytningskrav. Tilknytningskravet stilles ikke, hvis den herboende ægtefælle har haft dansk statsborgerskab i over 26 år. Det samme gælder, hvis den herboende ægtefælle er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn, og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 26 år. Læs mere om tilknytningskravet

Men formulering som er beskrevet i ansøgningspakken FA1

For at din ægtefælle/samlever/partner kan få opholdstilladelse i Danmark, er det normalt en betingelse, at jeres samlede tilknytning her til landet er større end jeres samlede tilknytning til et andet land. Du behøver dog ikke at besvare spørgsmålene om jeres tilknytning til Danmark, hvis du har været dansk statsborger i mere end 26 år, er født her i landet og nu har boet her uafbrudt i mindst 26 år eller er kommet hertil, inden du fyldte 6 år og nu har boet her uafbrudt i mindst 26 år, eller du er beskæftiget inden for et erhverv, der er omfattet af Positivlisten.

soreng

Indlæg af soreng » 03.04.2013 13:08:50

jesperK skrev:Kan godt forstå man kan bliver forvirret. :-) 2 forskellige formuleringer. Hvilken er den rigtig. :shock: Ved bare der er stor forskelle imellem om man brug og eller Eller i en sætning.

Som de skriv på Nyidenmark. under

Krav til ægtefællerne

Ægtefællernes samlede tilknytning til Danmark skal være større end deres samlede tilknytning til et andet land; det såkaldte tilknytningskrav. Tilknytningskravet stilles ikke, hvis den herboende ægtefælle har haft dansk statsborgerskab i over 26 år. Det samme gælder, hvis den herboende ægtefælle er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn, og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 26 år. Læs mere om tilknytningskravet

Men formulering som er beskrevet i ansøgningspakken FA1

For at din ægtefælle/samlever/partner kan få opholdstilladelse i Danmark, er det normalt en betingelse, at jeres samlede tilknytning her til landet er større end jeres samlede tilknytning til et andet land. Du behøver dog ikke at besvare spørgsmålene om jeres tilknytning til Danmark, hvis du har været dansk statsborger i mere end 26 år, er født her i landet og nu har boet her uafbrudt i mindst 26 år eller er kommet hertil, inden du fyldte 6 år og nu har boet her uafbrudt i mindst 26 år, eller du er beskæftiget inden for et erhverv, der er omfattet af Positivlisten.
Det er ligesom når man regner, så hjælper hjælper det nogen gange at sætte nogle parenteser for at finde ud af hvad der skal regnes sammen, og hvad der skal regnes for sig.
Jeg prøver at lave nogle parenteser:
Tilknytningskravet stilles ikke, (hvis den herboende ægtefælle har haft dansk statsborgerskab i over 26 år). Det samme gælder, hvis den herboende ægtefælle er (født og opvokset i Danmark) eller (kommet til Danmark som mindre barn, og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 26 år).

Så passer de 2 udsagn sammen. Det er under alle omstændigheder us fortolkning af hvad de selv skriver. ;-)

Clotte

Indlæg af Clotte » 03.04.2013 19:37:15

Søreng. fik lige skrevet i mit andet oplæg om du ville skrive herinde og så havde du allerede gjort det..
Puhha... sikke en forvirring jeg fik skabt.

Men er det så korrekt jeg kan konkludere at jeg skal udfylde alt i pkt 7 A og B da jeg ikke opfylder de 26 år og heller ikke har et job under den kategori. så kopi af studiepapirer og udfylde alt om min familie??

Tak igen...

Besvar