Sambeskatning..mange forskellige svar :-(
-
CarinaMarie
Sambeskatning..mange forskellige svar :-(
Jeg kan udfra mange tråde her læse at man kan få overført sin ægtefælles fradrag??
Så langt så godt. Fik at vide herinde at de gælder for hele året det år ens ægtefælle kommer hertil på lovlig vis selvf.
Min mand kom hertil den 11/11.2012 vi blev gift den 14/11
Da vi nu har fået fs og henvendte os på kommunen for at få cpr nummer osv, blev vi meget bestemt oplyst, at jeg"kun" kan benytte hans fradrag fra den dag han kom til landet.
Selvsagt er jeg nu forvirret og vil høre om der er nogen her der ved mere?? Hun ville gerne ordne fradragene fra 2013, men jeg har sådan på fornemmelsen, at hun ikke har ret???
Så langt så godt. Fik at vide herinde at de gælder for hele året det år ens ægtefælle kommer hertil på lovlig vis selvf.
Min mand kom hertil den 11/11.2012 vi blev gift den 14/11
Da vi nu har fået fs og henvendte os på kommunen for at få cpr nummer osv, blev vi meget bestemt oplyst, at jeg"kun" kan benytte hans fradrag fra den dag han kom til landet.
Selvsagt er jeg nu forvirret og vil høre om der er nogen her der ved mere?? Hun ville gerne ordne fradragene fra 2013, men jeg har sådan på fornemmelsen, at hun ikke har ret???
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Sambeskatning..mange forskellige svar :-(
Så printer du lige afgørelsen ud, som du finder på linket her, og går ned til den søde skattedame igen-igen her efter påske:
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1800203&vId=0
og huske at smile sødt
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1800203&vId=0
og huske at smile sødt
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej mh,
Jeg har lige et tillægsspørgsmål til dette emne; min mand kom til DK d. 25.11.12 men vi blev først gift d. 02.02.13, jeg kan derfor kun benytte hans fradrag for 2013 og ikke fra 2012, ikke sandt?
Mvh Samiya
Jeg har lige et tillægsspørgsmål til dette emne; min mand kom til DK d. 25.11.12 men vi blev først gift d. 02.02.13, jeg kan derfor kun benytte hans fradrag for 2013 og ikke fra 2012, ikke sandt?
Mvh Samiya
-
mh1
- Kontakt:
Jo, man får først muligheden når vielsesattesten er underskrevet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det du siger at man først kan benytte sin ægtefælles fradag, fra det år man er blevet gift.mh skrev:Jo, man får først muligheden når vielsesattesten er underskrevet.
F.eks.
gift på ankomst. Ankommer dec. 2012 og får FS i feb. 2013. Man kan få fradaget for 2012.
Ikke gift på ankomst. Ankommer dec. 2012, Bliver gift feb. 2013 og får FS i april 2013. Man Kan ikke få fradaget for 2012
Senest rettet af jesperK 29.03.2013 07:15:59, rettet i alt 1 gang.
Ægtefællefradrag gælder for ægtefæller
mvh DBS
mvh DBS
Vi har diskuteret et hypotetisk spørgsmål herhjemme: Hvis den udenlandske ægtefælle havde indtægt på over det årlige personfradrags størrelse i sit eget land det år (fx. 2012), vedkommende indrejste til DK, og havde betalt skat heraf i sit hjemland, ville den danske ægtefælle så stadig kunne få overført dette fradrag?
-
mh1
- Kontakt:
Efter al sandsynlighed ja. Der spørges IKKE om, hvorvidt ægtefællen har haft udenlandsk indkomst før ankomsten til DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
MyloveisinCN
Jeg benytter tråden til at stille et relateret spørgsmål.
Min kone fik opholdstilladelse 1. April 2012
Hun brugte en del af sit fradrag, og resten blev overført til mig.
Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg tjekker om hun/vi fik fradrag for hele 2012 eller kun 9 måneder. Er der nogen der kan give et hint?
Mvh
Min kone fik opholdstilladelse 1. April 2012
Hun brugte en del af sit fradrag, og resten blev overført til mig.
Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg tjekker om hun/vi fik fradrag for hele 2012 eller kun 9 måneder. Er der nogen der kan give et hint?
Mvh