Svigermor fra Pakistan!!!!!!

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
faa

Svigermor fra Pakistan!!!!!!

Indlæg af faa » 27.03.2013 00:51:35

Hej,jeg vil gerne have min svigermor på besøg i Danmark.
Hendes ene søn er i Spain og to er bosat i England og min mand har været i Danmark siden 2009. Min mand har afsluttet Dansk2 og har også arbejdet lidt.
Min mand har opholds og arbejdstilladelse.
Min svigermor er enke men har sit godt stort hus i Pakistan som hun selv bor i samt er øverste del udlejet. Hun har en god pensionsopsparing samt har hun grunde på sit navn også.
Hendes søster og søsters børn og nærmere familie alle er i PK.
Hun søgte turistvisum for halvanden år men fik afslg da udlændingservice "mente" at hun ikke vil tage tilbage og muligvis være risiko!!!

Det jeg gerne ville spørger og have hjælp til nu er at fordi hun er enke skal jo ikke lige frem være en straf for hende at hun bliver set som risiko for ikke at rejse tilbage!!!

Jeg har set mange enker fra PK komme på turist besøg.

Hvilken dokumtere/sikkerhed kan få udlændingservice til at ombestemme????

Håber på meget positiv svar...

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Svigermor fra Pakistan!!!!!!

Indlæg af mh1 » 27.03.2013 07:52:27

Hvis der ingen ændringer er i din svigermors forhold, din mand stod for invitation, og I vedlagde information om alt det, du nævner, så tror jeg ikke der er megen udsigt til at US kommer til et andet resultat nu end for halvandet år siden.

En mulighed kunne være at sønnen i Spanien inviterer hende, da Spanien muligvis er mindre bange for velhavende pakistanere. Med et Schengenvisum til Spanien kan hun også besøge jer.
mh
Rådgiver for ÆUG

faa

Indlæg af faa » 27.03.2013 15:26:04

Hmmm er det bedre chancer hvis hun er gudmor eller guidiance til sin afdøde søsters børn!!!

soreng

Indlæg af soreng » 27.03.2013 15:29:13

Nej...Der er ikke specielle visumregler for gudmødre. ;-)

faa

Indlæg af faa » 29.03.2013 16:50:40

Hmm..hvad så med en svigerdatter,hvis min svoger bliver gift i PK så kommer hans kone til at bo hos svigermor.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 29.03.2013 17:21:22

Kan du ikke godt selv høre, at DET ikke vil ændre noget?
mh
Rådgiver for ÆUG

soreng

Indlæg af soreng » 29.03.2013 17:31:59

faa skrev:Hmmm er det bedre chancer hvis hun er gudmor eller guidiance til sin afdøde søsters børn!!!
Istedet for at du sidder og prøver at finde den ene mærkeligt familiemulighed efter den anden, så læs nu bare hvilke familiemedlemmer der gives visum til når landet er placeret i asyllandegruppen (hvor Pakistan er)

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
"Til statsborgere fra landene i asyllandegruppen gives der normalt kun visum til ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år og forældre. Ved faste samlevere forstås ansøgere, der kan dokumentere, at de har boet sammen med den herboende vært i et fast samlivsforhold på fælles bopæl i mindst 1½ år."
Er personen der søger om turistvisum ikke en af disse ting, så får personen som udgangspunkt ikke lov til at få visum til Danmark.

faa

Indlæg af faa » 29.03.2013 17:40:59

Det er jo min mands forælder...så derfor er det ikke til at forstå at nogle forældre kan få og andre som er enke ikke kan!!!!

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 30.03.2013 07:59:14

Det er ikke så svært at forstå, at myndighederne kan være skeptiske overfor om din svigermor nu også vil rejse hjem igen, når hun INGEN børn har i Pakistan, men derimod har ALLE sine børn rundt omkring i Europa.
mh
Rådgiver for ÆUG

faa

Indlæg af faa » 03.04.2013 10:29:31

Det skal ikke ses som en straf for hende at have alle sine børn ude... Det vil jo også være UdlændingeServicen afgørelse efter endt turistvisum om hun må blive i landet længere så jeg ved ikke hvad de frygter!!!En ældre dame kan ikke løbe væk nogle steder.

soreng

Indlæg af soreng » 03.04.2013 10:46:48

faa skrev:Det skal ikke ses som en straf for hende at have alle sine børn ude... Det vil jo også være UdlændingeServicen afgørelse efter endt turistvisum om hun må blive i landet længere så jeg ved ikke hvad de frygter!!!En ældre dame kan ikke løbe væk nogle steder.
Ja, men det behøver de jo ikke tage stilling til når hun ikke får udstedt et turistvisum i det hele taget.

Når der skal tages stilling til om der skal udstedes et turistvisum, så bliver der lavet en risikoanalyse for om der er stor risiko for at personen ikke rejser hjem igen efter endt turistvisum, og dermed opholder sig ulovligt i landet. Det er der blevet bedømt at der er stor risiko for ved din svigermor. en af de ting der gør der at så at hun har det meste af hendes familie i Europa.

udlændingestyrelsen er ikke bange for at folk søger om en opholdstilladelse mens de er her. Det er fuldstændigt lovligt. De er bange for at personen vil vælge at opholde sig ulovligt i danmark efter enten endt visum, eller hvis en eventuel ansøgning om opholdstilladelse vil blive afslået.

Så kan du mene at hun bliver "straffet" for at have hendes børn i Europa, men du må da indrømme at det gør hendes grunde til at rejse hjem igen mindre, at de fleste af hendes børn er rundt omkring i Europa.

Besvar