Afslag på kærestebesøg
Re: Afslag på kærestebesøg
Tak for rådene.
Vi vil gifte os i mit hjemland. Men har vi stadigvæk en chance for familiesammenføring i Danmark, når vi nu har klokket så meget i det?
Min kæreste melder mig som udrejst. Bliver mit cpr-nummer også slettet og min bankkonto lukket?
Vi vil gifte os i mit hjemland. Men har vi stadigvæk en chance for familiesammenføring i Danmark, når vi nu har klokket så meget i det?
Min kæreste melder mig som udrejst. Bliver mit cpr-nummer også slettet og min bankkonto lukket?
Så længe du ikke har indrejsekarantæne, så vil en visumkarantæne ikke påvirke jeres sag når i søger om familiesammenføring. Det er 2 helt forskellige ting.
Dit cpr nummer vil ikke blive slettet. Det beholder du, og det er det samme CPR nummer som du vil få igen når du igen bliver registreret i Danmark.
Om din bankkonto bliver lukket er noget du må spørge din bank om.
Dit cpr nummer vil ikke blive slettet. Det beholder du, og det er det samme CPR nummer som du vil få igen når du igen bliver registreret i Danmark.
Om din bankkonto bliver lukket er noget du må spørge din bank om.
Vi indsendte en meget omfattende dokumentation for vores forhold og samliv, bl.a. billeder, telefonregninger, skype, post til mig modtaget på hans adresse, vidnerudsagn mm. Det eneste vi ikke havde var 18-måneders registrering på samme adresse i CPR.soreng skrev:Da I i september 2012 søgte om familiesammenføring på baggrund af et samliv som i vidste at i ikke levede op til, blev det sikkert set som et forsøg på at få forlænget et visum med et processuelt ophold, og det alene kan give visumkarantæne.
Fra Integrationsministeriets notat:
"Der kan forekomme tilfaelde, hvor ugifte samlevende ikke kan dokumentere samliv pa faelles bopael i et fast samlivsforhold af laengere varighed, og derfor ikke er omfattet af den nuvaerende praksis efter bestemmelsen i udlaendingelovens § 9, stk. 1, nr. 1 – men hvor parret, uanset dette, ma anses for at have etableret et familieliv omfattet af EMRK artikel 8."
Jeg ved ikke hvorfor du har fået visumkarantæne. Det var bare det mest oplagte bud.
Hvordan mente i at skype og telefonregninger skulle bevise at i boede sammen? Beviser det nærmere ikke det modsatte? At i er kærester er jo ikke det samme som at i har samliv.
Og at man har postadresse et sted, er ikke et bevis for samliv. Og slet ikke i Danmark.
Den sætning du henviser til er i tilfælde hvor par har boet sammen i lande hvor det ikke har været muligt for f.eks en udlænding (danskeren) at blive registreret som samlevende med partneren (det kan være på grund af at det simpelthen er ulovligt at bo sammen uden at være gift).
At i har været kærester igennem 18 måneder er altså langt fra det samme som at have etableret et familieliv omfattet af EMRK artikel 8. Jeg har da som ung haft kærester i længere tid end 18 måneder, men jeg tror ikke at man kan betegne det som at jeg etablerede et familieliv med de kærester.
Hvornår har i boet sammen?
Du skriver selv "I januar 2010 flytter jeg ind hos ham".
Hvornår tog du så hjem til dit hjemland? for du skriver at du i September 2012 kom tilbage til Danmark, så du må have taget hjem på et tidspunk. Hvornår var det? Jeg prøver bare at finde ud af hvor de 18 måneders samliv kommer fra? Du har jo pligt til at opgive din korrekte adresse til de danske myndigheder, så hvis du reelt set boede hos din kæreste, men havde adresse et andet sted, så omgår du jo igen de Danske regler.
Men alt det er egentligt underordnet nu. Nu skal i bare blive gift i dit hjemland, og så søge om fs derfra.
Hvordan mente i at skype og telefonregninger skulle bevise at i boede sammen? Beviser det nærmere ikke det modsatte? At i er kærester er jo ikke det samme som at i har samliv.
Og at man har postadresse et sted, er ikke et bevis for samliv. Og slet ikke i Danmark.
Den sætning du henviser til er i tilfælde hvor par har boet sammen i lande hvor det ikke har været muligt for f.eks en udlænding (danskeren) at blive registreret som samlevende med partneren (det kan være på grund af at det simpelthen er ulovligt at bo sammen uden at være gift).
At i har været kærester igennem 18 måneder er altså langt fra det samme som at have etableret et familieliv omfattet af EMRK artikel 8. Jeg har da som ung haft kærester i længere tid end 18 måneder, men jeg tror ikke at man kan betegne det som at jeg etablerede et familieliv med de kærester.
Hvornår har i boet sammen?
Du skriver selv "I januar 2010 flytter jeg ind hos ham".
Hvornår tog du så hjem til dit hjemland? for du skriver at du i September 2012 kom tilbage til Danmark, så du må have taget hjem på et tidspunk. Hvornår var det? Jeg prøver bare at finde ud af hvor de 18 måneders samliv kommer fra? Du har jo pligt til at opgive din korrekte adresse til de danske myndigheder, så hvis du reelt set boede hos din kæreste, men havde adresse et andet sted, så omgår du jo igen de Danske regler.
Men alt det er egentligt underordnet nu. Nu skal i bare blive gift i dit hjemland, og så søge om fs derfra.
Vi har været kærester siden juli 2002. I januar 2010 flyttede jeg ind hos ham permanent. Vi insendte vidnerudsagn for at bevise vores lang kæresteforhold og samlivet på mindst 2 år på det tidspunkt vi indgav ansøgning om FS.
Tja...I tog en chance, og fik et afslag....Heldigvis kan de jo så løses ved et bryllup, så tingene kan komme i orden igen.
Tak til alle, der besvarede vores indlæg. De sidste to uger efter afslaget på visum har været meget tunge. Men der er et håb for vores fremtid nu 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Man kan sagtens bevare en bankkonto i DK, selv om man bor et andet sted, uanset om man er dansk eller udenlandsk statsborger. Både min tyrkiske mand og jeg har konto i DK, selv om vi bor i Tyrkiet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG