Giftes i dk - bliver det registeret i tyrkiet?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
loui
Geografisk sted: Denmark

Giftes i dk - bliver det registeret i tyrkiet?

Indlæg af loui » 22.06.2008 14:20:21

Hej,
Endelig kom min tyrkiske kæreste til dk på turist visum! Det er bare så dejligt at have ham her, alt er bare så godt.

Jeg skal giftes her i dk med min tyrkiske forlovede, inden han skal til tilbage. Skal han i sit hjemland registere det eller er det automatisk?

Jeg er også lidt forvirret ang særeje/ægtepagt! ved ikk helt hvor jeg skal starte! for de papir v laver skal jo også gælde i hans land. det er vores plan at blive gift i hans and også på et senere tidspunkt, så hans familie også er med. *SS*

håber der er nogen så har lidt erfaring på dette område, som ligger inde med nogle gode råd.

hilsen loui :D

margit
Geografisk sted: danmark københavn

Indlæg af margit » 22.06.2008 16:11:50

hej har du lagt granti for visumet for hvis i gifter jer på visum og søger om fs mister du de penge i har lagt på visum
hilsen margit

Troels
Geografisk sted: Copenhagen V

Indlæg af Troels » 22.06.2008 19:07:16

Altså, i kan ikke "gentage" ægteskabet sådan umiddelbart på rådhuset i Tyrkiet, men i kan selvfølgelig holde fest og alt det der i Tyrkiet - i får lidt mere for pengene og det er hyggeligt at kunne invitere venner og familie til en lidt anden ferie.

Når i er blevet gift i Danmark, formoder jeg at han tager hjem igen. Hvis i vil kan i - inden han rejser hjem - tage på den tyrkiske ambassade og registrere ægteskabet der. Så klarer de resten. Han (din kæreste) skal bare medbringe lidt papirer hjemmefra - Nüfus-papirer & Kimlik-kort (svarer til vores gule kort - alle har et) samt papir mere jeg ikke lige kan huske. Ring evt. til ambassaden for at dobbelttjekke hvad i skal have med, så i ikke skal løbe 2 gange.
Min kone og jeg "efter-registrerede" vores ægteskab efter at vi var blevet sammenført i Danmark og det gik smertefrit, bortset fra at det kan tage lidt tid. Tror vi ventede 4-5 uger, men nu er det jo så ikke noget man lige står og skal bruge til noget, så det var ok.
Troels
Keep smilin'!

loui
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af loui » 22.06.2008 20:36:47

Takker mange gange for jeres svar. Min kæreste tager hjem efter vi er blevet gift i dk, så bankgaratien ikke smutter! :D

Det ser ud som om alting langsomt falder på plads, jeg mangler kun at få det med særeje på plads, det er nemlig nogle andre regler der gælder når man gifter sig med en fra et andet land end hvor man selv er fra, så skal der tages hjøde for det i papirene, har bare lidt problemer med at finde en advokat som kender til det - da det er vigtig at de bliver oversat og gælder i tyrkiet også, da det er der min kommende mand er registeret som boende under vielses tidspunktet.

Besvar