Udstationering til Frankrig

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jeppetk

Udstationering til Frankrig

Indlæg af jeppetk » 18.03.2013 12:04:58

Hej Forum
Min kone og jeg har boet i DK i to år, jeg er dansk statsborger og hun er kinesisk statsborger, derudover har vi to børn med dansk statsborgerskab. Min kone har fået opholdstilladedse efter de danske familiesammenføringsregler. Nu står vi overfor en mulighed for en to-tre årig udstationering til Frankrig, hvorefter vi forventer at returnere til Danmark igen. Hvordan vil denne udstationering påvirke min kones mulighed for at søge om tidsubegrænset ophold i Danmark, når vi vender hjem igen, samt hvilken type opholdstilladelse skal hun have i forbindele med flytningen til Frankrig. Hendes nuværende danske opholdtilladelse udløber i nov 2015?

fundiver199

Re: Udstationering til Frankrig

Indlæg af fundiver199 » 18.03.2013 12:45:47

Det vil betyde, at hendes opholdstilladelse i Danmark bortfalder, og hun vil skulle starte helt forfra igen, når I vender ”hjem”. På den positive side vil hun have EU-opholdsret i både Frankrig og Danmark, så der er ikke så mange krav, der skal leves op til, som I ellers har været vant til. F.eks. vil du få frigivet din bankgaranti, når din kone udvandrer og dermed opgiver sin opholdstilladelse. Læs mere under ”flytte til Sverige/EU-land” og ”flytte tilbage til Danmark”.

Besvar