Forlovet men vil giftes
Forlovet men vil giftes
Hej folkens
Jeg er blevet forlovet med en pige fra Tyrkiet, men vil giftes med hende til sommer.
Hun er 23 år og 3 mdr.
jeg er 29 år, dansk statsborger, født i tyrkiet, boet i Danmark i 27 år, bor med 3 venner i en lejlighed, men har søgt lejlighed og står på ventelisten
spørgmålene lyder således.
1. hvor er det bedst at blive gift? I dk eller tyrkiet?
2. kan jeg direkte søge om FS eller er det bedst turistvisum?
3. SKAL hun tage danskprøve A1?
mvh Kemal
Jeg er blevet forlovet med en pige fra Tyrkiet, men vil giftes med hende til sommer.
Hun er 23 år og 3 mdr.
jeg er 29 år, dansk statsborger, født i tyrkiet, boet i Danmark i 27 år, bor med 3 venner i en lejlighed, men har søgt lejlighed og står på ventelisten
spørgmålene lyder således.
1. hvor er det bedst at blive gift? I dk eller tyrkiet?
2. kan jeg direkte søge om FS eller er det bedst turistvisum?
3. SKAL hun tage danskprøve A1?
mvh Kemal
-
fundiver199
Re: Forlovet men vil giftes
1) Hvor er det bedst at holde sommerferie, i Østrig eller i Holland? Det kommer bla. an på, om man godt kan lide at vandre i bjerge, eller man er interesseret i vadehavsfugle, så man kan ikke give et generelt svar, der gælder for alle.
2) Da I ikke skal opfylde tilknytningskravet, kan din kone i princippet godt søge FS fra Tyrkiet, hvis hun helst vil tilbringe ventetiden der.
3) Hun skal bestå Danskprøve 1 senest 6/9 måneder efter, hun har fået opholdstilladelse. Ellers mister hun den igen og må rejse hjem til Tyrkiet og søge om en ny opholdstilladelse. Så det "koster" et par flybilletter og 3-4 måneder ferie i hjemlandet, hvis man dumper til Danskprøve 1. Se tråden øverst i forum om Danskprøve 1 og Danskprøve 2.
2) Da I ikke skal opfylde tilknytningskravet, kan din kone i princippet godt søge FS fra Tyrkiet, hvis hun helst vil tilbringe ventetiden der.
3) Hun skal bestå Danskprøve 1 senest 6/9 måneder efter, hun har fået opholdstilladelse. Ellers mister hun den igen og må rejse hjem til Tyrkiet og søge om en ny opholdstilladelse. Så det "koster" et par flybilletter og 3-4 måneder ferie i hjemlandet, hvis man dumper til Danskprøve 1. Se tråden øverst i forum om Danskprøve 1 og Danskprøve 2.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
I Tyrkiet er det traditionen at brudgommens familie betaler gildet, så det er vel nærmest dine forældre, du skal spørge 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Mange tak for svarene 
Jeg har tænkt mig denne mulighed, hvis det er en mulighed
Jeg vil invitere min forlovede til Danmark,
1. er det bedst at jeg sender en invitation eller er det bedst jeg får en 3. person til at sende den?
2. Hvis vi skal giftes i august måneden i DK (det er planen i hvert fald), hvornår skal jeg senest sende en invitation, så hun kan komme via turistvisum?
3. Lad os antage at hun har fået turistvisum. Hvornår kan/må/skal jeg senest søge om FS?
Puha håber spørgsmålene ikke er svære
Jeg har tænkt mig denne mulighed, hvis det er en mulighed
Jeg vil invitere min forlovede til Danmark,
1. er det bedst at jeg sender en invitation eller er det bedst jeg får en 3. person til at sende den?
2. Hvis vi skal giftes i august måneden i DK (det er planen i hvert fald), hvornår skal jeg senest sende en invitation, så hun kan komme via turistvisum?
3. Lad os antage at hun har fået turistvisum. Hvornår kan/må/skal jeg senest søge om FS?
Puha håber spørgsmålene ikke er svære
-
fundiver199
1) Tyrkiske statsborgere kan som udgangspunkt få visum til at besøge forældre, børn, søskende, ægtefæller og kærester i Danmark. Så med mindre hendes forældre eller søskende bor her, kan hun kun få visum, hvis du inviterer.
2) Man kan søge visum op til 3 måneder før den planlagte rejse, og da sagsbehandlingen kan tage op til 60 dage, anbefales det at søge i god tid.
3) Når I er blevet gift, og før hendes visum udløber.
2) Man kan søge visum op til 3 måneder før den planlagte rejse, og da sagsbehandlingen kan tage op til 60 dage, anbefales det at søge i god tid.
3) Når I er blevet gift, og før hendes visum udløber.
waauw sikken hjælp du giver fundiver.
Jeg har lige et par praktiske spørgsmål
1. kan jeg finde en eksemplar af ansøgning om turistvisum? ved ikke hvilke løfter man skal give til tyrkiske myndigheder. økonomisk garanti kan jeg nok give. har fuldtidsjob og 100.000 kr i opsparring.
2. efter have udfyldt og sendt til min forlovede, SKAL jeg så tage med hende til den tyrkiske ambassade? eller er det acceptabel at hun selv smutter forbi ambassaden?
Jeg har lige et par praktiske spørgsmål
1. kan jeg finde en eksemplar af ansøgning om turistvisum? ved ikke hvilke løfter man skal give til tyrkiske myndigheder. økonomisk garanti kan jeg nok give. har fuldtidsjob og 100.000 kr i opsparring.
2. efter have udfyldt og sendt til min forlovede, SKAL jeg så tage med hende til den tyrkiske ambassade? eller er det acceptabel at hun selv smutter forbi ambassaden?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Læs jer frem her (der er tyrkisk tekst også):
http://www.denmarkvac-tr.com/English/disclaimer.html
Du behøver ikke komme med, og du får overhovedet lov til at komme med ind.
http://www.denmarkvac-tr.com/English/disclaimer.html
Du behøver ikke komme med, og du får overhovedet lov til at komme med ind.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
tak for svarene. MH, jeg har lige et spørgsmål mere. har læst den på tyrkisk. der står noget med at ansøgeren der vil rejse til danmark med turistvisum (min forlovede) skal have bankkonto min. 3 mdr før ansøgning. det har hun ikke
øøøv.
MEN hvor mange penge skal hun have på kontoen?
Er ked af det, at hun skal oprette konto og at vi først kan søge om visum 3 mdr efter hun har fået oprettet kontoen.
MEN hvor mange penge skal hun have på kontoen?
Er ked af det, at hun skal oprette konto og at vi først kan søge om visum 3 mdr efter hun har fået oprettet kontoen.
-
ElJefeDanes
- Geografisk sted: København / Spanien / Sverige
Hvis du laver en online invitation, så kan du som vært garantere for hende økonomisk.
Læs mere om online invitation og visum til korte ophold på: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/visum/
Læs mere om online invitation og visum til korte ophold på: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/visum/
jamen uanset, om man laver online eller på papir, skal man stille økonomisk garant. Men jeg kan ikke finde ud af, hvor stort et beløb man skal stille som garant. er det nogen der ved det?
Kan man evt. ikke finde en eksempel på invitation og hvad andre har skrevet, så jeg kunne evt. bruge den som inspiration?
Kan man evt. ikke finde en eksempel på invitation og hvad andre har skrevet, så jeg kunne evt. bruge den som inspiration?
-
ElJefeDanes
Hvis du som vært garanterer økonomisk, så skal der ikke stilles sikkerhed. Ellers skal din kæreste have kr. 350 pr dag under sit ophold, dvs ved eksempelvis 30 dages visum så skal hun have kr. 10.500,- med sig.
Da jeg inviterede min daværende kæreste, nu min kone, lavede jeg en online invitation på http://www.nyidanmark.dk, som er US officielle hjemmeside. Du skal logge ind med NemID, og så kan invitationen oprettes. Når du opretter den online på nyidanmark.dk, så fremsendes den automatisk til ambassaden, og du kan følge status på ansøgningen fra din kæreste når du logger ind løbende.
Når du opretter en invitation online, så kan du som vært garantere for den besøgendes økonomi og ophold. Når du gør det, så skal I ikke fremvise konto med kr. XX på. Du skal heller ikke som vært deponere nogen beløb, eller fremvise konto udskrifter...
Min kone er aldrig blevet bedt om at fremvise noget som helst, jeg har jo garanteret for hendes ophold og underhold. Min kone er fra Ukraine, og de er ellers ret stride på visum kontoret der
Du får nok ikke nogen til at sende dig et eksempel på deres egen invitation, der er jo deres egne oplysninger påført, Jeg har dog fundet en pdf udgave til dig som du kan udfylde selv, og så sende til din kæreste hvis du ikke vil bruge den online udgave: https://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/ ... _visum.pdf
Da jeg inviterede min daværende kæreste, nu min kone, lavede jeg en online invitation på http://www.nyidanmark.dk, som er US officielle hjemmeside. Du skal logge ind med NemID, og så kan invitationen oprettes. Når du opretter den online på nyidanmark.dk, så fremsendes den automatisk til ambassaden, og du kan følge status på ansøgningen fra din kæreste når du logger ind løbende.
Når du opretter en invitation online, så kan du som vært garantere for den besøgendes økonomi og ophold. Når du gør det, så skal I ikke fremvise konto med kr. XX på. Du skal heller ikke som vært deponere nogen beløb, eller fremvise konto udskrifter...
Min kone er aldrig blevet bedt om at fremvise noget som helst, jeg har jo garanteret for hendes ophold og underhold. Min kone er fra Ukraine, og de er ellers ret stride på visum kontoret der
Du får nok ikke nogen til at sende dig et eksempel på deres egen invitation, der er jo deres egne oplysninger påført, Jeg har dog fundet en pdf udgave til dig som du kan udfylde selv, og så sende til din kæreste hvis du ikke vil bruge den online udgave: https://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/ ... _visum.pdf
Erfaringsmæssigt kan det tyrkiske visa kontor godt finde på at bede om en bankkonto selvom de ikke skal bruge det i deres sagsbehandling fordi den der invitere dækker aller omkostninger.. Vi valgte simpelhen bare at gå ned og få en bankbog selvom der ikke stod meget på og vedlægge den med det sammen...
Det er meget svingende hvem de bedre om hvad, og ja der kan skimtes et mønster
, så det er nok meget usandsynligt at dine forlovede bliver bedt. Men bare så i er forberedet så kan de være meget bureaukratiske på det tyrkiske visa kontor, men hvis man bare kender lidt til tyrkiske offentlige kontore, så ved man hvad man kan forvente
....
Det er meget svingende hvem de bedre om hvad, og ja der kan skimtes et mønster
-
fundiver199
En udskrift af ansøgerens bankkonto anvendes ikke kun til at undersøge, om der er midler til rejsen og opholdet. Den anvendes også til at undersøge den pågældendes situation i hjemlandet de såkaldte "tilbagevendelsesforudsætninger" i de sager, hvor det er relevant. Dvs. ved besøg af alle andre end ægtefæller, børn og forældre fra landene i immigrationslandegruppen.
Hvis man ikke har nogen form for løbende indtægt eller formue, er man jo ikke særlig veletableret i sit hjemland, og så er der alt andet lige en større immigrationsrisiko. Dvs. risiko for, at man ikke rejser hjem igen, når visum udløber, men i stedet bliver illegal indvandrer.
Men har man ikke en bankkonto, hvor der går løn el. ind på hver måned, kan man jo af gode grunde ikke aflevere en udskrift af den. Og så må man om ikke andet nok forvente, at ansøgningen bliver sendt videre til US afgørelse. At oprette en bankkonto, hvor der ikke går løn el. ind, og udsætte ansøgningen i 3 måneder, ændrer intet på sagen. En sådan ansøgning vil også blive sendt videre til US afgørelse, da det afgørende ikke er, om man har en bankkonto, men om man har en indtægt.
Hvis man ikke har nogen form for løbende indtægt eller formue, er man jo ikke særlig veletableret i sit hjemland, og så er der alt andet lige en større immigrationsrisiko. Dvs. risiko for, at man ikke rejser hjem igen, når visum udløber, men i stedet bliver illegal indvandrer.
Men har man ikke en bankkonto, hvor der går løn el. ind på hver måned, kan man jo af gode grunde ikke aflevere en udskrift af den. Og så må man om ikke andet nok forvente, at ansøgningen bliver sendt videre til US afgørelse. At oprette en bankkonto, hvor der ikke går løn el. ind, og udsætte ansøgningen i 3 måneder, ændrer intet på sagen. En sådan ansøgning vil også blive sendt videre til US afgørelse, da det afgørende ikke er, om man har en bankkonto, men om man har en indtægt.
mange tak for de suveræne svar 
Jeg vil sende ansøgning online i morgen og håber på, at den går liiiige til.
jeg har lige et spørgsmål. når jeg skal invitere min forlovede, skal jeg så være ærlig og skrive at den inviterede er min forlovede (så skal man vise forlovelsesbilleder, hvilket jeg har mange af) eller er det ok at man bruger hvid løgn og inviterer hende som en veninde, der vil opleve danmark?
er der risiko når vi så bliver gift og skal søge om FS?
Jeg vil sende ansøgning online i morgen og håber på, at den går liiiige til.
jeg har lige et spørgsmål. når jeg skal invitere min forlovede, skal jeg så være ærlig og skrive at den inviterede er min forlovede (så skal man vise forlovelsesbilleder, hvilket jeg har mange af) eller er det ok at man bruger hvid løgn og inviterer hende som en veninde, der vil opleve danmark?
er der risiko når vi så bliver gift og skal søge om FS?
-
ElJefeDanes
Jeg inviterede min daværende kæreste (nu kone) som det hun var, nemlig min kæreste
Hvis I har mødtes før og har "romantiske" billeder af jer sammen, så burde den være ligetil. Du får mulighed for at vedhæfte billeder til invitationen når du laver den online, og så skal du skrive lidt om hvornår I har mødtes de seneste par gange.
Har du flybilletter (bookingbekræftigelser - e-billetter) fra dine besøg, så understøtter det kun din invitation af din kæreste. Det er vist nemmere at få hende ind som din kæreste, end som din veninde, når hun er fra et immigrationsland.
Hvis I har mødtes før og har "romantiske" billeder af jer sammen, så burde den være ligetil. Du får mulighed for at vedhæfte billeder til invitationen når du laver den online, og så skal du skrive lidt om hvornår I har mødtes de seneste par gange.
Har du flybilletter (bookingbekræftigelser - e-billetter) fra dine besøg, så understøtter det kun din invitation af din kæreste. Det er vist nemmere at få hende ind som din kæreste, end som din veninde, når hun er fra et immigrationsland.