Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
Dk4Ever
Hej
vil søge visum til min søster. vi har ikke samme efter navn. hun bor i Irak gift og har børn og mand, men det er KUN min søster jeg vil have på besøg ca. 20 dag.
vil hun få et eller vil hun få afslag.?. grunden til vi ikke har samme efter navn er vi har forskellige far , men samme mor.
er det bedst min mor udfylder hendes del af ansøgningen eller bedst at jeg udfylder den.???
Nogen siger det er bedst moren siger at datteren kommer på besøg hende andre siger bedst at jeg som en søster siger og udfylder at min søster kommer på besøg mig
hvad siger I. ?
Tak

-
fundiver199
Det vigtige er ikke, hvad vi eller andre siger. Det vigtige er, hvad Udlændingestyrelsen isger, og det står på Nyidanmark:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
Asyllandegruppen
Følgende lande er for tiden placeret i asyllandegruppen:
Afghanistan, Algeriet, Den Demokratiske Republik Congo, Eritrea, Irak, Iran, Kosovo, Nigeria, Pakistan, Somalia, Sri Lanka, Sudan, Sydsudan, Syrien og statsløse palæstinensere. For somaliske statsborgere gælder en særlig restriktiv praksis, jf. nedenfor. Andre statsløse end statsløse palæstinensere vurderes i forhold til det land, hvor de har fast ophold.
Til statsborgere fra landene i asyllandegruppen gives der normalt kun visum til ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 år og forældre. Ved faste samlevere forstås ansøgere, der kan dokumentere, at de har boet sammen med den herboende vært i et fast samlivsforhold på fælles bopæl i mindst 1½ år.
Hvis din søster er under 18 år, kan hun få visum til at besøge jeres mor. Ellers kan hun desværre kun få visum, hvis hun er gift med en person, der bor i Danmark, og han inviterer hende.