Civilstandsattest og slilsmisseattest fra Vietnam...

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
TOSJA

Civilstandsattest og slilsmisseattest fra Vietnam...

Indlæg af TOSJA » 03.03.2013 04:51:56

Hej herinde :) Og tak for et fantastisk forum..

Jeg skal giftes med min vietnamesiske forlovede. Enten i Danmark eller Sverige .
Han er bosidende i Danmark og har boet her i mere end 10 år.
Han er fraskilt..
Nu er det jo at han skal skaffe en civilstandsattest og skilsmisse attest fra Vietnam, men jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvordan..og hvorfra denne skaffes .. :?

Min forlovede ved ikke hvordan og hvor han skaffer civilstandsattesten - han mener det kan blive svært nu hvor han ikke har været hjemme i 10 år..!..?
Han siger han har sit skilsmisse dokument i Vietnam og at familien kan sende det ...

Jeg har søgt på Nettet uden held angående alt dette ... :( men nu håber Jeg at I herinde kan hjælpe. :D

Men det er jo ikke nok med et civilstandsattest på vietnamesisk, - den skal da vist også legaliseres og verificeres)(Er det det samme )?.
MEN hvor og hvordan gøres dette,,????

Og hvad med skilsmisseatester fra Vietnam..? Hvilke krav stilles der til sådanne dokumenter i DK eller Sverige.. ???
Skal de også verificeres for at de danske / svenske myndigheder er sikre på at de er "ægte" ??? Og hvordan/ hvor gøres dette,...

Jeg har nemlig hørt en lille fugl "synge om" at muligvis ikke er rigtig skilt i sit hjemland- men har "betalt" sig fra for at få lavet " falsk " skilsmisseattest .. :shock:
Og hvordan finder man ud af dette...? :(

Jeg håber I kan give mig nogle håndgribelige råd...da jeg er både bekymret og rådvild .. :|

Hilsner den forvirrede...
og på forhånd tak..

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Civilstandsattest og slilsmisseattest fra Vietnam...

Indlæg af mh1 » 03.03.2013 07:31:54

Ja undskyld, hvis jeg er lidt grov, men det er da HELT bestemt din forlovede, der selv må finde ud af at løse det problem.

Hvis han har en skilsmisseattest og hans familie er i besiddelse af det, så kan han vel også bede dem om at få det legaliseret og kan vel selv læse sig frem til, hvordan det skal gøres. Penge til det kan overføres fra DK.

Hvis han bare sætter sig med hænderne i skødet og beder dig om at klare det hele, så skal du kun gå videre med planerne om at stifte familie sammen med ham, hvis du er villig til at være hans underdanige slave hele vejen igennem.
mh
Rådgiver for ÆUG

soreng

Re: Civilstandsattest og slilsmisseattest fra Vietnam...

Indlæg af soreng » 03.03.2013 08:40:28

TOSJA skrev:Hej herinde :) Og tak for et fantastisk forum..

Jeg skal giftes med min vietnamesiske forlovede. Enten i Danmark eller Sverige .
Han er bosidende i Danmark og har boet her i mere end 10 år.
Han er fraskilt..
Nu er det jo at han skal skaffe en civilstandsattest og skilsmisse attest fra Vietnam, men jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvordan..og hvorfra denne skaffes .. :?
Det skal du heller ikke prøve at finde ud af...Det bør vel være din forlovede der finder ud af hvordan man skaffer et officielt dokument fra hans hjemland. Han har altså væsentligt bedre forudsætninger for at navigere i det vietnametiske offentlige system end du har.
TOSJA skrev:Min forlovede ved ikke hvordan og hvor han skaffer civilstandsattesten - han mener det kan blive svært nu hvor han ikke har været hjemme i 10 år..!..?
Det lyder som om at han taler udenom at skulle lave noget. Det er normalt ikke sværere at skaffe en civilstandsattest selvom man ikke har boet i et land i 10 år, end hvis man kun var flyttet for et ½ år siden.
TOSJA skrev:Han siger han har sit skilsmisse dokument i Vietnam og at familien kan sende det ...
Så er det ene dokument klaret. :-) Bare husk af få det legaliseret før det sendes. Ellers er det ikke værd det papir det er skrev ud på.
TOSJA skrev:Jeg har søgt på Nettet uden held angående alt dette ... :( men nu håber Jeg at I herinde kan hjælpe. :D
Det må vel være et vietnamesisk offentligt kontor der står for de papirer. Derfor er det lettere at du ikke forsøger at gøre din forlovedes arbejde for ham.
TOSJA skrev:Men det er jo ikke nok med et civilstandsattest på vietnamesisk, - den skal da vist også legaliseres og verificeres)(Er det det samme )?.
MEN hvor og hvordan gøres dette,,????
Da jeg søgte på "legaliseres verificeres" på google, var det 1. hit er kom dette her
http://um.dk/da/rejse-og-ophold/legalis ... okumenter/

Så legaliseringen skal foretages i det vietnamesiske udenrigsministerium.
Derefter skal de en tur forbi den danske ambassade i Vietnam for endnu et stempel.
http://vietnam.um.dk/
TOSJA skrev:Og hvad med skilsmisseatester fra Vietnam..? Hvilke krav stilles der til sådanne dokumenter i DK eller Sverige.. ???

Skal de også verificeres for at de danske / svenske myndigheder er sikre på at de er "ægte" ??? Og hvordan/ hvor gøres dette,...
At det er de skilsmisse papirer der gives i Vietnam, og de er behørligt oversat, legaliseret og autoriseret oversat. Det gøres på samme måde som civilstandsattesten, som jo også skal oversættes af en autoriseret oversætter.
TOSJA skrev:Jeg har nemlig hørt en lille fugl "synge om" at muligvis ikke er rigtig skilt i sit hjemland- men har "betalt" sig fra for at få lavet " falsk " skilsmisseattest .. :shock:
Og hvordan finder man ud af dette...? :(
Det finder du ud af ved at lade ham skaffe dokumenterne selv, og ikke accepterer at andet end legaliserede dokument, og autoriserede oversættelser.

Hvis du tror at han vil være villig til at bruge et falsk skilsmisse dokument for at blive gift med dig (og dermed begå bigami, der 1. gør ægteskabet ugyldigt, og 2. er strafbart), så har han nok heller ikke de store problemer med at forsøge at forfalske en legalisering af et dokument, og et par stempler.

Så jeg ville, når i får alle dokumenterne, gå en tur forbi den vietnamesiske ambassade i København (alene...Uden din forlovede), og får dem til at se på om papirerne og legaliseringen ser korrekt ud.
TOSJA skrev:Jeg håber I kan give mig nogle håndgribelige råd...da jeg er både bekymret og rådvild .. :|

Hilsner den forvirrede...
og på forhånd tak..
Mit eneste råd er det som mh også skriver. Lad ham gøre hans del af arbejdet. Du sætter ham vel heller ikke til at finde ud af hvad der skal til for at i kan blive gift i Sverige gør du?

Besvar