Turistvisum til tyrker krav om bankkonto m.m.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
brynstorm

Turistvisum til tyrker krav om bankkonto m.m.

Indlæg af brynstorm » 02.03.2013 14:27:08

Vi vil invitere min datters kæreste fra Tyrkiet på juleferie hos os (min datter inviterer) og betale alle udgifter forbundet med rejse og ophold samt forsikringer.
Min datter har været på besøg hos ham mange gange og kan fremvise god dokumentation.
Hvilke krav er der til den unge mands bankkonto, når vi betaler? (vi kan fremvise vores lønsedler og kontoer)
Er der ligeledes nogen, der kender et godt forsikringsselskab at tegne rejseforsikringen i?
Skal flybilleten købes inden visumansøgning?
skal dokumentation være verificeret, og hvordan kan det i givet fald gøres nemmest?

Venlig hilsen MOR :wink:

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: Turistvisum til tyrker krav om bankkonto m.m.

Indlæg af Durmaz » 02.03.2013 19:14:03

Hvis den der invitere betaler alle udgifter er der som sådan ingen krav til hvad der skal stå på ansørgers bankkonto... meen visumkomtorene i tyrkiet er kendt for alligevel at ville se en bankbog så for en sikkerheds skyld så vedlæg den/eller kopi 8 men tage den originale med)

Visumkontorene bruger helst det forsikrings selskab de har en aftale med, den kan købes på visumkontorene.. kik på visumkontores hjemmeside, her kan man ligeledes se andre services forsikringen er ikke dyr omkring 80-100 lira for et 90 dages visum
http://www.denmarkvac-tr.com/English/ad ... vices.html

Efter hvad jeg ved vil de gerne se en bookin på en flybillet, kæresten går ned i et af de mange rejseselskaber og ber om en bookin på de afrejse og hjemrejse datoer i skirver i ansøgningen, be dem om at prine en bekræftigelse ud...han betaler ikke, mange steder kender de denne procedure og afmelder kort bagefter ´bookin...hvis/når han så får et visum kan i købe gennem jeres fortrukne rejseselskab evt. online han skal have en afrejse billet med til dk ellers bliver han afvist ved tolden.
Nej lønseddeler osv skal ikke vertificeres hos udenrigsministeriet...

derudover er det en god ide at vedlægge et bred men ikke overvældene kendskabsdokumentaion...

brynstorm

Indlæg af brynstorm » 03.03.2013 14:54:37

Hvor mange penge, skal der stå på ansøgers konto, når min datter inviterer og står for alle udgifter forbundet med ferien? Der er tale om 90 dages ferie i Danmark.

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 03.03.2013 15:16:15

hvis i betaler ikke noget specielt... men af en eller anden grund kræver de alligevel nogle gange at der skal vedlægges en bankbog.. Det vi oplevede var at på trods af at der var vedlagt lønseddeler fra mig af på 3 mdr samt et udskrift af min bankkonto der bestemt ikke manglede penge på..
krævede de alligevel at der skulle vedlægges en bankbog... for det siger reglerne :-D sådan er det bare i tyrkiet og det må man bare indordne sig efter...

der stod ikke det vilde på mandens bankbog da der lige var blevet købt to sæt flybilletter
lige godt og vel 1500 lira var det vidst :-D. Han skulle hjem til sine forældre i ventetiden og jeg tog hjem til danmark...

Besvar