frigivelse af bank-garanti
frigivelse af bank-garanti
Hej Allesammen..
Jeg vil lige høre jeres mening.
Når man skal have frigivet sin bankgaranti.. så skal visumansøgeren når denne vender tilbage til hjemlandet henvende sig på ambassaden og vise sit pas og billet at de er udrejst.
Bor man i Libanon skal man helt til syrien for at komme til den ambassade som udsteder visaer. Men jeg tænkte på,,, tror I det er muligt at man i stedet for at skulle helt til Syrien, kan henvende sig til det danske konsulat i Libanon eller anden repræsentation og få dem til at bekræfte tilbagevendelsen...
Det kunne gøre alt meget nemmere..
Jeg vil lige høre jeres mening.
Når man skal have frigivet sin bankgaranti.. så skal visumansøgeren når denne vender tilbage til hjemlandet henvende sig på ambassaden og vise sit pas og billet at de er udrejst.
Bor man i Libanon skal man helt til syrien for at komme til den ambassade som udsteder visaer. Men jeg tænkte på,,, tror I det er muligt at man i stedet for at skulle helt til Syrien, kan henvende sig til det danske konsulat i Libanon eller anden repræsentation og få dem til at bekræfte tilbagevendelsen...
Det kunne gøre alt meget nemmere..
hejsa
Hejsa.
Da vi skulle have frigivet bankgarantien ringede jeg til ambassaden i Ankara og talte med en dansk konsulent og hun sagde at vi heller ikk kunne faxe en kopi, men at vi skulle scanne boardingpas og pas med udrejse stemplet og maile det til dem, men at der var stor risiko for at det ikk ville komme ordentligt frem, saa hun ville raade os til at möde op personligt. Men der er nok ogsaa paa dette omradde forskellige regler alt efter hvilket land og hvilken ambassade det drejer sig om. Men surt at hun skal helt til Syrien.
Da vi skulle have frigivet bankgarantien ringede jeg til ambassaden i Ankara og talte med en dansk konsulent og hun sagde at vi heller ikk kunne faxe en kopi, men at vi skulle scanne boardingpas og pas med udrejse stemplet og maile det til dem, men at der var stor risiko for at det ikk ville komme ordentligt frem, saa hun ville raade os til at möde op personligt. Men der er nok ogsaa paa dette omradde forskellige regler alt efter hvilket land og hvilken ambassade det drejer sig om. Men surt at hun skal helt til Syrien.
Hej Pigen.
Jeg har oplevet det samme som Jerry. Min kaereste skulle ogsaa helt til Ankara (7 timers bustur) for at aflevere boardingcard og vise stempler i pas, for at faa garantien frigivet.
kunne det evt. vaere lettere hvis din kaereste lander i Syrien, naar hun rejser fra DK? Saa kunne hun vise det hele, og saa er det ordnet. Saa er hun jo fri for at tage hjem til Libanon foerst, og derefter til Syrien? Bare et forslag
Jeg har oplevet det samme som Jerry. Min kaereste skulle ogsaa helt til Ankara (7 timers bustur) for at aflevere boardingcard og vise stempler i pas, for at faa garantien frigivet.
kunne det evt. vaere lettere hvis din kaereste lander i Syrien, naar hun rejser fra DK? Saa kunne hun vise det hele, og saa er det ordnet. Saa er hun jo fri for at tage hjem til Libanon foerst, og derefter til Syrien? Bare et forslag
Hej Tråden er ikke over et år gammel:P den er helt frisk.
Jeg havde henvendt mig til ambassaden i syrien per mail. og de sagde man skulle dukke personligt op. Det irriterer mig meget lige nu.
For jeg er ikke længere sikker på at vores forhold holder.
og er bange for at hun måske slet ikke gider gøre sig det besvær at tage til syrien. Men det kan også være jeg tager fejl og alting bliver godt igen.
At anullere eller lave om på det hele er lidt for sent, da Alt er betalt. Men vi er heldigvis begge enige i at hun skal komme og vi skal give det hele en chance. Hun kommer allerede på onsdag.
Jeg vil prøve at ringe til ambassaden igen senere og prøve at se om jeg ikke kan få lavet en aftale med dem. Og evt. som forslået, at henvende sig på en anden ambassade i selve beirut. Vidste ikke den norske ambassade havde overtaget:)
Jeg havde henvendt mig til ambassaden i syrien per mail. og de sagde man skulle dukke personligt op. Det irriterer mig meget lige nu.
For jeg er ikke længere sikker på at vores forhold holder.
At anullere eller lave om på det hele er lidt for sent, da Alt er betalt. Men vi er heldigvis begge enige i at hun skal komme og vi skal give det hele en chance. Hun kommer allerede på onsdag.
Jeg vil prøve at ringe til ambassaden igen senere og prøve at se om jeg ikke kan få lavet en aftale med dem. Og evt. som forslået, at henvende sig på en anden ambassade i selve beirut. Vidste ikke den norske ambassade havde overtaget:)
Dumt svar fra Ambassaden når der på Us.dk står skrevet følgende. Se punkt 2.
Godt nok har vi fået 90 dages visum på trods af at hun kun skal være her 14 dage, Men vi har kun søgt om en rejse.
Ansøgeren skal dokumentere at være udrejst af Schengen-området inden for det bevilgede antal dage og inden for visummets gyldighedsperiode.
Hovedreglen er, at ansøgeren personligt henvender sig ved ansøgningsrepræsentationen og viser sit pas samt eventuelt billetter, boarding pass eller andet, der kan dokumentere tidspunktet for ind- og udrejse af Schengen. Herefter kontakter repræsentationen Udlændingeservice, og vi vurderer, om garantien kan frigives.
Hvis ansøgeren bor meget langt fra en dansk repræsentation, kan ansøgeren i stedet selv dokumentere sin rettidige udrejse. Dette gøres ved, at ansøgeren tager kopier af pas med personlige data samt ind- og udrejsestempler, billetter og andet relevant dokumentation. Kopierne sendes til: Udlændingeservice, Center for Job & Visit, Ryesgade 53, 2100 København Ø, Danmark. De indsendte kopier skal være så tydelige, at det er muligt at læse ind- og udrejsestemplerne.
Hvis ansøgeren har fået visum med gentagne indrejser, kan garantien kun frigives, hvis ansøgeren møder personligt på ansøgningsrepræsentationen og foreviser pas med ind- og udrejsestempler samt evt. billetter, boarding pass mv. Hvis visummet stadig er gyldigt, skal det annulleres.
Hvis ansøgeren slet ikke har afhentet sit visum på repræsentationen, kontakter vi ambassaden og beder om en bekræftelse på, at der ikke er isat visum i ansøgerens pas. Når dette er bekræftet, frigives garantien.
Hvis ansøgeren har fået udstedt visumsticker, men ikke har benyttet sit visum, kan garantien kun frigives, hvis ansøgeren møder personligt på ansøgningsrepræsentationen og får sit visum annulleret.
Godt nok har vi fået 90 dages visum på trods af at hun kun skal være her 14 dage, Men vi har kun søgt om en rejse.