Afvist i Sverige.. Ansøge igen ?

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

brain-wanted

Afvist i Sverige.. Ansøge igen ?

Indlæg af brain-wanted » 25.02.2013 02:21:20

Hey.. Vi er blevet afvist om FS i Sverige og med meget spinkle grundlag, man har muligheden for at gå rettens vej efter vores appel ikke gik igennem, men går ud fra det tager vanvittigt lang tid at komme igennem..

Derfor vil jeg gerne ansøge igen, er der nogen der har erfaring omkring at blive afvist, ansøge igen og så få tilladelse ?

Vi har mange tanker i hovederne; At svenskerne ikke bryder sig om Amerikanere eller Danskere eller fx har strammet reglerne..

Vi har dokumenteret hvad de ville have - Men som jeg har forstået er det noget med mit sociale live i sverige og at kontrakten ikke er fin nok (Den gik ellers fint igennem skatteværket?!)

Min kæreste er i landet en måned mere og nu aner vi ikke hvad vi skal gøre udover bare at ansøge igen, men kan vi det, eller vil de huske vores nu plettede navne ?

BTW som min kæreste læste de europæriske regler om fs via eu retten, kan vi ikke bare blive gift og så ansøge om det, det skulle man kunne få en fængselsdom for at gøre

skaanebo

Re: Afvist i Sverige.. Ansøge igen ?

Indlæg af skaanebo » 25.02.2013 07:41:32

Din kæreste har læst forkert, og I får Intet ud af at søge efter svenske regler, det vil give samme resultat, når forholdene i øvrigt er uændret.

Bedste råd: flyt! Skaf dig din egen bolig og få dig et liv i Sverige, så du kan dokumentere, at du vitterligt bor og opholder dig i Sverige.

I kan, hvis I er gift, også søge efter EU-retten.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 25.02.2013 10:39:47

Sagens kerne er jo, at de svenske myndigheder ikke tror på, at du reelt er bosat i Sverige. Så "at søge igen", uanset efter hvilket regelsæt, hjælper ikke noget, med mindre du har ændret indretningen af dit liv og/eller fremsender yderligere dokumentation, der tilbageviser enhver tvivl om, hvor du er bosat.

I forum "ophold efter EU-regler" kan du læse en masse om, hvordan man kan dokumentere over for de danske myndigheder, at man har boet i Sverige, når man ønsker EU-familiesammenføring i Danmark. Og det er fuldstændig den samme problemstilling, der gør sig gældende for jer.

* Opret svensk bankkonto og brug den
* Køb de fleste af dine dagligvarer i Sverige, således at der fremgår "økonomisk aktivitet" af dine kontoudtog
* Lej en regulær bolig af et boligselskab på tidsubegrænset kontrakt et sted, hvor ventelisterne er korte f.eks. i Landskrona
* Opret svensk telefon og brug den jævnligt, så udskrifter over telefonsamtaler viser, at du opholder dig i Sverige (næsten) hver dag
* Køb personlige pendlerkort
* Ophold dig i din lejlighed så meget, at regningerne for el, vand og varme viser et for lejligheden "normalt" forbrug.

For det meste gør de svenske myndigheder ikke så meget ud af at kontrollere for proformaadresser. Men når du først er kommet under mistanke, bliver du nødt til at rulle "hele dynen" ud for effektivt at tilbagevise den. Der er ingen andre og nemmere løsninger.

brain-wanted

Indlæg af brain-wanted » 25.02.2013 14:53:45

Hvis jeg dokumenterer alt det her du foreslår, fundiver...

SKAL jeg så have en lejlighed fra et boligselskab, er det ikke nok bare med et værelse ?
Mener du bare at med en lejlihed, der kan man dokumenterer selv mere end med et værelse ?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 25.02.2013 15:26:03

Din egen lejlighed/bolig med forbrug af electricitet og lignende må nok være det, som bedst dokumenterer, at du vitterligt bor i Sverige. Og hvorfor tage flere chancer? I vil jo gerne have papirerne godkendt.

brain-wanted

Indlæg af brain-wanted » 25.02.2013 17:15:40

Men hvis jeg har et værelse (Et nyt værelse!)
Og fx har internet eller anden dokumention at jeg opholder mig på værelset, så er det vel lige så godt, er det ik ?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 25.02.2013 18:05:18

Nej, du risikerer afslag igen, fordi du har en historie, hvor myndighederne ikke tror på dig.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 25.02.2013 18:28:42

Det er da ikke særlig normalt, at et gift par bor på værelse. Vel? Det er noget, en enlig ung mand eller kvinde gør f.eks. en studerende. Så hvis du vil have de svenske myndigheder til at tro på, at du ønsker et normalt familieliv i Sverige med din kone, så skaf dig en rigtig lejlighed.

Dette betyder ikke, at alle er nødt til at skaffe sig en regulær lejlighed for at blive FS i Sverige. Men som skaanebo skriver, så er dit problem, at du nu har en "record", hvor de svenske myndigheder ikke tror på dig. Uanset om det så er retfærdigt eller ej.

Hvis du lejer et nyt værelse vil det - og delvis med rette efter min mening - blive tolket sådan, at du (stadig) primært ønsker at have en så billig adresse i Sverige som muligt, hvorimod du (og senere konen) reelt bor et eller andet sted i Danmark. Enten i en større bolig, I lejer her, eller måske hos dine forældre.

brain-wanted

Indlæg af brain-wanted » 25.02.2013 18:43:16

Men hvis jeg gemmer alt og kan dokumentere det hele som skaanebo skrev

* Opret svensk bankkonto og brug den
(Er gjort)
* Køb de fleste af dine dagligvarer i Sverige, således at der fremgår "økonomisk aktivitet" af dine kontoudtog
(Vil gemme alle kvitteringer fra nu af)
* Opret svensk telefon og brug den jævnligt, så udskrifter over telefonsamtaler viser, at du opholder dig i Sverige (næsten) hver dag
(Har et 3 abonnomant som både kan bruges i sverige og danmark)
* Køb personlige pendlerkort
(Har haft 6-7 måneder)

Ville disse ting i parentes ikke være nok fordi jeg har et navn derinde ?
jeg SKAL simpelthen have en lejlihed og dokumentere forbruget i den også ?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 25.02.2013 20:51:46

Det gik jo ikke godt med ansøgningen med den dokumentation, du havde vedlagt, vel?

Så den letteste måde at overbevise myndighederne om at du reelt bor i Sverige med din ægtefælle er at du indretter dig på den måde, som de fleste ægtepar ville gøre: i en lejlighed, som har eget bad og køkken. En etværelses lejlighed kan sikkert gøre det.

Netop i familiesammenføringssager er det at prøve at skyde genvej og gøre så lidt som muligt lig med at skyde sig selv i foden.
mh
Rådgiver for ÆUG

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 25.02.2013 20:54:59

Du kan få en etværelseslejlighed i Turning Torso i Malmö for 10.000 kr. Eller i Landskrona for 3-4.000 kr. Alt efter ønsker og pengepung.

closed1

Indlæg af closed1 » 25.02.2013 21:17:05

Og for øvrigt tester us mulige snydere i fs sager om de har spist surstrømning ! :roll:

brain-wanted

Indlæg af brain-wanted » 25.02.2013 22:25:00

Det eneste jeg havde vedlagt var det de spurgte om - hvilket jo ikke overhovedet er så strikse sing som disse - Jeg fremlagde arbejdskontrakt, lejekontrakt, personbevis og de andre officielle dokumenter - ikke andet.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 26.02.2013 10:21:48

brain-wanted skrev:Ville disse ting i parentes ikke være nok fordi jeg har et navn derinde? Jeg SKAL simpelthen have en lejlighed og dokumentere forbruget i den også?
Du SKAL vel ikke, men som vi alle prøver at fortælle dig, vil det være den sikreste vej frem. Og når regulære lejligheder kan fås helt ned til cirka 3.000 kroner om måneden, hvorfor så ikke?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 26.02.2013 10:37:37

brain-wanted skrev:Det eneste jeg havde vedlagt var det de spurgte om - hvilket jo ikke overhovedet er så strikse sing som disse - Jeg fremlagde arbejdskontrakt, lejekontrakt, personbevis og de andre officielle dokumenter - ikke andet.
Efter dine egne tidligere forklaringer her i forum har du ikke opholdt dig så meget på værelset i Sverige, fordi du har haft mange gøremål i Danmark. Så reelt havde det måske slet ikke været muligt for dig at fremlægge dokumentation for, at dette værelse udgjorde centrum for dine livsintesser, som man kalder det.

Hvis du havde fremsendt dokumentation for din detaljerede gøren og færden, havde den måske kun bestyrket Migrationsverket i deres opfattelse af, at du ikke reelt var etableret i Sverige, fordi den netop ikke ville tegne det billede af dit liv, som er nødvendigt for, at du kan anses for at være bosat i Sverige.

Så derfor er rådet til dig stadig, at du først skal tænke på at ændre indretningen af dit liv, så Sverige faktisk kommer til at udgøre "centrum for dine livsinteresser". Og først herefter er det tid til at overveje, hvordan du kan dokumentere dette over for de svenske myndigheder.

Besvar