tilknytningskravet
tilknytningskravet
Hej
Har søgt familiesammenføring i DK mens min mand var i vores hjemmeland og hermed fået afslag pga. tilknytningskravet.
Nu er min mand kommet til Sverige og er illegal.
Hvis han kommer til DK hjælper det på tilknytningskravet, hvis vi stadig vil søge efter danske regler ? Hvad gøre vi for at han kan opfylde tilknytningskravet til DK. Vi fik af vide at han vil få et afslag hvis han søgte fra hjemlandet derfor er han kommet ...
Har søgt familiesammenføring i DK mens min mand var i vores hjemmeland og hermed fået afslag pga. tilknytningskravet.
Nu er min mand kommet til Sverige og er illegal.
Hvis han kommer til DK hjælper det på tilknytningskravet, hvis vi stadig vil søge efter danske regler ? Hvad gøre vi for at han kan opfylde tilknytningskravet til DK. Vi fik af vide at han vil få et afslag hvis han søgte fra hjemlandet derfor er han kommet ...
Re: tilknytningskravet
Ligeledes gælder der en særlig praksis i tilfælde, hvor hensynet til det danske samfunds interesse i at fastholde kvalificeret arbejdskraft taler for det. Tilknytningskravet kan derfor fraviges, hvis ægtefællen i Danmark arbejder inden for et erhverv, som er på positivlisten. Læs mere om positivlisten.
Positivlisten
Positivlisten består af en række erhvervsområder, hvor der er mangel på kvalificeret arbejdskraft:
Akademisk arbejde
It og teleteknik
Ledelse
Pædagogisk, socialt og kirkeligt arbejde
Salg, indkøb og markedsføring
Sundhed, omsorg og personlig pleje
Undervisning og vejledning
jeg arbjeder inden for Sundhed, omsorg og personlig pleje.. vil det så sige at de vil fravige tilknytningskravet både for mig og min mand ????????????????????????????? hjælp...
Positivlisten
Positivlisten består af en række erhvervsområder, hvor der er mangel på kvalificeret arbejdskraft:
Akademisk arbejde
It og teleteknik
Ledelse
Pædagogisk, socialt og kirkeligt arbejde
Salg, indkøb og markedsføring
Sundhed, omsorg og personlig pleje
Undervisning og vejledning
jeg arbjeder inden for Sundhed, omsorg og personlig pleje.. vil det så sige at de vil fravige tilknytningskravet både for mig og min mand ????????????????????????????? hjælp...
yesss damen sagde fra udlændigestyrelsen at hvis jeg arbejder inden for positivt listen fraviges tilknytningskravet. så om man har dansk stastbogerskab eller ej fraviges dette...
Det er også rigtigt...Men det du har læst er de grupper hvor der ligger jobtitler under der udgør positivlisten.
Du skal have et job der er på positivlisten, og uddannelsen der matcher. Listen kan du finde her.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... ersigt.htm
Hvis du har det, så kan du få dispensation. Men du er jo den eneste der ved hvilket job du har .
Umiddelbart er disse job på positivlisten og hører under sundhed, omsorg og personlig pleje.
Læge
Krav: kandidatgrad + dansk autorisation
Lægekonsulent
Overlæge
Sygehuslæge
Tandlæge
Anæstesisygeplejerske
Krav: professionsbachelor + dansk autorisation
Jordemoder
Operationssygeplejerske
Sygeplejerske
Psykolog
Pædagog
Krav: professionsbachelor
Socialpædagog
Støttepædagog
Som du også kan se skal man også have den matchende uddannelse. Ellers vil alle jo kunne kalde sig f.eks Støttepædagog.
Og nej. Et illegalt ophold kan af gode grunde ikke bruges til at opfylde tilknytningskravet, da han jo ikke vil kunne dokumentere at han har opholdt sig i Danmark.
Men hvem har i da fået at vide af, at han ikke ville kunne få et visum hvis han søgte om det? Hvilket land er jeres hjemland?
Det løser næsten aldrig nogle problemer at opholde sig illegalt i Danmark. Nærmere tværtimod. Hvis din mand f.eks bliver opdaget mens han enten er i Danmark eller Sverige illegalt, vil han risikere et 6 års indrejseforbud i Schengen. Det inkluderer også opholdstilladelse på baggrund af familiesammenføring, så det vil kun gøre jeres situation værre.
Er du Dansk statsborger?
Du skal have et job der er på positivlisten, og uddannelsen der matcher. Listen kan du finde her.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... ersigt.htm
Hvis du har det, så kan du få dispensation. Men du er jo den eneste der ved hvilket job du har .
Umiddelbart er disse job på positivlisten og hører under sundhed, omsorg og personlig pleje.
Læge
Lægekonsulent
Overlæge
Sygehuslæge
Tandlæge
Anæstesisygeplejerske
Jordemoder
Operationssygeplejerske
Sygeplejerske
Psykolog
Pædagog
Socialpædagog
Støttepædagog
Som du også kan se skal man også have den matchende uddannelse. Ellers vil alle jo kunne kalde sig f.eks Støttepædagog.
Og nej. Et illegalt ophold kan af gode grunde ikke bruges til at opfylde tilknytningskravet, da han jo ikke vil kunne dokumentere at han har opholdt sig i Danmark.
Men hvem har i da fået at vide af, at han ikke ville kunne få et visum hvis han søgte om det? Hvilket land er jeres hjemland?
Det løser næsten aldrig nogle problemer at opholde sig illegalt i Danmark. Nærmere tværtimod. Hvis din mand f.eks bliver opdaget mens han enten er i Danmark eller Sverige illegalt, vil han risikere et 6 års indrejseforbud i Schengen. Det inkluderer også opholdstilladelse på baggrund af familiesammenføring, så det vil kun gøre jeres situation værre.
Er du Dansk statsborger?
jeg er social og sundhedshjælper
visum kontoret ring jeg en dag til, og spurgte hende om at søge om visum. hun sagde det er næsten umuligt og derfor vi vil alligevel vil få et afslag...
jeg har været i DK knap 18 år. og har sosu hjælper uddannelsen.
alle min familie er i DK. jeg forstår ikke hvorfor mit tilknytning til DK ikke er større nok
visum kontoret ring jeg en dag til, og spurgte hende om at søge om visum. hun sagde det er næsten umuligt og derfor vi vil alligevel vil få et afslag...
alle min familie er i DK. jeg forstår ikke hvorfor mit tilknytning til DK ikke er større nok
Hvis du er dansk statsborger, kan I overveje, at du flytter til Sverige og at I bosætter jer der i stedet. Og så evt. gør brug af EU-retten til at flytte videre til Danmark efter en periode i Sverige. Dermed slipper I for alle de danske krav. Læs mere under menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden.
men jeg vil forstå stadig vores tilknytning til Danmark...
som tidligere nævnt
alle min familie er i DK. jeg forstår ikke hvorfor mit tilknytning til DK ikke er større nok.
var 13 år da jeg kom til DK sammen med forældre og søskende som flygtninge.
som tidligere nævnt
alle min familie er i DK. jeg forstår ikke hvorfor mit tilknytning til DK ikke er større nok.
var 13 år da jeg kom til DK sammen med forældre og søskende som flygtninge.
-
fundiver199
I har gjort tingene i den forkerte rækkefølge. Alt, hvad der skulle til for at få godkendt ansøgningen om FS, var, at din mand skulle have søgt om et visum til Danmark, og så kunne I have søgt om FS, medens han var her på det visum. Så havde tilknytningskravet været opfyldt, i hvert fald hans del af det.
Ved at rejse illegalt til Sverige har din mand imidlertid formentlig ødelagt sin mulighed for at få et schengenvisum de næste mange år, da den slags selvfølgelig spiller kraftigt ind på vurderingen af en visumansøgning. Så nu har I formentlig ingen mulighed for at opfylde dette ellers meget simple krav. Og det er da ærlig talt rigtig ærgerligt, at I har bragt jer selv i denne dårlige situation. Din mand kan ikke opfylde sin del af tilknytningskravet ved at opholde sig ulovligt i Danmark. Der skal være tale om et lovligt ophold på f.eks. et gyldigt visum.
Så sandsynligvis er der nu kun den mulighed tilbage, at I må bo sammen i et andet land end Danmark f.eks. i Sverige. Og alt sammen bare, fordi I ikke har sat jer ind i tingene, før I gik i gang, og desuden har lyttet til nogle ekstremt dårlige råd om, at det skulle være en god ide at rejse til Sverige illegalt.
Ved at rejse illegalt til Sverige har din mand imidlertid formentlig ødelagt sin mulighed for at få et schengenvisum de næste mange år, da den slags selvfølgelig spiller kraftigt ind på vurderingen af en visumansøgning. Så nu har I formentlig ingen mulighed for at opfylde dette ellers meget simple krav. Og det er da ærlig talt rigtig ærgerligt, at I har bragt jer selv i denne dårlige situation. Din mand kan ikke opfylde sin del af tilknytningskravet ved at opholde sig ulovligt i Danmark. Der skal være tale om et lovligt ophold på f.eks. et gyldigt visum.
Så sandsynligvis er der nu kun den mulighed tilbage, at I må bo sammen i et andet land end Danmark f.eks. i Sverige. Og alt sammen bare, fordi I ikke har sat jer ind i tingene, før I gik i gang, og desuden har lyttet til nogle ekstremt dårlige råd om, at det skulle være en god ide at rejse til Sverige illegalt.
Det er jeres fælles tilknytning der kigges på. Ikke kun din.
Har du en større tilknytning til Danmark end din mand har til hans hjemland?
Har din mand været i danmark på et lovligt ophold?
Hvis han ikke har den så er jeres samlede tilknytning til Danmark jo altså ikke større end jeres samlede tilknytning til hvilket land du og din mand så oprindeligt er fra.
Hvis din mand ikke er blevet "opdaget" i Sverige endnu, er det bedste i kan gøre nok at han skynder sig at tage hjem, og så søge om visum til at besøge dig i Danmark. I gør kun tingene meget værre for jer selv ved at han opholder sig illegalt i Schengen.
Kravet kan så derefter opfyldes ved at din mand kommer og besøger dig bare een gang i Danmark. I kan så samtidigt søge om familiesammenføring mens han er her.
Og nej...Sosu hjælper er ikke på positivlisten.
Har du en større tilknytning til Danmark end din mand har til hans hjemland?
Har din mand været i danmark på et lovligt ophold?
Hvis han ikke har den så er jeres samlede tilknytning til Danmark jo altså ikke større end jeres samlede tilknytning til hvilket land du og din mand så oprindeligt er fra.
Hvis din mand ikke er blevet "opdaget" i Sverige endnu, er det bedste i kan gøre nok at han skynder sig at tage hjem, og så søge om visum til at besøge dig i Danmark. I gør kun tingene meget værre for jer selv ved at han opholder sig illegalt i Schengen.
Kravet kan så derefter opfyldes ved at din mand kommer og besøger dig bare een gang i Danmark. I kan så samtidigt søge om familiesammenføring mens han er her.
Og nej...Sosu hjælper er ikke på positivlisten.
offfffffffffffff hvor er det hårdt....
Ja det er lidt op af bakke for jer nu, men prøv at redde hvad der kan reddes. Hvis din mand ikke er blevet "opdaget" i Sverige endnu, så ingen reelt ved at han er illegalt i landet, så skynd jer at få ham hjem, så i ikke gøre jeres situation værre...Der er ikke nogen "let" vej udenom det.
ja det er den eneste vej. jeg må arbejde extra for at tjene flybilleten for ham
han har jo ingen arbejde selv
Så må i jo bare håbe at der ikke er nogle lamper der "blinker" når han går igennem paskontrollen, og prøver at udrejse, hvis han aldrig officielt er indrejst. Men det er der jo ikke så meget i kan gøre noget ved. Det er jo risikoen ved at opholde sig illegalt i et land.
-
fundiver199
Nu ved jeg jo ikke, hvordan han er kommet ind uden om paskontrollen i Schengen. Men måske var det muligt at komme ud igen samme vej? I så fald kan han jo være heldig, at ingen nogen sinde opdager, at han har været her.
At indrejse og opholde sig illegalt i Schengen løser i hvert fald ikke nogen problemer, tværtimod skaber det kun nye problemer.
At indrejse og opholde sig illegalt i Schengen løser i hvert fald ikke nogen problemer, tværtimod skaber det kun nye problemer.
-
ta det med ro
Hold nu op mia.
Flyt til sverige få dig person nr og søge efter eu regler. Hva nu hvis han bliver opdaget ved paskontrol pas nu på hva du gøre
Flyt til sverige få dig person nr og søge efter eu regler. Hva nu hvis han bliver opdaget ved paskontrol pas nu på hva du gøre