Hjælp Regler om Visum til Denmark??

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Prossy

Hjælp Regler om Visum til Denmark??

Indlæg af Prossy » 07.02.2013 11:24:38

Familiesammenføring I Sverige / Danmark??
Her er vores historie kortfortalt:
Om mig: Jeg er en 28 årige kvinde som er oprindelig fra Afrika men er danskstatsborger, har et løntilskudsjob som regnskabsassistent indtil juli 2013 med 90% mulighed for fastansættelse bagefter.
Om min forlovede: ( vi skal giftes i DK i februar måned)
Han er også 28 år, er fra Afrika, Fik et legat for at studere på et universitet i Sverige indtil 1. juli 2013, hans visum i Sverige udløber 1.juli 2013. han har også lige været på et 6 mdrs. Ophold i DK som udvekslingsstuderende. Vi er i tvivl om han kan forlænge sit visum i Sverige
Jeg vil lige høre om i kan rådgivere mig om hvilke muligheder vi har for at være sammen:

Mulighed 1: Vi søger efter visum i DK inden hans visum i Sverige udløber dvs. maj/juni måned. Er det overhoved muligt at søge visum til ham når han er i Sverige og ikke Afrika eller skal han først tilbage til Afrika så vi søge visum til ham.
Hvis det er muligt at søge visum til ham så har vi nemlig flere dage for mig eller ham for at finde et fast arbejde? Og spar en billet til Afrika.

Besvar