Kan man ansøge om svensk uppehållstilstand via nettet?
Kan man ansøge om svensk uppehållstilstand via nettet?
Hej
Min mand har et 5årigt opholdskort efter Eu reglerne. Vi har nu boet i SVerige i over 2 år og nu vil vi egentlig gerne skifte over til de svenske nationale regler så han kan få det permanente opholds kort. Har læst mig frem til at dette kan søges over migrationsverkets hjemmeside men kan dog ikke finde frem til hvor så håber der er nogle søde mennesker herinde der kan hjælpe:)
Derudover når man sender ansøgning skal man så medsende lejekontrakt mm??
Andre der har ændret regl sæt der kan fortælle hvad i medsendte?
Min mand har et 5årigt opholdskort efter Eu reglerne. Vi har nu boet i SVerige i over 2 år og nu vil vi egentlig gerne skifte over til de svenske nationale regler så han kan få det permanente opholds kort. Har læst mig frem til at dette kan søges over migrationsverkets hjemmeside men kan dog ikke finde frem til hvor så håber der er nogle søde mennesker herinde der kan hjælpe:)
Derudover når man sender ansøgning skal man så medsende lejekontrakt mm??
Andre der har ændret regl sæt der kan fortælle hvad i medsendte?
Re: Kan man ansøge om svensk uppehållstilstand via nettet?
I kan ikke søge via nettet da din mand befinder sig i sverige
Ok tak for svar Hanna2013.
Kan du sige noget om hvilken blanket han skal dufylde? så vil jeg printe den ud og udfylde den inden vi tager til migrationsverket.
Derudover hvilke papirer skal man have med?
Kan du sige noget om hvilken blanket han skal dufylde? så vil jeg printe den ud og udfylde den inden vi tager til migrationsverket.
Derudover hvilke papirer skal man have med?
Blankett 160011 og Blankett 222021
Hvor langtid har i boet sammen?
Forresten missy også den her Blankett nr 238011. Ialt 3 blanketter
Ok dem vil jeg printe ud i udfylde. Hvilke andre papir skal man tage med her tænker jeg på lejekontrakt vielses attest mm? Nogen der kan fortælle noget om det
Du skal medbringe ALT, som dokumenterer jeres forhold (vielsesattest, fotos af jer sammen, pas med stempler fra besøg, osv.), jeres bolig (boligkontrakt) og jeres økonomi og indkomst (pendlerkort, årsopgørelse, ansættelseskontrakt, lønopgørelser).
På selve blanketter står der hvilket dokumenter du skal vedlægge. Som Personbevis der kaldes Familjebevis og en personbevis som kaldes Utdrag ur folkbokföringsuppgifter begge 2 må ikke være ældre en 3 mdr.
På selve blanketter står der hvilket dokumenter du skal vedlægge. Som Personbevis der kaldes Familjebevis og en personbevis som kaldes Utdrag ur folkbokföringsuppgifter begge 2 må ikke være ældre end 3 mdr. Og dem kan du hente fra skatteverket
vi har boet sammen i sverige i snart 3 år. vi har også et barn sammen. skaanebo er det nødvendigt med billeder når vi nu har boet sammen så lang tid? altså vi har self masser af billeder så vi kan sagtens tage dem med. derudover er det det den adresse ved celciusgatan man skal tge over til? og kan ikke rigtigt se om de har åbent efter 17 nogle af dagene ved i det?
og et sidste spørgsmål sorry men hvad er behandlingstiden på deres ansøgninger er det også 6 måneder?
og et sidste spørgsmål sorry men hvad er behandlingstiden på deres ansøgninger er det også 6 måneder?
Ja, Migrationsverket i Malmö har adresse på Celciusgatan. Åbningstider står på http://www.migrationsverket.se.
Når I har barn sammen, er der nok ingen grund til at mistænke proformaforhold, så fotos er måske ikke nødvendige i jeres tilfælde.
Sagsbehandling for en førstegangsansøgning kan være ca. 9 måneder.
Når I har barn sammen, er der nok ingen grund til at mistænke proformaforhold, så fotos er måske ikke nødvendige i jeres tilfælde.
Sagsbehandling for en førstegangsansøgning kan være ca. 9 måneder.
ok øv de har kun åbent til 12.
ok 9 måneder, er der nogle der har fået det på kortere tid eller har de bare lang behandlingstid?
ok 9 måneder, er der nogle der har fået det på kortere tid eller har de bare lang behandlingstid?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Når din ægtefælle allerede HAR opholdsret efter EU-retten, så skal der søges om svensk opholdstilladelse efter samme procedure som når der søges forlængelse af en svensk opholdstilladelse.
http://www.migrationsverket.se/info/4222.html - se ude til højre.
Jeg tror derfor, at der GODT kan søges on-line. Der sker ikke noget ved at prøve.
http://www.migrationsverket.se/info/4222.html - se ude til højre.
Jeg tror derfor, at der GODT kan søges on-line. Der sker ikke noget ved at prøve.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG