Forsøgerkrav og forlængelse?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nyfle

Forsøgerkrav og forlængelse?

Indlæg af nyfle » 04.06.2008 14:13:21

Er det rigtigt at forsøgerkravet er faldet væk, eller nærmere, det vurderes ud fra andre kriterier end de cirka 10.000kr i månedlig indtægt som det var engang? Jeg har lige snakket med US der fortæller at forsøgetkravet vurderes opfyldt, sålænge man ikke har modtaget offentlige ydelser indenfor det sidste år.

Vores situation er den, at vi skal til at søge forlængelse af min kones opholdstilladelse. Jeg har lige været igennem et uddannelsesforløb betalt via dagpengesystemet, og har ikke lønsedler liggende klar til at dokumentere min forsøgerevner. Vi skal søge inden den 19/9, så der er god til tid til at finde noget arbejde, men hvis de alligevel ikke beder om dokumentation for aktuel indtægt vil jeg ikke styrte ud i hvilket som helst arbejde.

Jeg er klar over at vi "blot" skal udfylde forlængelsesskemaet, og sværge på tro og love at intet har forandret sig, men jeg tænker på tilfældet, hvis US af eller anden grund begynder at bede om dokumentation.

Mange hilsener

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 04.06.2008 17:59:01

Hej Nyfle.
Det er helt rigtig hvad US har fortalt dig. Blot hverken du eller din kone har modtaget starthjælp, kontanthjælp eller andet, der falder under aktivloven. Dagpenge er OK.
US vil ikke bede dig dokumentere lønindkomst!
Og ja, man skriver blot under på tro og love, at intet har ændret sig siden sidst.

Vores ansøgning om forlængelse tog 3 uger, og iflg. en medarbejder hos US er der nye målsætninger for sagsbehandlingstider, forhåbentlig også når I skal til at søge!

Held og lykke!

nyfle

Indlæg af nyfle » 04.06.2008 18:14:20

fedt, tak for svaret

Besvar