Ansøgning om Multiply Entry fra Tyrkiet.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Karakus

Ansøgning om Multiply Entry fra Tyrkiet.

Indlæg af Karakus » 03.01.2013 14:38:46

Hej :)

jeg har et spørgsmål angående "multiply entry" .. Min kæreste er fra Tyrkiet - og vi skal søge visum for 4 gang, herunder multiplt entry, med følgende spørgsmål:

1. Man kan kun angivne antal dage han skal komme en gang i invitation og på ansøgningsskemaet, skal vi da skrive det første besøg - efterfulgt af at jeg blandt andet i invitationen fortæller, hvorfor vi søger multiply entry?

2. Rejsesygeforsikringen, normalt vil de have at de gælder 6 måneder, fra den dag man indtræder i DK - men hvad så hvis man vil søge multiply entry, hvor længe skal den så gælde? Der er jo ingen garanti for om de giver 1, 2 eller 5 års visum?

3. Angående flybilletter, er det da nok udelukkende at vedlægge disse for det besøg man søger om her og nu, mens man blot nævner de andre besøg man ønsker uden at vedlægge flybillet hertil?

Det var en start :)

Tak på forhånd.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ansøgning om Multiply Entry fra Tyrkiet.

Indlæg af mh1 » 03.01.2013 16:41:18

Så vidt jeg lige kan skimme, så behøver du ikke bekymre dig om, hvorvidt han får et visum til 5 år :wink: Det ser mere ud til at man får et til 6 mdr. eller op til 12 mdr. (http://www.immihelp.com/visas/schengenv ... -visa.html )

Du skal ikke NU angive alle perioder, han skal heller ikke have alle billetter og forsikringen skal vel blot vises frem når han tjekker ind til 2., 3. eller hvor mange gange han nu ønsker 'entry'. I behøver heller ikke at forklare op ad stolper og ned ad vægge, hvorfor din kæreste gerne vil besøge dig så tit som muligt!
mh
Rådgiver for ÆUG

Karakus

Indlæg af Karakus » 30.01.2013 22:12:48

Hej MH,

tusinde tak for dit svar - jeg beklager mit sene svar.

Angående forsikringen, hvorledes gør vi der? Hvis vi søger dette visum og skriver på invitationsblanketten at han skal komme i 14 dage, køber vi da kun forsikring dertil - eller skal vi købe 6 måneder? Er ikke helt sikker på, at jeg forstår det nemlig :)

Hvordan kan det ligeledes være, at man enten får 6 eller 12 måneder? Mens and lande såsom Thailand giver 2 år eller måske mere?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 31.01.2013 09:23:04

Det sidste skal jeg ikke kunne sige - måske har det noget at gøre med rejsens længde og prisen på billetter?

Mht. forsikringen, så skal den dække i 'hele visumperioden'.

Det vil jeg umiddelbart forstå sådan at den skal tegnes, så den dækker fra først mulige indrejse til sidst mulige udrejse. Det koster jo nok lidt mere, men på den anden side er I så også sikre på at din kæreste er klar til at tage afsted når som helst lejligheden og billige billetter tilbyder sig. Han vil også have dækning, hvis det viser sig at han kan blive længere end først planlagt. Forsikring er noget, jeg aldrig ville spare på.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 31.01.2013 09:45:19

Karakus skrev:Hvordan kan det ligeledes være, at man enten får 6 eller 12 måneder? Mens and lande såsom Thailand giver 2 år eller måske mere?
Fordi forskellige lande har forskellig lovgivning. I Thailand har de også venstrekørsel i trafikken, og skatterne er lavere end i Danmark. Der er mange forskelle.

Mht. forsikring er jeg enig i mh´s tolkning. Den gode nyhed er, at fordi dækningen kun skal være på 50.000 EUR, så kan man altså tegne nogle ret billige forsikringer, se f.eks. her:

www.mnui.com

Så det er nok stadig en billigere løsning end at søge om et nyt visum og tegne en ny forsikring, hver gang man skal afsted.

Besvar