Tilknytningskravet?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
IamHappy

Tilknytningskravet?

Indlæg af IamHappy » 27.01.2013 09:41:54

Hej
Jeg har en kæreste som er Kinesisk statsborger, og vi påtænker at skulle gifte os i løbet af sommeren.

Derefter vil jeg selvfølgelig gerne søge om familiesammenføring med hende :-)
Når jeg ser på kravene skulle det ikke være noget problem, jeg har aldrig været på offentlig forsøgelse, jeg bor i eget hus, og kan sagtens stille en bankgaranti.

Men jeg lige et opklarende spørgsmål til Tilknytningskravet.

På "NyiDanmark.dk" står der i førte afsnit omkring tilknytningskravet at:

"Tilknytningskravet stilles ikke, hvis den herboende ægtefælle har haft dansk statsborgerskab i over 26 år."

Jeg er etnisk dansk, og har boet i Danmark i alle mine 46 år, så det skulle jeg jo nemt kunne opfylde.... men læser man længere nede på siden, står der:

"For den udenlandske ægtefælle stilles der normalt krav om, at man har besøgt Danmark mindst én gang tidligere."

Hun har ikke besøgt Danmark, vi har prøvet flere gange at få VISA, men der er altid et eller andet der er galt, og så bliver det afvist. (Det er MEGET svært at søge om VISA fra Cambodja).

Mit spørgsmål er så, når jeg nu så klart opfylder tilknytningskravet, bortfalder det efterfølgende krav til hende så ?

Med venlig hilsen

JP

closed1

Re: Tilknytningskravet?

Indlæg af closed1 » 27.01.2013 10:27:26

Når i er gift skulle der ikke være noget problem i at få sin kone til dk på visum og i kan så når hun er her søge om fs . Og når i søger mens hun er her, er us jo godt klar over at hun har været her 1 gang , da hun jo er her . :D

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 27.01.2013 10:51:06

Den udenlandske ægtefælles del af tilknytningskravet skal naturligvis også kun opfyldes, hvis kravet i det hele taget stilles. Så der er ikke noget i vejen for, at din kone kan søge FS uden nogen sinde at have sat sine ben på dansk jord.

Noget andet er så, at det er lidt voldsomt at beslutte at flytte til et land, hvor man aldrig har været. Så mit generelle råd vil da være, at man altid skal have besøgt Danmark mindst en gang, før man træffer den vidtgående beslutning om at flytte hertil.

IamHappy

Indlæg af IamHappy » 27.01.2013 13:17:06

Jeg er enig i at det kunne være rart at hun kom til Danmark først, men det er meget besværligt at søge VISA i Cambodja, hvor hun bor i øjeblikket.
De har nogle helt andre krav, end hvad jeg kan finde på "NyiDanmark.dk", desuden er der ingen danskere ansat, kun en lokal som snakker meget dårlig engelsk, og min Kinesiske kæreste kan kun engelsk....

Hendes oplevelse af "Manden" fra Ambassaden er at han ikke ønsker at nogen skal forelade Cambodja....

Som jeg kan læse det, skal VISA ansøgningen afleveres personligt i Cambodja, og kan ikke sendes til US direkte.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 27.01.2013 13:45:41

Ansøgninger om visum og familiesammenføring kan stort set afleveres de samme steder, så "manden på ambassaden" kommer din kone altså ikke uden om ved at søge om det ene frem for det andet.

Der er intet i vejen for, at din kone kan aflevere en ansøgning på en dansk ambassade i et andet land i regionen, hvis I samlet set vurderer, at det er mere fremkommeligt. Der ligger f.eks. en dansk ambassade i Bangkok, Thailand.

Besvar