Naza .. ang familiesammenføring
Re: Naza .. ang familiesammenføring
Imorgen pga. Separation og skilsmisse 
Ej det håber jeg ikke.... det er de sidste jeg vil opleve...
kan jeg aflevere mit dansk stasborgerskab tilbage til us ?
det vil jeg gøre hvis det hjælper med at de ikke siger til mig vend tilbage til irak eller iran...
det vil jeg gøre hvis det hjælper med at de ikke siger til mig vend tilbage til irak eller iran...
Naza jeg ser det to breve ikke negativt.
de skriver Du og din ægtefælle skal normalt opfylde en række krav for, at din ægtefælle kan få opholdstilladelse i DK.
Det kan fx være krav om, at jeres tilknytning til Dk er større end jeres tilknytning til et andet land, at du ikke har modtaget offentlig hjælp, at du har en bolig af rimelig størrelse, og at du stiller økonomisk sikkerhed for din ægtefælle.
Vi kan i visse tilfælde se bort fra disse krav, fx hvis du har opholdstilladelse i DK som flygtning,
og vi vurdere, at du og din ægtefælle ikke kan henvises til at leve som familie i et andet land.
jeg tænker at de vil se om du har mulighed for at bo i Irak eller Iran, hvis du har det, så vil de ikke fravige kravene.
Og hvis du ikke kan bo i Iran eller Irak så vil du måske få den mulighed at us vil fravige kravene eller nogle af dem...
Jeg vil mene at dette brev handler meget mere om at fravige eller stille kravene og ikke om at de vil be dig at tage tilbage til Iran eller Irak hvis du vil bo med din mand...
de skriver Du og din ægtefælle skal normalt opfylde en række krav for, at din ægtefælle kan få opholdstilladelse i DK.
Det kan fx være krav om, at jeres tilknytning til Dk er større end jeres tilknytning til et andet land, at du ikke har modtaget offentlig hjælp, at du har en bolig af rimelig størrelse, og at du stiller økonomisk sikkerhed for din ægtefælle.
Vi kan i visse tilfælde se bort fra disse krav, fx hvis du har opholdstilladelse i DK som flygtning,
og vi vurdere, at du og din ægtefælle ikke kan henvises til at leve som familie i et andet land.
jeg tænker at de vil se om du har mulighed for at bo i Irak eller Iran, hvis du har det, så vil de ikke fravige kravene.
Og hvis du ikke kan bo i Iran eller Irak så vil du måske få den mulighed at us vil fravige kravene eller nogle af dem...
Jeg vil mene at dette brev handler meget mere om at fravige eller stille kravene og ikke om at de vil be dig at tage tilbage til Iran eller Irak hvis du vil bo med din mand...
dk4ever det håber jeg sandlig også.
men jeg forstår ikke hvordan de vil have en nydansker skal bosat sig i et andet land... jeg har jo dansk stasborgerskab
lige et spørgsmål:
Iran er første land for mig
Dk andet
3. land må Us jo ikke be mig om at bo der
Vel ??
men jeg forstår ikke hvordan de vil have en nydansker skal bosat sig i et andet land... jeg har jo dansk stasborgerskab
lige et spørgsmål:
Dk andet
Vel ??
Hvis du tager et andet statsborgerskab så mister du automatisk dit danske statsborgerskab.naza skrev:Ej det håber jeg ikke.... det er de sidste jeg vil opleve...
Så du skal "bare" finde et andet land at være statsborger i. Du mister så også samtidig dit opholdsgrundlag i Danmark.
Et statsborgerskab er ikke bare noget man afleverer hvis det kommer i vejen. Du kan kun komme ud af dit Danske statsborgerskab ved at blive statsborger i et andet land. Hvilket land kunne du tænke dig at blive statsborger i? Så skal du så finde ud af reglerne for statsborgerskab, og ansøge i det land først, samt få statsborgerskabet. Så bliver dit danske statsborgerskab "annuleret".
Senest rettet af soreng 26.01.2013 23:49:27, rettet i alt 1 gang.
Hvorfor ikke? Det beder us da alle danskere om der ikke opfylder kravene til fs, og som ikke kan få dispensation. Om du er nydansker, eller har været dansk siden du blev født er da ikke relevant.naza skrev:en jeg forstår ikke hvordan de vil have en nydansker skal bosat sig i et andet land... jeg har jo dansk stasborgerskab
Nej der tager du fejl.naza skrev:lige et spørgsmål:
Dk andet
Vel ??
1. land for dig er Danmark, da du er dansk statsborger.
2. land for dig er Irak da din mand er iraker.
3. land for dig er så alle andre lande i verden. Om det er Iran, Kina, USA eller Rusland.
Du er ikke Iraner længere. Det holdt du op med at være i det øjeblik at du fik dansk statsborgerskab. Det er også grunden til at du ikke længere kommer under nogle dispensation som flygtning.
jeg mener at aflevere dansk pas tilbage kun hvis det hjælper med at få min mand herop...
altså hvis de siger, okay at det er så din mand der skal her op da du ikke kan bosat dig i Irak da du ikke har dansk stasborgerskab...
men selvf. beholde mit dansk opholdstilladelse
da det kun i DK jeg vil bo i...
3.land må us ikke sige at jeg skal vende tilbage der til ikke ?
dk4ever, i brevet bliver der også snakket meget om kravene skal stilles eller ikke... så jeg håber at jeg tager fejl at det ikke handler om at vende tilbage til Irak....
altså hvis de siger, okay at det er så din mand der skal her op da du ikke kan bosat dig i Irak da du ikke har dansk stasborgerskab...
da det kun i DK jeg vil bo i...
3.land må us ikke sige at jeg skal vende tilbage der til ikke ?
dk4ever, i brevet bliver der også snakket meget om kravene skal stilles eller ikke... så jeg håber at jeg tager fejl at det ikke handler om at vende tilbage til Irak....
Naza lad nu os se hvad us siger. Jeg er ret sikker på du ikke får afslag.
Selvom du har dansk statsborgerskab er du stadig forfulgt og dansk pas kan du ikke bruge i Irak.
Jeg kender en dreng ligesom dig kurder og samme situation han fik alligevel godkendt fs.
Selvom han også fik at vide han godt ku bo i alle lande meed hans pas
Tror virkeligt på at us vil have kommentar fra dig for at finde ud af om de skal fravige kravene eller ikke.
Du skriver selv at damen du talte med fra us sagde til dig at du skal tænke positivt
Selvom du har dansk statsborgerskab er du stadig forfulgt og dansk pas kan du ikke bruge i Irak.
Jeg kender en dreng ligesom dig kurder og samme situation han fik alligevel godkendt fs.
Selvom han også fik at vide han godt ku bo i alle lande meed hans pas
Tror virkeligt på at us vil have kommentar fra dig for at finde ud af om de skal fravige kravene eller ikke.
Du skriver selv at damen du talte med fra us sagde til dig at du skal tænke positivt
-
fundiver199
Hold da op en lang diskussion, der har udviklet sig
Jeg har tre kommentarer:
1) Jeg forstår heller ikke, hvorfor US mener, det er relevant at undersøge, om Naza og hendes mand kan bo i Iran, når ingen af dem er iranske statsborgere. Man kan da ikke bare gå ud fra, at Iran automatisk vil give Naza sit gamle statsborgerskab tilbage og/eller tillade ophold for 2 i princippet fuldstændig tilfældige udlændinge. Så jeg synes bestemt, at Naza skal gøre gældende over for US, at hun og manden ikke kan bo i Iran af den yderst simple årsag, at ingen af dem er iranske statsborgere eller har opholdstilladelse i Iran.
2) Er det overhovedet så vigtigt, om Naza kan få dispensation? Hele denne debat har kørt ud fra den præmis, at hvis parret ikke kan få dispensation, så får de afslag. Men ved vi reelt det? Er der nogle af kravene, de har problemer med at opfylde, og i givet fald hvilke?
3) Soreng har fuldstændig ret i, at bare fordi der er nogen privatpersoner f.eks. familie, som man er uvenner med i sin ægtefælles hjemland, så kan det normalt ikke føre til, at man får dispensation. Det er et privat problem, der ikke giver den danske stat nogen form for forpligtelser, og desuden er det i sagens natur enormt svært at dokumentere.
Jeg har tre kommentarer:
1) Jeg forstår heller ikke, hvorfor US mener, det er relevant at undersøge, om Naza og hendes mand kan bo i Iran, når ingen af dem er iranske statsborgere. Man kan da ikke bare gå ud fra, at Iran automatisk vil give Naza sit gamle statsborgerskab tilbage og/eller tillade ophold for 2 i princippet fuldstændig tilfældige udlændinge. Så jeg synes bestemt, at Naza skal gøre gældende over for US, at hun og manden ikke kan bo i Iran af den yderst simple årsag, at ingen af dem er iranske statsborgere eller har opholdstilladelse i Iran.
2) Er det overhovedet så vigtigt, om Naza kan få dispensation? Hele denne debat har kørt ud fra den præmis, at hvis parret ikke kan få dispensation, så får de afslag. Men ved vi reelt det? Er der nogle af kravene, de har problemer med at opfylde, og i givet fald hvilke?
3) Soreng har fuldstændig ret i, at bare fordi der er nogen privatpersoner f.eks. familie, som man er uvenner med i sin ægtefælles hjemland, så kan det normalt ikke føre til, at man får dispensation. Det er et privat problem, der ikke giver den danske stat nogen form for forpligtelser, og desuden er det i sagens natur enormt svært at dokumentere.
Er du Iraner Naza?
-
fundiver199
Naza var iraner men er nu dansk statsborger.
ja, det er rigtigt, så kan US ikke krave at Naza kan bo i iran, det er fordi, hun ikke kan rejse til Iran med den dansk pas, fordi hun er altid iraner i den iranske myndiheders øjne, derfor skal hun søge iransk pas og det vil hun forståeligt ikke gøre.
Senest rettet af AliBaba 27.01.2013 09:11:56, rettet i alt 1 gang.
-
fundiver199
Det er du så ikke alene om. Jeg er selv ansat i en anden del af den offentlige forvaltning, og jeg forstår heller ikke mange af de ting, der foregår i UdlændingestyrelsenDBS skrev:Det er så nok der, jeg aldrig kommer til at forstå den offentlige forvaltning, man kunne jo fra start af, have fundet ud af om det var relevant at undersøge, og som vi nok er enig om, er det ikke i denne sammenhæng relevant at undersøge om naza kan vende tilbage til Iran, da de ikke kan henvise hende til at gøre dette.
Ja absolut.DBS skrev:Måske havde det været en smule mere relevant, at undersøge om en kurder fra Iran, kan leve sit liv i Irak
Ja dette er virkelig en besynderlighed i US behandling af ansøgninger om FS generelt, og noget ÆUG har drøftet med dem på dialogmøder mm. Og det er da kommet så langt, at de har anerkendt, at det nok er en forudsætning, at den danske statsborger rent faktisk kan få en opholdstilladelse i det pågældende land, hvilket jo ikke er nogen given sag.Vi har i den forbindelse lagt vægt på, at Naza , som værende dansk statsborger, vil være i stand til at tage ophold i alle lande.
Nej men som jeg tidligere har forklaret i denne tråd, så har det dog den væsentlige konsekvens, at man altid kan vende tilbage til Danmark. Så derfor kan Danmark godt tillade sig at henvise en til at bo i et 3. land, selvom dette 3. land ikke har tilsluttet sig FN´s flygtningekonvention. Man kan sige det sådan, at det danske statsborgerskab giver den beskyttelse, som flygtningestatus tidligere gav. Og derfor kan eksempelvis en iransk flygtning med dansk statsborgerskab godt henvises til at bo i Thailand - eller Irak - selvom disse lande ikke har underskrevet FN´s flygtningekonvention.DBS skrev:Og en evt. årsag til at man er flygtet forsvinder vel ikke bare, fordi man er blevet dansk statsborger?
-
fundiver199
Det er fordi et flertal i Danmark, både blandt politikerne og befolkningen, gerne vil begrænse indvandringen til Danmark og især de former for indvandring, der antages at være ufordelagtig for samfundet af økonomiske eller andre årsager.naza skrev:men jeg forstår ikke hvordan de vil have en nydansker skal bosat sig i et andet land... jeg har jo dansk stasborgerskab
Og derfor har familiesammenføring ikke været et retskrav for selv danske statsborgere de sidste 21 år, og navnlig ikke de sidste 11 år. Flertallet vil nemlig gerne have, at danske statsborgere vælger en ægtefælle, der bor i Danmark i forvejen, således at indgåelse af ægteskaber ikke giver anledning til mere indvandring.
Og som soreng har prøvet at forklare i flere indlæg, bliver du blot behandlet på fuldstændig samme måde som alle andre danske statsborgere. Din ægtefælle er velkommen i Danmark, hvis I lever op til alle de krav, der er stillet op, om tilknytning og alder og økonomi og bolig og meget andet. Men hvis det ikke er tilfældet, så er det jeres eget valg, om I vil leve hver for sig, eller om I vil leve sammen et andet sted end i Danmark. F.eks. i Sverige.
Man kan så være enig eller uenig i de mange regler. Men de gælder for alle, og hvis ikke Danmarks internationale forpligtelser kan tilsige, at man fritages fra dem, ja så må man leve op til dem, hvis man ønsker FS efter de danske regler. Uanset om man er indfødt dansker, kvoteflygtning fra Iran, barn af tyrkiske indvandrere eller noget helt fjerde.
Du "afleverer" ikke dit danske statsborgerskab af at aflevere dit pas hos us. Det eneste du opnår ved det er at du ikke kan rejse nogle steder. Der er jo ikke noget krav om at man skal have et pas for at være dansk statsborger.naza skrev:jeg mener at aflevere dansk pas tilbage kun hvis det hjælper med at få min mand herop...
Tager du et andet statsborgerskab (og dermed automatisk mister dit danske statsborgerskab), skal du jo bo i Danmark på en eller anden form for opholdstilladelse. Du har pt ikke nogen dansk opholdstilladelse. Du har et dansk statsborgerskab, der gør at du ikke behøver en opholdstilladelse. Mister du dit statsborgerskab, mister du også din ret til at opholde dig i Danmark, og du skal så søge om en af de typer af opholdstilladelser som us tilbyder.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/
Du vil næppe kunne få din "gamle" opholdstilladelse tilbage, da den jo vare givet på baggrund af at du var Iransk statsborger, og forfulgt. Det er jo ikke tilfældet længere.
Jeg begynder at fornemme at det egentlig mest er dette det handler om, og ikke så meget om det overhovedet er muligt at bo i Irak.naza skrev:da det kun i DK jeg vil bo i...
Nej det må de ikke bede dig om at gøre.naza skrev:3.land må us ikke sige at jeg skal vende tilbage der til ikke ?
Brevet handler om der er nogle ting der kan give dig/jer dispensation for de nuværende krav for at blive familiesammenført...F.eks ikke at have modtaget kontanthjælp indenfor de seneste 3 år osv. Umiddelbart er har du ikke nævnt noget der skulle kunne give dispensation, så problemet er altså kun et reelt problem hvis du ikke lever op til de almindelige krav der er for at få fs i danmark.naza skrev:dk4ever, i brevet bliver der også snakket meget om kravene skal stilles eller ikke... så jeg håber at jeg tager fejl at det ikke handler om at vende tilbage til Irak....
Det har du ikke fortalt os om du gør eller ej. Hvis du lever op til alle kravene er denne diskution altså mere hypotetisk end den er reel.