Naza .. ang familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Dk4Ever

Re: Naza .. ang familiesammenføring

Indlæg af Dk4Ever » 10.12.2012 16:26:40

jeg tror det er din sag der er kommet så langt :wink: jeg sagde jo til dig at der går ikke ret langtid

men det er noget jeg også tror at de firkanter du taler om har noget med din sags forløb at gøre

nogen der ved noget om det ????????

naza

Indlæg af naza » 17.12.2012 01:02:15

Tak det håber jeg også

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 26.12.2012 00:52:53

Hej har du fået svar ??

naza

Indlæg af naza » 02.01.2013 12:03:18

nej det har vi desværre ikke.. holdt jul og nyt år uden min mand :-(

naza

Indlæg af naza » 08.01.2013 12:23:58

Hej igen

Jeg har lige et spørgsmål.
Jeg har lige nu logget ind på min side på nyidanmark.dk

der står at **Der er ikke registreret nogen sager, hvor du er reference**

hvorfor kan jeg ikke mere se min sag :-(

soreng

Indlæg af soreng » 08.01.2013 18:04:53

Det er næsten kun us der kan svare på det.

De havde åbent på det tidspunkt du skrev i forummet.

Nogle gange er det altså lettere at gå direkte til kilden. ;-)

naza

Indlæg af naza » 08.01.2013 18:33:44

Jep jeg ring også. Hoppede og dansede af glæde hele familien var oppe og køre af glæde
Da det så blev min tur sagde dammen i røret det er teknisk fejl og sagen er ikke afgjort
:( øvvvv glæden forsvandt igen

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 17.01.2013 01:15:09

hvad med dig naza hvor langt er din sag kommet ?

naza

Indlæg af naza » 19.01.2013 18:34:59

Hej dk 4 ever

jeg kan som de andre ikke log på min side desværre.
Håber de snart laver den igen

min sag er ikke kommet så langt tror jeg.
jeg har ringet par gang siden sidst, de sagde det samme altså,,
''at den er under behandling''

hilaen
naza

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 22.01.2013 20:20:44

siden er gået ned desværre. så vidt jeg ved og har erfaringer med kvoteflytninger med §8 går der omkring 3 måneder højst 4 måneder så får man et svar.

Alle de kvoteflytninger jeg har hjulpet igennem ihvertfald mange af dem, deres sagsbehandlings-tid tog op til 3-4 måneder. min veninde var også kvoteflygtning kurder fra Iran ligesom dig og havde dansk pas, hendes tog 3 måneder.

er der nogen der har hørt om min side snart åbnes op igen ???

naza

Indlæg af naza » 25.01.2013 14:48:50

Så har jeg fået et nyt brev fra us

de ber mig om at skrive hvorfor jeg ikke kan vende tilbage til Irak...
Det forstår jeg ikke, da jeg sammen med ansøgningen har skrevet at jeg er

kvorteflygtning
boet i DK mange år
har mange søskende i Dk + forældre
har uddannelse og skal videre uddannes
har ingen familie i Irak udover min mand
Jeg er kurder fra den del der ligger i IRAN og der må jeg ikke rejse til eller bo i da vi er forfulgt

jeg ved ikke hvad mere jeg skal fortælle dem. alt det jeg nævnte er skrevet ned da jeg sendte min ansøning afsted.

damen sagde idag fra us, at det kan også være positivt at skrive sådan en udtalelse.
sådan ser jeg ikke på det
det er asyl kontoret der ber om det

er der nogen der har erfaring med dette ?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 25.01.2013 14:54:55

Det er nemmere at hjælpe med en konkret sag, hvis man ser brevet fra den pågældende myndighed i stedet for kun at få refereret brudstykker fra det. Så prøv at scan brevet og send det til:

raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

Dk4Ever

Indlæg af Dk4Ever » 25.01.2013 15:01:06

Det fatter jeg ikke. Det må du så fortæl dem at det har du fortalt dem før. Men undskyld mig de må også vide du ikke kan bo i Irak de må også se på at du er fra en anden del
Prøv scan brevet her jeg vil også se den hvis det er ok for dig ???

soreng

Indlæg af soreng » 25.01.2013 15:07:44

naza skrev:Så har jeg fået et nyt brev fra us

de ber mig om at skrive hvorfor jeg ikke kan vende tilbage til Irak...
Det forstår jeg ikke, da jeg sammen med ansøgningen har skrevet at jeg er

kvorteflygtning
boet i DK mange år
Jeg er kurder fra den del der ligger i IRAN og der må jeg ikke rejse til eller bo i da vi er forfulgt

jeg ved ikke hvad mere jeg skal fortælle dem. alt det jeg nævnte er skrevet ned da jeg sendte min ansøning afsted.

damen sagde idag fra us, at det kan også være positivt at skrive sådan en udtalelse.
sådan ser jeg ikke på det
det er asyl kontoret der ber om det

er der nogen der har erfaring med dette ?
De vil vel have dine grunde til at du ikke KAN flytte til Irak og bo der med din mand.
kvorteflygtning
Ting kan have ændret sig meget siden du flygtede, der gør at du ikke er forhindret i at bo et sted i landet. Jeg ved det ikke. Du kender detaljerne om din asylsag og situationen i Irak bedre end jeg gør.
boet i DK mange år
Det er jo ikke rigtig en grund til at du ikke KAN bo i Irak.Det er en grund til at du ikke VIL bo i Irak.
Det er jo ikke rigtig en grund til at du ikke KAN bo i Irak. Det er en grund til at du ikke VIL bo i Irak
Der er da heller ikke rigtig en grund til at du ikke KAN bo i Irak.
Så du har familie i Irak, men derudover er det heller ikke nogen grund til at du ikke KAN bo i Irak. Det er en grund til at du ikke VIL bo i Irak
Kan man som kurder bo andre steder i Irak uden at blive forfulgt? At du ikke kan flytte til den samme by er jo ikke det samme som at du ikke kan bo i landet.

Du må ikke misforstå mig...Jeg har fuld forståelse for at du helst vil bo i Danmark med din mand! Men der er ikke mange af de ting du skriver (på nær kvoteflygtning delen måske) der er begrundelser for hvorfor du ikke KAN bo i Irak. Det er måske derfor at asyl kontoret spørger dig.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 25.01.2013 15:19:52

Som soreng har prøvet at skære det ud i pap, så handler dispensationer ikke om årsager til, at man helst vil bo i Danmark, men om at man ikke KAN bo andre steder. Det skal altid godtgøres, at man ikke KAN bo i ansøgerens hjemland. Og hvis den herboende selv er udlænding fra et helt 3. land, skal det også godtgøres, at man ikke KAN bo der.

Altså: Hvis eksempelvis en iransk kurder, der er bosat i Danmark, ønsker familiesammenføring med en irakisk kurder, skal det godtgøres, at parret hverken kan bo i Iran eller i Irak.

Hvis den herboende har flygtningestatus, vil det normale udgangspunkt være, at vedkommende kan henvises til at flytte tilbage til sit eget land, såfremt der ikke længere er nogen risiko forbundet med det. Det kunne f.eks. være de mange flygtninge fra borgerkrigen på Balkan, som næppe kan siges at svæve i nogen form for fare, hvis de i dag vender tilbage til Kroatien, Serbien eller Bosnien mm., da der i mellemtiden er blevet fred, og de tidligere politiske ledelser er skiftet ud ved demokratiske valg.

Derimod vil man normalt ikke henvise en flygtning til at tage ophold i et andet land end sit hjemland, med mindre dette er et vestligt land. Det skyldes, at de ikke-vestlige lande generelt ikke har underskrevet FN´s flygtningekonvention, og dermed har Danmark ingen garanti imod, at den pågældende evt. kunne blive sendt videre fra det pågældende land til hjemlandet, hvor der stadig eksisterer en risiko.

Så normalt vil en iransk kurder ikke kunne henvises til at tage ophold i Irak, såfremt den iranske kurder har flygtningestatus. Og nærmere kommer vi så nok ikke på substansen i denne sag uden at se US brev, som formentlig bare er et standardbrev.

Besvar