Min side virker ikke hos mig, hvilket jeg er meget irriteret over
min side
Re: min side
Fejl på "Min side" skal meldes til udlændingeservice systemsupport på email adressen : systemsupport@nyidanmark.dk
De har meget bedre mulighed for at gøre noget ved eventuelle problemer end vi har herinde.
De har meget bedre mulighed for at gøre noget ved eventuelle problemer end vi har herinde.
Har skrevet til dem og fik et email med det samme. han skriver, at for øjeblikket er muligheden for at se andre personers sager blevet fjernet. Det kan ikke oplyses hvornår funktionen forventes at være tilbage igen.
Ansøgere må gå på deres egen ”Min side” for at se sagen. Dette er kun muligt hvis de har en NemID.
seriøst det er så tåbligt at de ikke kan lave den side igen. Har ikke kunne logge på en hel uge.
Og Ja så kommer der et brev med kompliceret sag og skal vente i 7 MÅNEDER
shit jeg er så stresset.... 7 måneder og ikke have muligheder for at se sin kone
Jeg tror jeg DØR
Altså helt ærligt 7 måneder at behandle en sag er alt for meget. Jeg vil klage tror jeg.
Jeg kan ikke vente i så mange måneder. Jeg skal arbejde hele 7 måneder for at ikke få afslag derfor ikke kan rejse op til konen.
Jeg skrev et email til us at de må giv mig et hurtigt svar jeg kan bare ikke vente så langtid.
Jeg jeg jeg åh shit jeg kan ikke engang skrivee . mit hjerte banker så stærkt at jeg tror jeg besvimmer
Ansøgere må gå på deres egen ”Min side” for at se sagen. Dette er kun muligt hvis de har en NemID.
seriøst det er så tåbligt at de ikke kan lave den side igen. Har ikke kunne logge på en hel uge.
Og Ja så kommer der et brev med kompliceret sag og skal vente i 7 MÅNEDER
shit jeg er så stresset.... 7 måneder og ikke have muligheder for at se sin kone
Jeg tror jeg DØR
Altså helt ærligt 7 måneder at behandle en sag er alt for meget. Jeg vil klage tror jeg.
Jeg kan ikke vente i så mange måneder. Jeg skal arbejde hele 7 måneder for at ikke få afslag derfor ikke kan rejse op til konen.
Jeg skrev et email til us at de må giv mig et hurtigt svar jeg kan bare ikke vente så langtid.
Jeg jeg jeg åh shit jeg kan ikke engang skrivee . mit hjerte banker så stærkt at jeg tror jeg besvimmer
Ja, så er de klar over problemet. Det er da ærgeligt, men så er der ikke så meget mere du eller nogle herinde kan gøre ved det.abdi skrev:Har skrevet til dem og fik et email med det samme. han skriver, at for øjeblikket er muligheden for at se andre personers sager blevet fjernet. Det kan ikke oplyses hvornår funktionen forventes at være tilbage igen.
Det kommer jo helt an på hvad problemer er, om det er noget der lige kan laves på en uge, og selvfølglig også hvor mange resourcer der bliver kastet efter det. Ville du have det bedre ved at have en side at kigge på i 7 måneder, hvor 3 ud af 4 bokse er udfyldte, og det sidste trin ikke rokker sig i 5 måneder?abdi skrev:seriøst det er så tåbligt at de ikke kan lave den side igen. Har ikke kunne logge på en hel uge.
Klage over hvad? Der er vel en grund til at jeres sag er kategoriseret som kompliceret er der ikke? Der er ikke noget at klage over, så lad nu være med at spilde en us medarbejders tid, der kunne gå på at behandle ansøgninger, på at lave en fuldstændig grundløs klage. Den tid som det vil tage at besvare din klage kan bruges meget bedre af us medarbejdere på at behandle ansøgninger syntes du ikke?abdi skrev:Og Ja så kommer der et brev med kompliceret sag og skal vente i 7 MÅNEDER
Jeg tror jeg DØR
Hvad mener du...Du kan da bare holde ferie? Det bliver jeres ansøgning da ikke afslået af.abdi skrev:Jeg kan ikke vente i så mange måneder. Jeg skal arbejde hele 7 måneder for at ikke få afslag derfor ikke kan rejse op til konen.
Det får du ikke noget ud af. I bedste fald har du nu bare forsinket en us medarbejder i at behandle en ansøgning, så nogle andre må vente lidt længere på at få svar.abdi skrev:Jeg skrev et email til us at de må giv mig et hurtigt svar jeg kan bare ikke vente så langtid.
Prøv du hellere og se om du ikke kan få taget nogle overarbejdstimer, så du kan få tjent lidt ekstra penge, så du kan tage noget ferie så du kan få besøgt din ægtefælle.abdi skrev:Jeg jeg jeg åh shit jeg kan ikke engang skrivee . mit hjerte banker så stærkt at jeg tror jeg besvimmer
Ja det er sku' hårdt at vente på svar, og det er hårdt at være adskilt.
jeg får dagpenge og arbjeder nogle timer om ugen og må ikke forlad landet
jeg syntes stadig det er mange måender at vente.
det de skal kigge på er om der skal stilles 50 000 kr, om jeg har mulighed for at rejse tilbage.
sagen er nu hos asyl kontoret. sagde hun.
er der nogen der ved, når sagen bliver færdig på asyl kontoret, hvad vil der så ske ? så vdt jeg ved asyl kontoret vurdere om vejen er lukket for at rejse hjem eller blive i DK.
jeg syntes stadig det er mange måender at vente.
det de skal kigge på er om der skal stilles 50 000 kr, om jeg har mulighed for at rejse tilbage.
sagen er nu hos asyl kontoret. sagde hun.
er der nogen der ved, når sagen bliver færdig på asyl kontoret, hvad vil der så ske ? så vdt jeg ved asyl kontoret vurdere om vejen er lukket for at rejse hjem eller blive i DK.
Jeg er ked af at sige det, men det er altså noget vrøvl som du skriver der.abdi skrev:jeg får dagpenge og arbjeder nogle timer om ugen og må ikke forlad landet
ALLE har ret til at afholde ferie, selv personer der er på kontanthjælp, kan tage perioder med ferie, hvor de så ikke skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet.
Så jo du har bestemt ret til at holde ferie. Men du får sikkert ikke noget udbetalt når/hvis du holder ferie, men du har retten til at holde ferie lige som alle andre har det.
Hvis asylkontoret siger at du ikke kan rejse hjem og dermed ikke kan være med din ægtefælle i dit hjemland, så får du givet dispensation.abdi skrev:er der nogen der ved, når sagen bliver færdig på asyl kontoret, hvad vil der så ske ? så vdt jeg ved asyl kontoret vurdere om vejen er lukket for at rejse hjem eller blive i DK.
Men hvis asylkontoret mener at der ikke er nogen internationale forpligtelser der bliver brudt af at bede dig om at leve med din ægtefælle i dit hjemland, så får du ikke dispensation, og skal så leve op til samtlige krav der stilles inkl de 50.000 kroner, med mindre i har andre forhold der kan gives dispensation for.
Så har jeg sikkert mest forstået
Hvis asylkontoret siger at jeg ikke kan rejse hjem og dermed ikke kan være med min ægtefælle i mit hjemland, så får jeg givet dispensation, hvad er det dispensation man vil får ??
Men hvis asylkontoret mener at der ikke er nogen internationale forpligtelser der bliver brudt af at bede mig om at leve med min ægtefælle i mit hjemland, kan de også sige til os at jeg er nødtil at rejse hjem hvis jeg vil bo med min øgtefælle ??
Hvis asylkontoret siger at jeg ikke kan rejse hjem og dermed ikke kan være med min ægtefælle i mit hjemland, så får jeg givet dispensation, hvad er det dispensation man vil får ??
Men hvis asylkontoret mener at der ikke er nogen internationale forpligtelser der bliver brudt af at bede mig om at leve med min ægtefælle i mit hjemland, kan de også sige til os at jeg er nødtil at rejse hjem hvis jeg vil bo med min øgtefælle ??
Men den gode nyhed er jo så at du kan holde ferie og så rejse så du kan se din kone også før jeres ansøgning er behandlet færdig.abdi skrev:Så har jeg sikkert mest forstået
Så får du som regel dispensation for langt de fleste krav. boligkravet, tilknytningskravet, selvforsøgelse (den om at man ikke må have fået kontanthjælp de sidste 3 år), økonomisk sikkerhedsstillelse (de 50.000 kroner), 24 års reglen.abdi skrev:Hvis asylkontoret siger at jeg ikke kan rejse hjem og dermed ikke kan være med min ægtefælle i mit hjemland, så får jeg givet dispensation, hvad er det dispensation man vil får ??
Der er næsten kun kravet om at i skal være gift og bo sammen tilbage.
Hvis der ikke er nogle internationale forpligtelser der gør at i kun kan bo sammen i Danmark, så vil i ikke få dispensation, og så så leve op de regler der er for at få familiesammenføring efter de danske regler...Og det er ALLE reglerne som i skal leve op til. Grunden til det er at der er internationale love der siger at intet land må forhindre folk i et have retten til et familieliv, men der er ikke nogle love der siger at man selv må bestemme i hvilket land man vil have sit familieliv.abdi skrev:Men hvis asylkontoret mener at der ikke er nogen internationale forpligtelser der bliver brudt af at bede mig om at leve med min ægtefælle i mit hjemland, kan de også sige til os at jeg er nødtil at rejse hjem hvis jeg vil bo med min øgtefælle ??
Så hvis i ikke lever op til reglerne i Danmark, så er der jo intet der forhindrer jeg i at have jeres familieliv i et land udenfor danmark. Det vil så ofte være dit eller din ægtefælles hjemland, hvis i ikke er fra samme land.
Jeg kan tilfulde forstå dig, da min sag også er havnet i 7 mdr. fælden.
Det kan godt være at man kun kan ses 3 bar ud af 4, så kan man jo også se at sagen ikke er afsluttet. Det er meget rart at kunne tjekke status på sagen på den måde og lige nu ved man ingenting. Jeg havde dag troet at det var kun begyndelsen og at man med tiden vil gøre funktionen bedre og tilføje flere funktioner. Men man gøre lige det modsatte.
Det virker også som om man straffer de personer som søger om dispensation fra nogen af kravene. F.eks. hvis de har særbørn. Fair nok at en sag tager længere tid hvis man er igang med at undersøge noget, men det tror jeg bare ikke er årsagen til at en sag tager 7 mdr. I mange af sagerne søger man om disp for særbørn, og sådan en sag skal ikke tage 7 mdr.
Så det virker som om det er en praksis fra DF tiden der stadig eksistere i udlændinge service. Straf dem dem med længere sagsbehandlingstid hvis de søger om disp. fra nogen regler.
Det kan godt være at man kun kan ses 3 bar ud af 4, så kan man jo også se at sagen ikke er afsluttet. Det er meget rart at kunne tjekke status på sagen på den måde og lige nu ved man ingenting. Jeg havde dag troet at det var kun begyndelsen og at man med tiden vil gøre funktionen bedre og tilføje flere funktioner. Men man gøre lige det modsatte.
Det virker også som om man straffer de personer som søger om dispensation fra nogen af kravene. F.eks. hvis de har særbørn. Fair nok at en sag tager længere tid hvis man er igang med at undersøge noget, men det tror jeg bare ikke er årsagen til at en sag tager 7 mdr. I mange af sagerne søger man om disp for særbørn, og sådan en sag skal ikke tage 7 mdr.
Så det virker som om det er en praksis fra DF tiden der stadig eksistere i udlændinge service. Straf dem dem med længere sagsbehandlingstid hvis de søger om disp. fra nogen regler.
-
fundiver199
Mon ikke det mere handler om, at antallet af ansøgninger steg til godt det dobbelte, da reglerne blev lempet 15. maj 2012. Der kom ikke ved samme lejlighed dobbelt så mange ansatte i familiesammenføringskontoret, og så kan de jo af gode grunde ikke behandle alle sager på 3 uger, selvom de givetvis gerne ville.
En sag bliver ikke automatisk rubriceret som "kompliceret" dvs. servicemål 7 måneder, bare fordi man har særbørn og søger om dispensation. Men selv hvis det skulle være tilfældet, er det så ikke meget rimeligt og fornuftigt, at US tager de sager først, som kræver mindst sagsbehandlingstid, således at så mange som muligt kan få en hurtig afgørelse?
Det tager vel alt andet lige længere tid at tage stilling til f.eks. særbørnssager eller sager med flygtninge, som ønsker dispensation for kravene, så valget står groft sagt mellem, at US kan afgøre 1 af den slags sager eller 2 sager, hvor de bare skal sige "check, check, check" og herefter udstede opholdstilladelsen.
Så man kan jo vælge at se det på samme måde som, at større butikker ofte har en hurtigkasse reserveret for dem, der højest skal have 10 varer, så de ikke skal stå og vente på dem, der har fyldt hele indkøbsvognen op og køber ind til en måned ad gangen.
Alle kan nok blive enige om, at det ville være ønskeligt med kortere sagsbehandlingstider i Udlændingestyrelsen. Men hvis prisen for afskaffelse af indvandringsprøven samt pointsystemet for familiesammenføring og halvering af bankgarantien fra 100.000 til 50.000 kroner er, at sagsbehandlingstiderne i en overgangsfase bliver lidt længere, fordi dobbelt så mange får mulighed for at søge om familiesammenføring, så synes jeg ærlig talt, at det er til at leve med.
En sag bliver ikke automatisk rubriceret som "kompliceret" dvs. servicemål 7 måneder, bare fordi man har særbørn og søger om dispensation. Men selv hvis det skulle være tilfældet, er det så ikke meget rimeligt og fornuftigt, at US tager de sager først, som kræver mindst sagsbehandlingstid, således at så mange som muligt kan få en hurtig afgørelse?
Det tager vel alt andet lige længere tid at tage stilling til f.eks. særbørnssager eller sager med flygtninge, som ønsker dispensation for kravene, så valget står groft sagt mellem, at US kan afgøre 1 af den slags sager eller 2 sager, hvor de bare skal sige "check, check, check" og herefter udstede opholdstilladelsen.
Så man kan jo vælge at se det på samme måde som, at større butikker ofte har en hurtigkasse reserveret for dem, der højest skal have 10 varer, så de ikke skal stå og vente på dem, der har fyldt hele indkøbsvognen op og køber ind til en måned ad gangen.
Alle kan nok blive enige om, at det ville være ønskeligt med kortere sagsbehandlingstider i Udlændingestyrelsen. Men hvis prisen for afskaffelse af indvandringsprøven samt pointsystemet for familiesammenføring og halvering af bankgarantien fra 100.000 til 50.000 kroner er, at sagsbehandlingstiderne i en overgangsfase bliver lidt længere, fordi dobbelt så mange får mulighed for at søge om familiesammenføring, så synes jeg ærlig talt, at det er til at leve med.
At muligheden for at tjekke sin sag / ægtefælles sag er fjernet har vel ikke så meget med de mange sager at gøre. Der har man jo truffet en valg.
Det er korrekt at der er kommet mange sager til og det giver også mening at at man kan afgøre de nemme sager med det samme. Det er rimeligt nok.
I bund og grund kan jeg også leve med det hvis en såkaldt kompliceret sag kan afgøres på 7 mdr. Der skal bruges lidt mere tid, og derfor tager den længere tid.
Jeg er bare nervøs for at udlændinge service vil bruge mere end de 7 mdr. på sagen. Netop fordi at de vil følge den princip med at de kan afgøre flere nemme sager end komplekse sager.
Det er korrekt at der er kommet mange sager til og det giver også mening at at man kan afgøre de nemme sager med det samme. Det er rimeligt nok.
I bund og grund kan jeg også leve med det hvis en såkaldt kompliceret sag kan afgøres på 7 mdr. Der skal bruges lidt mere tid, og derfor tager den længere tid.
Jeg er bare nervøs for at udlændinge service vil bruge mere end de 7 mdr. på sagen. Netop fordi at de vil følge den princip med at de kan afgøre flere nemme sager end komplekse sager.
Shazi du har fuldstændig ret. Du forstår mig meget bedre.
Hvis de har flere ansøgningere end før i tiden så må de ansætte flere.
Ligesom butikkerne ansætter folk hvis de har meget at lave
Hvis de har flere ansøgningere end før i tiden så må de ansætte flere.
Ligesom butikkerne ansætter folk hvis de har meget at lave
abdi>>Jeg læste i en artikel at regeringen har afsat flere penge af til udl. service, så sagsbehandlingstiderne kan komme ned. Jeg ved dog ikke om det kan nå at komme os til gavn.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ abdi, ja, regeringen kunne jo fyre nogle læger, sygeplejersker, nedlægge nogle domstole for at skaffe penge til lønninger til US. Eller alle kunne betale et par procenter mere i skat ...
Hvis butikkerne pludselig får mere at lave, så tjener de også mere og kan lønne flere medarbejdere. Hvis de statslige myndigheder får mere at lave, er det stærkt begrænset hvor meget større indtægter der kommer ud af det.
Hvis butikkerne pludselig får mere at lave, så tjener de også mere og kan lønne flere medarbejdere. Hvis de statslige myndigheder får mere at lave, er det stærkt begrænset hvor meget større indtægter der kommer ud af det.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
mh>> Du behøver ikke nødvendigvis at fyre flere mennesker i andre offentlige sektorer eller ansætte flere sagsbehandlerei udl. service.
En løsning kunne jo være at bruge digitalisering. Jeg var inde i på migrationsverket hjemmeside, og der så jeg at de havde tilføjet en mulighed for at aflevere sin ansøgning elektronisk. Hvis man aflevere sin ansøgning elektronisk så er der hurtigere sagsbehandlingstid.
En løsning kunne jo være at bruge digitalisering. Jeg var inde i på migrationsverket hjemmeside, og der så jeg at de havde tilføjet en mulighed for at aflevere sin ansøgning elektronisk. Hvis man aflevere sin ansøgning elektronisk så er der hurtigere sagsbehandlingstid.