Nu har jeg søgt så mange andre steder efter viden om at rejse til Karachi, da jeg skal det i 2013 - jeg er inviteret til at bo hos min forlovedes familie (ikke hos ham, men hos dem - jeg er bekendt med lovene) - og i den forbindelse er det ikke lykkes at finde en at rejse med.
Jeg er derfor interesseret i kontakt til andre, der har rejst til landet, besøgt det, kender det osv osv - navnligt Sindh i Karachi.
Og så er jeg stadig interesseret i en at rejse med, hvis en skulle kende sådan en, der skal af sted, så må I også meget gerne kontakte mig. Også hvis I har forslag til, hvordan jeg skulle finde en.
Jeg har vendt hver en sten her i DK for at forsøge at finde en rejsepartner uden held. Så det skyldes bestemt ikke modvilje eller stædighed, at jeg ser ud til at måtte rejse alene.
Erfaringer med rejser til Pakistan/Karachi
Re: Erfaringer med rejser til Pakistan/Karachi
med al respekt, Karachi er det sidste sted jeg ville rejse til.
og jeg er fra Iran...
Det er farligt ad h til. specielt for en europær.
men held og lykke
og jeg er fra Iran...
Det er farligt ad h til. specielt for en europær.
men held og lykke
hej helle
Fedt at se at du gerne vil til pakistan/karachi, det er virkeligt et fedt sted.
Men når det er sagt. så kan det selvfølgelig godt være lidt problematisk at være i et fremmede land især, når du er europærer.
Vi har selv engang haft inviteret min søsters bedste venninde til pakistan til hendes bryllup og der var en del frustrationer fra både os og min søsters venninde fordi vi altid skulle være sammen med hende da vi skulle ud i byen eller andet udenfor huset.
- Du kan meget nemt få kontakt til andre der skal rejse til pakistan, men lige i det område omkring karachi/sind, er der ikke såmange pakistanere, der er udrejst til andre lande.
- De pakistanere der primær er i danmark er dem der bor ca. 0-200 km fra islamabad.
- du kan kontakte "shah travel" eller "bella rejser" i kbh, det er primær dem man køber billeter af når man er pakistaner og skal rejse, og de kan sikkert godt sætte dig i forbindelse med andre der skal rejse...
Fedt at se at du gerne vil til pakistan/karachi, det er virkeligt et fedt sted.
Men når det er sagt. så kan det selvfølgelig godt være lidt problematisk at være i et fremmede land især, når du er europærer.
Vi har selv engang haft inviteret min søsters bedste venninde til pakistan til hendes bryllup og der var en del frustrationer fra både os og min søsters venninde fordi vi altid skulle være sammen med hende da vi skulle ud i byen eller andet udenfor huset.
- Du kan meget nemt få kontakt til andre der skal rejse til pakistan, men lige i det område omkring karachi/sind, er der ikke såmange pakistanere, der er udrejst til andre lande.
- De pakistanere der primær er i danmark er dem der bor ca. 0-200 km fra islamabad.
- du kan kontakte "shah travel" eller "bella rejser" i kbh, det er primær dem man køber billeter af når man er pakistaner og skal rejse, og de kan sikkert godt sætte dig i forbindelse med andre der skal rejse...
Tusind tak for sit svar
Lige nu overvejer vi at mødes i Islamabad, da situationen er tilspidset i Karachi mht targetkillings og anden kriminalitet. Men jeg vil undersøge disse muligheder
Lige nu overvejer vi at mødes i Islamabad, da situationen er tilspidset i Karachi mht targetkillings og anden kriminalitet. Men jeg vil undersøge disse muligheder