Gode råd til ansøgning når man gift

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jack1984

Gode råd til ansøgning når man gift

Indlæg af jack1984 » 09.01.2013 23:00:28

(Dette er en opfølgningsspørgsmål på denne tråd viewtopic.php?f=6&t=11117&start=15)

Hvordan har jer der allerede har fået dette visa udfyldt punkterne omkring hvornår beslutningen omkring at blive gift blev taget? Beskrivelsen af om vi boet sammen før (ved lagde i dokumentation)? Og hvordan i har holdt kontakt siden i blev gift?

Som det kan læses i min gamle tråd fik vi afslag pga. at at jeg ikke har meldt mig ud af det danske folkeregister da jeg tidligere forlod landet, og US besluttede derfor at vores forhold ikke var bevidst (på trods af at vi har boet sammen i over tre år). Derfor er vi selvfølgelig lidt nervøse over denne nye ansøgning og vil gerne gøre den so god så muligt.

Håber nogle har gode råd og erfaringer så vi kan ende med at være sammen i Danmark igen.

fundiver199

Re: Gode råd til ansøgning når man gift

Indlæg af fundiver199 » 10.01.2013 07:59:33

Der er nok ikke stor risiko for, at US skulle tro, I har indgået et proformaægteskab, da denne mistanke kun opstår i cirka 1 ud af 100 sager, og der er for mig at se ingen omstændigheder i jeres sag overhovedet, der peger i den retning.

Så tag i det bare helt roligt og udfyld skemaet i overensstemmelse med sandheden. I skal ikke vedlægge dokumentation for andet end det, US beder om i checklisten, og det inkluderer ikke, om I har boet sammen, når I er gift.

Der er ingen grund til at være "nervøs", fordi I har fået afslag. Man får afslag, hvis der er et eller flere krav, man ikke opfylder. Og ellers får man tilladelse. Enkelte af kravene som f.eks. reglen om proformaægteskaber eller samlivskravet for ugifte par indeholder elementer af skøn. Men generelt set er det bare en check-liste, US går igennem, og derfor er udfaldet af en ansøgning i hvert fald 98% forudsigeligt.

Besvar