@naza: Det er da rigtigt at vi allesammen er forskellige, men en lille bitte smule tålmodighed bliver du altså nød til at have.
Hvis du får mere ro i sjælen af dagligt at logge ind på min side på nyidanmark.dk og konstatere at boksene stadigvæk er 3 ud af 4 (sagen er under behandling), og gøre det hver eneste dag i flere måneder, så er det jo selvfølglig dit valg, og det skal du da gøre, for det skader/forsinker jo ikke nogle.
Jeg syntes dog måske ikke at du skal ringe dagligt til us for a høre om fremskridt på sagen, da du jo dermed tager tid væk fra rådgivere, som ellers kunne bruge tiden på at rådgive om faktiske spørgsmål. Du vil alligevel aldrig få noget specielt konkret at vide om sagen. Kun at den er under behandling, eller at den er afsluttet. Hvis den er afsluttet får du alligevel ikke at vide hvad resultatet blev i telefonen, og må vente på brevet fra us alligevel.
Tjenesten "min side" er en forholdsvis ny tjeneste, og når den er nede skal du jo ganske rigtigt ikke ringe til us, men kontakte deres it support. Det står også ret tydeligt på siden.
Jeg kan sagtens forstå at man er spændt og nervøs, men at ringe dagligt til us, er altså nærmest misbrug af deres medarbejdere, som ellers kunne bruges til at behandle ansøgninger. Prøv at se om du ikke kan holde samtalerne (og måske også dit kiggeri på "min side") nede til en gang hver anden uge, eller maksimalt hver uge.