Visum til UK
Visum til UK
Hej,
Min kone og jeg er bosat i Malmø og min kone er fra filippinerne.
Mit spørgsmål er, kan man få visum til UK fra København eller skal vi hele vejen til Stockholm for at besøge den engelske ambassade?
Tak på forhånd.
Mvh.
Francesco
Min kone og jeg er bosat i Malmø og min kone er fra filippinerne.
Mit spørgsmål er, kan man få visum til UK fra København eller skal vi hele vejen til Stockholm for at besøge den engelske ambassade?
Tak på forhånd.
Mvh.
Francesco
Re: Visum til UK
Hun kan godt søge visummet fra København. Man behøver ikke at benytte ambassaden i det mand man opholder sig i.
Jeg tror desværre, hun vil være henvist til Stockholm. En af mine venner, som bor i Skåne, fik besked fra den britiske ambassade i København, at ansøgningen kun kunne behandles i Stockholm
Tak for svaret begge to.
Jeg tror at jeg vil prøve at ringe til ambassaden på mandag.
Men det er da træls at man skal hele vejen til Stockholm, når det tager 30 min til Kbh.
Jeg tror at jeg vil prøve at ringe til ambassaden på mandag.
Men det er da træls at man skal hele vejen til Stockholm, når det tager 30 min til Kbh.
Så må ambassaden i kbh jo sende ansøgningen til Stockholm til behandling. Det er jo ambassadens ret. Men derfor kan man jo sagtens aflevere ansøgningen i kbh.skaanebo skrev:Jeg tror desværre, hun vil være henvist til Stockholm. En af mine venner, som bor i Skåne, fik besked fra den britiske ambassade i København, at ansøgningen kun kunne behandles i Stockholm
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ soreng, er du sikker på at ambassader skal være 'postkontor' for visumansøgninger?
Hvis du i DK kommer til at indlevere en ansøgning om boligstøtte til afdelingen for byggetilladelse, så skal a.f.b. sende ansøgningen rette sted hen (forvaltningslovens § 7 stk. 2).
Men det er dansk lovgivning, og den gælder ikke for den engelske ambassade, som jo er engelsk og ligger på engelsk territiorium.
Her til lands kan man i hvert fald ikke få lov til at aflevere en ansøgning om opholdstilladelse til 'Emniyet' i Kadiköy, hvis man bor i nabodistriktet Üsküdar, selv om man bor geografisk tættere på 'Emniyet' i Kadiköy end den i Üsküdar.
Hvis du i DK kommer til at indlevere en ansøgning om boligstøtte til afdelingen for byggetilladelse, så skal a.f.b. sende ansøgningen rette sted hen (forvaltningslovens § 7 stk. 2).
Men det er dansk lovgivning, og den gælder ikke for den engelske ambassade, som jo er engelsk og ligger på engelsk territiorium.
Her til lands kan man i hvert fald ikke få lov til at aflevere en ansøgning om opholdstilladelse til 'Emniyet' i Kadiköy, hvis man bor i nabodistriktet Üsküdar, selv om man bor geografisk tættere på 'Emniyet' i Kadiköy end den i Üsküdar.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
@mh. Som du selv skriver er det jo de nationale regler der må gælde, men jeg ved at en Sydkoreaner, der bor i Kina, kan få lov til at indlevere visumansøgning til en dansk ambassade i et helt 3. land.
Lad os lave et tænkt eksempel hvor at jeg er dansk statsborger, der bor i Norge, men arbejder i 5 måneder i Italien.
Jeg skal indlevere en ansøgning om noget på den engelske ambassade...Skal jeg så tage til Norge, Danmark eller må jeg gerne benytte den i Italien?
Lad os lave et tænkt eksempel hvor at jeg er dansk statsborger, der bor i Norge, men arbejder i 5 måneder i Italien.
Jeg skal indlevere en ansøgning om noget på den engelske ambassade...Skal jeg så tage til Norge, Danmark eller må jeg gerne benytte den i Italien?
I stedet for at spekulere i, om man nu kan eller ikke kan, så er det jo bare at spørge den britiske ambassade i København, så får man et svar, der er 100 procent korrekt. Og bring så gerne svaret her efterfølgende.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Både visumansøgninger indleveret i DK, og dem der indleveres i Sverige skal behandles samme sted, så måske lader det sig gøre:
http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitec ... 43-denmark
http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitec ... /47-sweden
http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitec ... 43-denmark
http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitec ... /47-sweden
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Enig. Forum eksisterer naturligvis for, at man kan stille spørgsmål af enhver art. Men i en situation som denne kan man spørge sig selv, om det ikke var mere hensigtsmæssigt at stille det samme spørgsmål i form af en email til ambassaden selv eller alternativt en telefonopringning. Jeg gætter på, at de ansatte på den britiske ambassade i København ikke biderskaanebo skrev:I stedet for at spekulere i, om man nu kan eller ikke kan, så er det jo bare at spørge den britiske ambassade i København, så får man et svar, der er 100 procent korrekt. Og bring så gerne svaret her efterfølgende.