Giftes i sverige uden visum
Giftes i sverige uden visum
Hej
Mig og min kæreste fra Uganda har boet her i sverige i 3 måneder og vil gerne giftes via skatteverket. Min kæreste har pas og ægteskabs bevis, men hendes visum er løbet ud for 2år siden. Kan vi stadig blive gift her?
Hilsen hkhn
Mig og min kæreste fra Uganda har boet her i sverige i 3 måneder og vil gerne giftes via skatteverket. Min kæreste har pas og ægteskabs bevis, men hendes visum er løbet ud for 2år siden. Kan vi stadig blive gift her?
Hilsen hkhn
Re: Giftes i sverige uden visum
Kan du ikke skrive lidt mere om, hvordan din kærste opholder sig i Sverige ?
Er hun lige indrejst ?
Har hun opholdt sig der i 2 år ?
Har hun opholdskort / opholdsbevis ?
Jo flere oplysninger, jo bedre svar får du
mvh DBS
Er hun lige indrejst ?
Har hun opholdt sig der i 2 år ?
Har hun opholdskort / opholdsbevis ?
Jo flere oplysninger, jo bedre svar får du
mvh DBS
Hun har boet her i sverige i 3 måneder sammen med mig, hun kom oprindeligt til danmark for 3 år siden på et turist visum. Hun har ikke noget opholdskort / opholds bevis.
Hun har sit pas fra Uganda.
Hilsen hkhn
Hilsen hkhn
Hvis man kikker lidt på de andre svar, her i forum, der ligner dit spørgsmål en smule, så ser det ud som om, at man godt kan blive gift i SE, unden at have et visum.
viewtopic.php?f=5&t=9478
Prøv at kikke lidt rundt og læs lidt.
Her lidt om hindersprövning.
http://www.skatteverket.se/privat/folkb ... 20477.html
mvh DBS
viewtopic.php?f=5&t=9478
Prøv at kikke lidt rundt og læs lidt.
Her lidt om hindersprövning.
http://www.skatteverket.se/privat/folkb ... 20477.html
mvh DBS
tusind tak DBS for dit svar 
Måske kommer der et par andre spørgsmål når vi har kigget på de 2 links.
Hilsen hkhn
Måske kommer der et par andre spørgsmål når vi har kigget på de 2 links.
Hilsen hkhn
Man kan godt blive gift i Sverige selvom man ikke har lovligt ophold.hkhn skrev:Hun har boet her i sverige i 3 måneder sammen med mig, hun kom oprindeligt til danmark for 3 år siden på et turist visum. Hun har ikke noget opholdskort / opholds bevis.
Hilsen hkhn
Så basalt set skal hun bare være i besiddelse af et gyldigt pas, og hvad der svarer til en dansk civilstandsattest (hun er nok den bedste til at svare på hvad det dokument hedder i Uganda).
Da Uganda ikke er et apostille land, skal dokumentet givet legaliseres og verificeres, henholdsvis hos hvad der svarer til udenrigsministeriet i Uganda, samt hos den svenske ambassade i Kampala.
http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambas ... mbassaden/
Derudover skal dokumentet nok oversættes af en autoriseret translatør, hvis det ikke allerede er på et sprog som skatteverket accepterer.
Så i har lidt arbejde foran jer, især fordi at jeg går ud fra at din kæreste ikke har nogen intentioner om at tage til Uganda og fremskaffe oplysningerne, så hun skal have andre til at få fat på dem.
Hun har bestilt en civilstands attest fra en advokat i Kampala,Uganda er dette ikke et gyldigt bevis eller skal det legaliseres og verificeres hos den svenske ambassade i Kampala?.
Hilsen hkhn
Hilsen hkhn
Et spørgsmål til.
Hvilke papirer har jeg brug for som dansk statsborger, til at blive gift i sverige med min
kæreste fra Uganda?
Hilsen hkhn
Hvilke papirer har jeg brug for som dansk statsborger, til at blive gift i sverige med min
kæreste fra Uganda?
Hilsen hkhn
Dokumentet skal næsten helt sikkert legaliseres og verificeres af ambassaden.
Du skal bruge en civilstandsattest. Den burde du kunne du få fra den seneste kommune du boede i i Danmark.
Du skal bruge en civilstandsattest. Den burde du kunne du få fra den seneste kommune du boede i i Danmark.