Visum til Sverige eller Dk ?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Shucha

Visum til Sverige eller Dk ?

Indlæg af Shucha » 26.12.2012 02:16:25

Hej jeg har søgt lidt på nettet og håber nu at der er en eller flere herinde fra der kan hjælpe mig...

Jeg er pt i Bolivia med min forloved og vi vil gerne giftes og hjem til Dk igen... Når han skal søge om visum er det så letter at søge et svensk turist visum, blive gift i Danmark også flytte til Sverige for at han hurtiger kan få opholdstilladelse ? Jeg har allerede fundet en lejlighed i Sverige og min bror som bor i Sverige vil med glæde sende et invitations visum til min forloved. Vi hat været sammen i over 1 år og bevis på forlovelse som jeg har hørt mange sige at kan være et krav.
Hvilken måde er den letteste måde uden vi behøver at være væk fra hinanden i længer tid? Har desværre prøvet det 1gang før og vil nødig igennem sent igen...

Håber virkelig at der er en der kan hjælpe

closed1

Re: Visum til Sverige eller Dk ?

Indlæg af closed1 » 26.12.2012 09:46:37

du skal lave en online invitation på nyidanmark.dk og så søger han visum til dk , da du jo bor der.

Shucha

Indlæg af Shucha » 26.12.2012 13:05:56

Vil det ikke give komplikationer at jeg også selv er i Bolivia og har været det ca. 6måneder ?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 27.12.2012 11:46:28

Du skal være folkeregistreret i Sverige, for at du kan invitere din forlovede/ægtefælle til Sverige.

Hvis du nu er folkeregistreret i DK, skal I søge om visum til DK/Schengen, og kan derefter flytte til Sverige sammen.

Din forlovede/mand kan næppe få et visum via din bror, men han vil højst sandsynligt få visum til at komme med dig til DK. Du behøver jo ikke nødvendigvis udpensle for de danske myndigheder, hvor længe du har været på besøg i Bolivia (selv om du jo egentlig burde have afmeldt dig folkeregisteret).
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar