Hvordan ved man om man bliver snydt

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
PeterAG1
Geografisk sted: Skive

Hvordan ved man om man bliver snydt

Indlæg af PeterAG1 » 23.05.2008 17:31:07

Hej Allesammen

Jeg har skrevet en del med en sød pige fra Rusland. Nu vil hun gerne til DK for at besøge mig, så vil hun gerne at jeg betaler rejsen herover. Hun siger at hun ikke har nogen bankkonto, er det normalt i Rusland ?
Hun vil derfor gerne om jeg vil sende pengene med Western Union, nu er det så jeg begynder at blive lidt skæptisk. Jeg ved ikke om der er grund til det.
Nogle gode råd ????

PeterAG1
PeterAG

JensLyn
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af JensLyn » 23.05.2008 19:30:01

Hej Peter.

Der findes mange scammere derude... så pas på!
En af mine venner har betalt omkring 60000kr til en pige ude på Internettet. Det gik til hospitalsregninger, flybilletter, Internetregninger osv...

Alle penge blev overført via WesternUnion (FEXCO)..
Og han kom ALDRIG til at møde hende..

Så pas på... Mange siger... Betal ALDRIG til nogen over Internettet med mindre at du har mødt dem..

Check for eksempel denne side..:

www.romancescam.com

Måske du finder hendes billede der.. Ellers så spørg på den site om der er nogle der kender hende.. Vedlæg gerne et par billeder..

Håber ikke at jeg tager modet fra dig. Så gerne at du finder kærligheden. Men vil heller ikke have at du bliver snydt ligesom min ven.

- JensLyn.

PeterAG1

Indlæg af PeterAG1 » 23.05.2008 22:29:16

Tak for tippet

Nu har jeg kigge 2605 billeder igennem, hun var der ikke.

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Hun er en rigtig sød pige, nu må vi se hvad der sker.
PeterAG

BlueEyeZ

Indlæg af BlueEyeZ » 23.05.2008 23:26:47

Personligt ville jeg aldrig nogensinde sende en krone.

Det er normalt at have en bankkonto, også i Rusland. Det er unormalt ikke at have en bankkonto.

Men du kan jo i stedet foreslå hende, at du kommer og besøger hende. Så kan du jo se hvordan hun reagerer på det!

PeterAG1

Indlæg af PeterAG1 » 24.05.2008 07:25:16

Griner, ja det har jeg foreslået, men hun mente det var vigtigt for hende at se DK, da hun jo gerne vil til landet at bo. Det er jo nok også rigtigt nok, men jeg syntes måske det går lidt stækt lige nu. Hun påstår at hun er taget til Moskva, for at ordne de ting der skal til for at komme til DK, og derfor har brug for at jeg sender pengene, så hun kan hente dem i lufthavnen, og købe en billet, som hun så kan vise på ambassaden, da hun har søgt turistvisum.

Jeg syntes, det hele lugter lidt af gammel ost ;o)

Skal hun møde op, personligt på ambassaden, for at få et turistvisum, og skal hun vise billeten der ?
PeterAG

entropy

Indlæg af entropy » 24.05.2008 16:09:45

Det kunne lyde som en snyder. Der er i hvert fald mange alarmklokker der ringer.

Jeg er gift med en russer, og hun siger at det egentlig er normalt ikke at have en bankkonto i Rusland, men at det er NEMT at få en.
Desuden er det billigere med bankoverførsel end med Western Union, som jo tager nogle groteske gebyrer. Det kan du jo lægge ud med at foreslå hande..

Det russiske flyselskab Aeroflot har kontorer i Danmark, så du kan købe en non-refundable billet der og sende booking koden til hende. Det er nok den bedste løsning når alt kommer til alt.

For at få Schengen visa skal hun have en skrevet invitation fra dig, og det er ikke noget hun selv kan ordne ved at tage til Moskva. Blandt andet skal hendes pasnummer fremgå af invitationen.

Endelig skal jeg gøre dig opmærksom på at der findes services derude hvor du kan sende en blomst med kurér, og denne sørger så for at tage et billede af hende og sende det tilbage til dig. Det er en måde at verificere at hun virkelig bor på adressen, og at du altså ikke skriver med svedige behårede Boris fra Cherepovci.

Benyt dig at disse andre metoder frem for at sende penge med WU. Det er ALT for risikabelt.

BlueEyeZ

Indlæg af BlueEyeZ » 24.05.2008 21:11:30

Det er fup!

Tror ikke en meter på at det er 4real...

Undskyld jeg siger det, men...

chris

Indlæg af chris » 27.05.2008 19:11:30

jeg vil også pas på du kan prøve med at forslå at du kommer over til hende og sammen tager til dk. hvis der så kommer en uden oms forklaring så vil jeg ikke rør det mere. som andre siger er der jo en masse proffer i at snyde godtroede mennesker.

men håber det bedst for dig.

Christina

Ulrik

Indlæg af Ulrik » 29.05.2008 14:50:41

Selv om det sker via en bankkonto kan man vel nemt blive snydt. Selv om det ikke er alle som har Internet forbindelse så kunne man jo også prøve at ringe med WebCam. Ville aldrig sende penge. En lille tur derover ville være det sikreste.

Schjerbeck

desværre

Indlæg af Schjerbeck » 17.07.2008 12:17:19

Hey Peter

Jeg var i samme situation som dig, og har fundet en russisk kæreste... og efter at have læst det du skriver, må jeg sige at hun lyder som en scammer..... sorry

Under alle omstændigheder, er det langt nemmere for dig at tage en tur til Rusland... det var sådan jeg gjorde med min kæreste... bare en romantisk weekend i moskva.
Det viser sig også at det er nemmere at få hende herover hvis i først har mødtes...

Mit råd... tag over til hende... book et hotel, just in case...

Hvis du har brug for råd omkring det så skriv til mig....

Mac

Indlæg af Mac » 29.07.2008 20:17:04

Hej Peter, syntes lige jeg ville give et eksempel paa at det ikke altid er skidt, og der kan vaere forhold som goer hun ikke har adgang til en bank konti, og saa kan du jo se hvad hun siger hvis du bestiller biletterne i stedet for at sende penge.

Jeg er selv forlovet med en Kroatisk pige, og var paa nogen maader i samme situation da vi skulle moedes, jeg sendte penge via westernunion til fornyelse af hendes pas og ca 2000 til hvad der kunne dukke op hen af vejen paa rejsen.

Det skal lige siges det tog mig lang tid, at overtale hende til at lade mig betale for rejsen, og jeg havde ingen tvivl om hendes intentioner.

Jeg er enig i der er mange der vil goere meget for at scamme, men bare det at du skriver her inde for at soege raad, fortaeller mig at du nok skal passe extra godt paa.

Haaber det er kaerlighed, det er nu bedst saadan.

Besvar