Nogen der bor i rosengård?
Nogen der bor i rosengård?
Hej, er der nogen derude der bor i rosengård malmø? har læst en masse på nettet og det lyder til at være et ghetto sted? Jeg bor her selv, og harikke oplevet noget?
Men efter jeg har læst alt det på nettet er jeg blevet lidt urolig:(
Men efter jeg har læst alt det på nettet er jeg blevet lidt urolig:(
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Nogen der bor i rosengård?
Jeg kender ikke Rosengård, men jeg (som er dansk, lysblond) og min mand (tyrk og sorthåret) boede i 8 år i Gellerupparken i Brabrand, som jo også er kendt for lidt af hvert.
Vi oplevede ingen chikane, andet end vore vietnamesiske overboere, som var temmelig støjende. Vi måtte have bestyrelsen blandet ind i det for at få ro.
Man skal bare tænke sig om, når man færdes ude, ligesom man skal når man fx bor i en millionby som vi nu gør. Pengepungen skal ikke ligge i en (åben) taske, som hænger løst på en skulder eller på barne-/klapvognen, men i en inderlomme eller en taske med klap og skrårem, som hænger på kryds over kroppen. Ikke gå ud alene, når det er mørkt, ikke gå de øde steder alene, ikke provokere med påklædning (eller manglende påklædning) eller opførsel. Huske at låse døren både når man er hjemme og når man går ud.
Tjekke nyhederne for om der skal være demonstration eller andet sammenrend (fodboldkamp i nærheden el.lign.) og lade være med at gå ud, eller tage et sted hen, indtil det er overstået. I Gellerup kom der et par gange en anti-muslimsk organisation for at demonstrere, og så kom de muslimske unge fyre jo for at prøve at jage dem væk. Så blev vi inde/tog væk.
Vi oplevede ingen chikane, andet end vore vietnamesiske overboere, som var temmelig støjende. Vi måtte have bestyrelsen blandet ind i det for at få ro.
Man skal bare tænke sig om, når man færdes ude, ligesom man skal når man fx bor i en millionby som vi nu gør. Pengepungen skal ikke ligge i en (åben) taske, som hænger løst på en skulder eller på barne-/klapvognen, men i en inderlomme eller en taske med klap og skrårem, som hænger på kryds over kroppen. Ikke gå ud alene, når det er mørkt, ikke gå de øde steder alene, ikke provokere med påklædning (eller manglende påklædning) eller opførsel. Huske at låse døren både når man er hjemme og når man går ud.
Tjekke nyhederne for om der skal være demonstration eller andet sammenrend (fodboldkamp i nærheden el.lign.) og lade være med at gå ud, eller tage et sted hen, indtil det er overstået. I Gellerup kom der et par gange en anti-muslimsk organisation for at demonstrere, og så kom de muslimske unge fyre jo for at prøve at jage dem væk. Så blev vi inde/tog væk.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jaa
du har ret!! sidder alligevel også hjemme 24 timer!! glæder mig bare til den dag jeg flytter hjem til skønne dk igen 
Vi bor ved Malmø studenthus og har boet her i 3 mdr. Indtil videre har vi oplevet vores pizzaria der blev sprunget i luften. Heldigvis var det ikke noget alvorligt!! Men bor 3 opgange fra det og det var sgu lidt skræmmende. Ellers synes jeg folk er flinke og altid hilser herover.
Hvor længe har i boet i Rosengård?
Hvor længe har i boet i Rosengård?
Hold da op ... Jeg har boet her siden oktober! Jeg har hørt 2-3 brag hvor man nærmest kunne mærke huset ryste blev lidt rystet og det gjorde min datter også!!
Ja det er ikke så behageligt når det kommer så tæt på at man ligefrem kan mærke det hele ryste. Bor i også ved Malmø studenthus?
Stundenthus, er det der ved boservice
Der ligger et kontor i midten af bygningen som vidst nok hedder boservice 
ja præcis
vi bor også deromkring:D ´ved den der kiosk livs eller hvad den nu hedder!