Hjælp angående eu ansøgning
Hjælp angående eu ansøgning
I sidste uge var jeg på migrationsverket for at aflevere ansøgning om om opholdskort til min mand, mit spørgsmål er så hvornår skal jeg søge om eu reglerne da jeg har planer om at vende tilbage til dk på et tidspunkt? Og er der nogle der kan hjælpe mig med et link til den ansøgning,? Kan ikk selv finde den på migrationsverket hjemmeside!! Og når den er udfyldt hvem skal jeg aflevere den til ?
-
fundiver199
Re: Hjælp angående eu ansøgning
Opholdskortet er det samme som et sygesikringsbevis. Og ligesom man skal søge om et nyt sygesikringsbevis, hver gang man flytter til en ny kommune, skal man også søge om et nyt opholdskort, hver gang man flytter til et nyt EU-land. Og man skal søge hos den kommune/det land, man flytter til.
I Danmark er det Statsforvaltningerne og Udlændingestyrelsen, der udsteder opholdskort. Og fordi du er dansk statsborger, er det i jeres tilfælde Udlændingestyrelsen. I skal derfor udfylde ansøgningsblanketten EU/FA1, der ligger på Udlændingestyrelsens hjemmeside Nyidanmark, når/hvis I ønsker at flytte til Danmark.
I Danmark er det Statsforvaltningerne og Udlændingestyrelsen, der udsteder opholdskort. Og fordi du er dansk statsborger, er det i jeres tilfælde Udlændingestyrelsen. I skal derfor udfylde ansøgningsblanketten EU/FA1, der ligger på Udlændingestyrelsens hjemmeside Nyidanmark, når/hvis I ønsker at flytte til Danmark.
Jeg tror du har misforstået mig jeg er kun li flyttet til Sverige.. Skal først vende snuden hjem ad (dk) om en et års tid da min bolig er lejet ud et år. Men det jeg mener er jeg skal da søge efter svenske og ue reglerne så er det vel i Sverige og på lifestyle ryler jeg skal søger er det ikk? Eller har jeg misforstået noget
Er det ikke opholdstilladse jeg skal Søge til ham som
Det næste ?
Det næste ?
Du begynder tråden med at skrive, at du allerede har været på Migrationsverket og søge om opholdstilladelse for din mand, så jeg tror ikke, jeg forstår dit spørgsmål.
Søger I efter nationale svenske regler eller efter EU-regler? Og har I allerede søgt eller skal I først til at søge?
Søger I efter nationale svenske regler eller efter EU-regler? Og har I allerede søgt eller skal I først til at søge?
Jeg mener vi har søgt om opgoldskort ikk opholdstilladse
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis du har søgt om opholdskort, så HAR du jo søgt efter EU-regler.
Jeg forstår altså heller ikke, hvad det er du spørger om. Hvis du ikke skal tilbage til DK før om et års tid, så vent dog til den tid nærmer sig, før du bekymrer dig om hvordan og hvorledes det skal foregå - det er mest fornuftigt at vente med at gå over en bro, til man er kommet hen til den.
Jeg forstår altså heller ikke, hvad det er du spørger om. Hvis du ikke skal tilbage til DK før om et års tid, så vent dog til den tid nærmer sig, før du bekymrer dig om hvordan og hvorledes det skal foregå - det er mest fornuftigt at vente med at gå over en bro, til man er kommet hen til den.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg er meget Stresset og nervøs derfor kludre jeg i den, det jeg vil frem til er. Vi søgte om uphållskort i sidste uge så venter spændt på der sker noget. Mit spørgsmål er skal jeg bar vente til jeg høre fra dem. Eller er der andet der skal søges og gøres? Vil bare gerne være sikker på det er det rigtige jeg gør
-
mh1
- Kontakt:
Du skal slå koldt vand i blodet. Myndighederne har 6 - seks - måneder til at udstede opholdskort, så du skal ikke forvente at det kommer i løbet af få dage eller uger, og du kan ikke holde til at gå og være nervøs over om det kommer eller ej i så lang tid.
Hvis I sørgede for at få kvittering for ansøgningen, så gælder den som bevis for at din mand er lovligt i Sverige. Hvis I glemte at bede om kvittering, så er det hen og bede om at få den.
Og slap så af. I kan ikke gøre andet end at vente, der er ikke nogen som helst måde, I kan få det til at gå hurtigere på.
Hvis I sørgede for at få kvittering for ansøgningen, så gælder den som bevis for at din mand er lovligt i Sverige. Hvis I glemte at bede om kvittering, så er det hen og bede om at få den.
Og slap så af. I kan ikke gøre andet end at vente, der er ikke nogen som helst måde, I kan få det til at gå hurtigere på.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tror heller ikke det kan går hurtigt, men vil bare sikre mig at det er set rigtige jeg har gjort. Har fået et A4 klase som kvittering
-
mh1
- Kontakt:
Det lyder som om I er på rette vej. Husk bare, at den kan være lang. 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG