Boligkrav

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Tim_p

Boligkrav

Indlæg af Tim_p » 28.11.2012 18:45:43

Hej jeg er lidt i vildrede da jeg skal giftes til februar og opfylder alle krav som der er pånær et.. eller jeg ved ikke om jeg gør eller ej derfor ville jeg se om der var en her inde der kunne hjælpe mig

Jeg lejer min lejlighed ved nogle gode venner som har den fordi de ikke kan få den solgt og de har besluttet sig for at vente 4 til 6 år med at sælge den ...

jeg har ikke en egentlig leje kontrakt så derfor ville vi lave en da jeg jo meget gerne ville have min kone til at bo ved mig..

De ringede så i dag og sagde de nu havde lavet en kontrakt til mig hvor der stod jeg kunne leje lejligheden 2 år med en automatisk forlængelse på 2 år hvis jeg ønskede det efter de 2 år

Mit spørgsmål er så om det er noget som vil blive godtaget af US da det jo faktisk er 4 år som står i kontrakten eller om jeg skal bede om at få lavet en ny hvor der står jeg kan leje den i 4 år..

Planen er ikke at blive boede i lejligheden 4 år men jeg står på en vente liste på en lejlighed flere steder og jeg skulle være rimelig sikker på at have en andelsbolig inden for det næste årstid...

Mvh Tim Pedersen

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Boligkrav

Indlæg af mh1 » 28.11.2012 20:36:43

Har de mon søgt noget rådgivning, før de lavede sådan en kontrakt?

Prøv at læse det her: http://www.wtc-law.dk/publikationer/art ... ars-regel/

Dine venner er altså ude på meget tynd is. Og DU kan ikke bruge en tidsbegrænset kontrakt på 2 år til noget som helst.

I må derimod gerne sætte jer ned og sammen lave en aftale om at du lejer lejligheden i 3 år - det forhindrer sådan set ikke, at du blæser dem en hatfuld og bliver boende længere, men da hverken du eller dine venner kan bruge en kontrakt på 2 år til noget som helst, hvorfor så dog skrive under på den?
mh
Rådgiver for ÆUG

soreng

Indlæg af soreng » 29.11.2012 09:40:48

@mh : I lyset af den tekst du fandt frem (jeg tror at det var i går) til fundiver, om at hvis det kun er et enkelt værelse der lejes ud, så er reglerne anderledes.

Kunne en løsning så ikke være at spørgeren, i stedet for officielt at leje hele lejligheden, kun lejer et enkelt værelse. At lejligheden derudover så står tom, og spørgeren derfor er helt alene i lejligheden, er så en anden sag.

Kunne det ikke være en helt legal måde at gøre alle glade på, og skaffe en lejekontrakt der kan benyttes til at opfylde boligkravet?

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 29.11.2012 09:47:58

@ NEJ! Lejelovens § 82 "Udlejeren kan opsige lejeforhold om
a) enkelte værelser til beboelse, når værelset er en del af udlejerens beboelseslejlighed eller er en del af et en- eller tofamilieshus, som udlejeren bebor, ..."

BEBOR er det springende punkt. Og det gælder naturligvis også for 'udlejerens BEBOELSESlejlighed' at den kun er netop det, hvis udlejer selv bebor den.

Når reglerne for enkeltværelser er, som de er, et det naturligvis for at en primær lejer/ejer af en lejlighed ikke skal kunne tvinges til at acceptere at have en person boende, som vedkommende måske er blevet uvenner med, eller blot gerne vil have ud, fordi der er sket familieforøgelse på en eller anden måde.

Se http://www.ejendomsadministration.nu/udlejning.htm

I det hele taget kan det stærkt anbefales at leje sig ind i et boligselskab, hvis overhovedet muligt.
mh
Rådgiver for ÆUG

soreng

Indlæg af soreng » 29.11.2012 10:06:21

Ja giver mening...Men jeg ville da bare spørge. :-D

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 29.11.2012 15:48:46

@ soreng - med undtagelse af lige udlændingeloven, så ER de fleste danske love faktisk ret logiske og meningsfulde. Eller i hvert fald dem, som Lene Espersen ikke fik fingre i, og som DF har været nogenlunde ligeglade med.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar