Min mand har søgt opholdstilladelse i Sverige via de nationale regler online . For omkring en uge siden blev jeg fortalt af Migrationsverket , at der har været noget internt omjustering som stadig er i gang så derfor har sagen trukket ud. Der vides endnu ikke hvor lang tid det kommer til at tage før alt er ved det normale igen. I disse omstændigheder hvilke rettigheder har vi til at kræve vores endelig afgørelse indenfor de 3 mdr som der står på Migrationsverkets hjemmeside? Jeg ringede "anonymt" og spurgte hvordan disse tre måneder skulle forstås og der fik jeg svaret at det skal forstås fastbestemt...... Men hvad skal vi gøre? jeg kan ikke få dem til at give mig et svar på hvornår de kommer til at genoptage vores sag?
Hvilke rettigheder har vi?
Hvilke rettigheder har vi?
Hej alle sammen 
Min mand har søgt opholdstilladelse i Sverige via de nationale regler online . For omkring en uge siden blev jeg fortalt af Migrationsverket , at der har været noget internt omjustering som stadig er i gang så derfor har sagen trukket ud. Der vides endnu ikke hvor lang tid det kommer til at tage før alt er ved det normale igen. I disse omstændigheder hvilke rettigheder har vi til at kræve vores endelig afgørelse indenfor de 3 mdr som der står på Migrationsverkets hjemmeside? Jeg ringede "anonymt" og spurgte hvordan disse tre måneder skulle forstås og der fik jeg svaret at det skal forstås fastbestemt...... Men hvad skal vi gøre? jeg kan ikke få dem til at give mig et svar på hvornår de kommer til at genoptage vores sag?
Re: Hvilke rettigheder har vi?
De 3 måneder er kun en vejledende målsætning. Så det kan også sagtens ende med 9 måneder, sådan som ansøgninger på gammeldags maner via ambassaderne varer pt.
Men damen jeg snakkede med sagde, at grunden til at funktionen overhovedet blev oprettet var jo at formindske denne lange behandlingstid - så derfor mente hun at det ikke burde overskrides! Og det er jo ikke fordi der mangler noget i vores ansøgning , at de har brug for at undersøge nærmere . Det er jo dem der har et problem...
Servicemål er bare mål. Det står ikke skrevet i bly. Så det er bare at vente og se og væbne sig med tålmodighed. Selv hvis det ender med 12 eller 18 måneders sagsbehandling er det stadig ikke en sag for den europæiske menneskerettighedsdomstol.