Hej med jer skønne mennesker .
Jeg vil bare gerne vide om det er mig der skal indgive en økonomisk garanti når min mand kommer på et turistvisum til Sverige, eller er det os begge? Jeg er studerende og har samtidig et deltidsjob, er det nok til at forsørge min mand når han kommer på et turistvisum? Eller skal han også have en garantisum han kan fremvise fra sin konto?
Kh
Fruity
ØKONOMI - Visa
Re: ØKONOMI - Visa
Jeg glemte også lige at nævne , at min mands pas udløber d. 12 Maj har det en indvirkning på hans turistvisum?
Han bør skaffe sig et nyt pas. De fleste lande operer med en regel om, at pas skal være gyldigt 6 måneder ud over det planlagte besøg.
Og hvis du inviterer, så er det din økonomi der er vigtigst. Gør I brug af EU-reglerne som et ægtepar er det dog ikke økonomi, som er vigtigt, men derimod jeres vielsesattest.
Og hvis du inviterer, så er det din økonomi der er vigtigst. Gør I brug af EU-reglerne som et ægtepar er det dog ikke økonomi, som er vigtigt, men derimod jeres vielsesattest.
Vi er gift og skal bare have ham på besøg på et almindeligt turistvisum . Kan vi afleverer ansøgningen på hans gamle pas også kan han fornye passet medens ansøgningen behandles? Mht det økonomiske er en SU og et deltidsarbejde nok til at kunne dokumentere for væsentlig tilstrækkelige midler under hans besøg?
Nej, ansøgning efter EU-regler tager højst 14 dage og er ganske gratis, så han bør givetvis sørge for at skaffe sig et nyt pas, inden han ansøger.
Og når I er gift, og du i øvrigt er i stand til at sikre hans ophold økonomisk, så er der ikke så mange spørgsmål ellers.
Og når I er gift, og du i øvrigt er i stand til at sikre hans ophold økonomisk, så er der ikke så mange spørgsmål ellers.
-
fundiver199
Han bør få et nyt pas, før han søger om visum.