Hej.
Min kæreste fra Thailand har søgt om besøgs-visum til Danmark(shengenvisum) Hun skal iflg. de bookede billetter mellemlande i Amsterdam, men har skrevet det første indrejseland som Danmark. Er det nok til en afvisning, eller kan det rettes, når nu ansøgningen er afleveret. Kan hun evt. ringe til ambassaden og få dem til at rette det første indrejseland til Holland?
Nogen der har et svar på det?
Hilsen
Klep
Hvor slemt er en lille fejl i en visum-ansøgning?
-
fundiver199
Re: Hvor slemt er en lille fejl i en visum-ansøgning?
Det er ikke en fejl at skrive sådan, da rubrikken ”første indrejseland” kun anvendes til at bestemme, hvilket land, der skal behandle ansøgningen, hvis der ikke er et land, der er det primære mål for rejsen. Altså hvis hun f.eks. var skrædder og skulle besøge sine kunder i både Tyskland, Holland, Danmark og Frankrig. Så skulle ansøgningen behandles af Holland, hvis hun landede i Amsterdam og startede sin rundrejse der.
I jeres tilfælde er Danmark hovedmålet for rejsen, og derfor er rubrikken faktisk irrelevant, så det betyder ikke så meget, hvad I har skrevet. Det er nemlig ikke sådan, at Holland skal behandle ansøgningen, bare fordi hun lander i Amsterdam, når hovedmålet for rejsen er Danmark.
I jeres tilfælde er Danmark hovedmålet for rejsen, og derfor er rubrikken faktisk irrelevant, så det betyder ikke så meget, hvad I har skrevet. Det er nemlig ikke sådan, at Holland skal behandle ansøgningen, bare fordi hun lander i Amsterdam, når hovedmålet for rejsen er Danmark.
Re: Hvor slemt er en lille fejl i en visum-ansøgning?
Hej Fundiver.
Nu er jeg mere rolig.
Tusind tak for svaret!
Hilsen
Klep
Nu er jeg mere rolig.
Tusind tak for svaret!
Hilsen
Klep