overskridelse af turisvisum

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
bosse34

overskridelse af turisvisum

Indlæg af bosse34 » 21.11.2012 01:11:30

Hejsa

Jeg vil søge om familiesammenføring efter de danske regler med min kone som jeg blev gift med i hendes hjemland i Peru, i september i år. Hun har før været i DK, hvor vi boede sammen et år inden vi sammen rejste tilbage til hendes hjemland og blev gift. Problemet er, at hun har opholdt sig over et år i DK på ulovligt ophold, med overskridelse af sit turistvisum. Vi rejste ud fra Madrid i august i år og hun fik en visumkarantæne på 5 år fra Schengen. Jeg opfylder alle betingelser for familiesammenføring efter de danske regler. Men er blevet i tvivl om hendes visumkarantæne på hele 5 år kan blokere for en familiesammenføring fordi overskridelsen var på over et år. Håber på et svar fra Aug's sagkyndige.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: overskridelse af turisvisum

Indlæg af mh1 » 21.11.2012 06:57:08

Nej, en visumkarantæne er ikke en hindring.

Din kone skal søge fs fra Peru, og får udstedt et visum, som er begrænset til Danmark, dvs. hun kan ikke rejse via fx Holland. Hvis ikke der er en direkte flyforbindelse bliver I nødt til at planlægge via England eller et andet land uden for Schengen.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Re: overskridelse af turisvisum

Indlæg af fundiver199 » 21.11.2012 10:46:10

Men det er vigtigt, at hun kun har fået visumkarantæne og ikke indrejseforbud med indberetning til SIS. Så I skal virkelig være sikre på, om hun har fået det ene eller andet.

Besvar